Toon posts:

P2B & Softbios werkt niet.....

Pagina: 1
Acties:
  • 111 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb die modificatie van mijn BIOS software uitgevoerd en ik kan nu keurig kiezen uit een multiplier en bussnelheid, maar het werkt niet!
Nu heb ik gehoord dat je op je mammaplank een verbinding moet solderen weten jullie welke dat is???

Verwijderd

Topicstarter
Niemand??

• MP3-Junky
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Nee... :)

• php
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

php

Even zoeken op t.net, heb ik wel eens iets over gezien, op een wazige japanse site. Kan het alleen zo snel niet meer vinden. Veel sites hebben er een review van, of verwijzen naar een review, dus even doorzoeken.

Verwijderd

Topicstarter
Maar de Search optie bij T.net werkt niet!

Verwijderd

het is de JEN jumper die je er zelf op moet solderen. in het hoekje waar ook het bios zit is die weggelaten. er staat wel een markering op het bord.

die japanse site heb ik ook gelezen maar de bookmark werkt niet meer. Het was de site van H. Oda en het artikel heette "refurbishing the p2b". Naast die bios opties ging het vooral over clock- en voltage soldeer-tweaks waarbij bepaalde jumpers geplaats werden en ook onderdeeltjes (weerstandjes) verweidert werden.
de url kan ik wel geven, maar die werkt niet meer. ik heb h. oda via het op zijn site aanwezige messageboard(ik heb geen e-mail van hem) gevraagd mij de html+foto's te doen toekomen, als dit lukt dan post ik het hier.

Verwijderd

ff de mavica erop gehouden... hier zit de wegelaten JEN jumper... laat maar even weten of het echt werkt. ik heb het nog nooit geprobeerd, dus dit draadbrugje is de standaard situatie. als je 1-2 verbindt i.p.v. 2-3 zou de bios speed-opties weergeven. (don't blame me if things go wrong...)

Afbeeldingslocatie: http://www.schouwenweb.com/dark/Mvc-004f.jpg

Verwijderd

wat moet je modificeren aan je bios dan?
ik heb ook zon plank, en ik wil wel ff die JEN 1-2 kortsluiten

Verwijderd

Topicstarter
Hee bedankt voor jullie replies! ik ga het ff proberen ik laat wel weten og ut gelukt is....

• Lone Gunman
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Je kan je de moeite besparen, k heb nl al die modificaties van die H.Oda site toegepast op mijn mobo een jaartje ofzo geleden.

Voltage tweaking werkt perfect, maar softbios absoluut niet. k heb het geprobeerd met jumper op softbios + normale bios en jumper op softbios + bios met softbios, allebei zonder enig resultaat... Dus dat kan je wel vergeten... (als ik die jumper op softbios zet start het hele systeem niet meer op trouwens)

K hoop dat je hier wat aan hebt, mzzl LG

PS : Mocht iemand nog ergens een urltje hebben naar die P2B modificatie pages van H. Oda, laat me het dan weten (ben nl de plaatjes met de jumperinstellingen voor de voltages kwijt :( )

Experience has taught me that interest begets expectation, and expectation begets disappointment, so the key to avoiding disappointment is to avoid interest.

• The Lord
  • Laatst online: 21:47
Mijn P2B-DS werkt standaard al met het programma SoftFSB van Oda. Alleen 133 FSB wordt 110.2! Zal wellicht vanavond ff kijken of ik een JEN jumper kan lokaliseren.

geeft geen inhoudelijke reacties meer

• Jur
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jur

Dus....

Ik heb ook zo'n plankie maar ben toch ff benieuwd hoe je je bios software??????? modificeert,Ik heb wel de laatste bios versie 1011 geloof ik.

Ik ga het vanavond ook ff proberen ha ha.

Greetz Jur

Verwijderd

He dat SOFTFSB proggie werkt die ook op een Abit BP6 ??? Zo ja, waar kan je het downloaden ?

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 15:13
Voor de BP6 kun je het hier vinden...

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 15:13
Oh, de link waar je het kan downen werkt niet meer, dus dit is dan de homepage van BP6FSB...

Verwijderd

Bedankt !!!

Verwijderd

the lord: je bord (p2b-ds) kent gewoon geen FSB hoger dan 112mhz vanwege de adaptec 7890 scsi chip, die is slecht te overclocken.Maar dat had je dus al gemerkt door het gebruik van softFSB van H. Oda. ( http://www.h-oda.com )

softFSB op p2b-(DS,LS en S):
Soms moet je zelf de clockchip opgeven in de opties van SoftFSB. Voor mijn bord (p2b-s) was dat een ICS 9150xx-08, maar dit moet je nakijken op het bord, de clockchip zit in de buurt van de FS jumpers.
verdere istellingen:
readback aangevinkt, Simple Access type, 0 data byte modification, en check counter 1.

Verwijderd

Ik vond net deze site ( http://www.aaz.mtci.ne.jp/~kfuno/remodeling.htm

Hier staat heel veel info over p2b re-modeling. O.a. een manier om een traploze FSB reglaar van 50 tot 200 mhz te maken, een VIO regelaar (ook traploos)

• The Lord
  • Laatst online: 21:47
DeDark :

Een P2B-DS kan wel op 133. Dit stond afgelopen zomer op site Asus, een beetje verborgen achter een stukje over OC'ing.
Het schijnt dat op 133 de FSB-PCI divider doodleuk op 4 wordt gezet. Net 33MHz dus, mag geen probleem zijn voor de adaptec chip.

geeft geen inhoudelijke reacties meer

• Jur
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jur

Dus....

Hmmmmm ik fijn me soldeerbout aangezet,Kan ik toch helemaal nergens die Jen vinden hij is er gewoon niet!!!!!

Ik ben zeker weer opgelicht!!!!!

Ook zit mijnn bios chippie op een heel andere plek arg zal wel weer een oude revisie hebben pruil pruil en dat nr wat op mijn clock chippie zit komt ook niet voor in het lijstje van FSB wat akelig weer allemaal,Ik moet me er maar denk ik bij neerleggen dat ie niet verder kan dan 5 x 112
arg....

Een voor de rest wel tevree zijnde p2b bezitter

Greetz Jur
Pagina: 1