Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[Wi-Fi] Experia Box Problemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dag Tweakers,

Ik heb al een tijdje via KPN Internetplusbellen de zwarte Experia Box, een Thomson TG789vn.
Deze heeft ook een Wi-Fi functie. Ik heb die via de instellingen aangezet, en hij kan door zowel mijn laptop als mijn ipod touch gevonden worden. Als ik ermee verbindt, zeggen zowel mijn laptop als mijn ipod dat ze verbonden zijn, maar als ik een web-pagina wil openen mislukt dat. Het wireless lampje op mn experia box brandt wel gewoon.

Ik snap er de ballen van, en voordat ik een technicus bel om even langs te komen hoopte ik van jullie wat hulp te kunnen krijgen.

Als je meer info nodig hebt, zal ik die zo snel mogelijk geven.

mvg,
Daan

Edit: In de Thomson Gateway (192.168.2.254) zie ik mijn ipod, als ik hem verbindt met het Wi-Fi netwerk, staan in de lijst met verbonden apparaten.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2010 22:11 ]

• _H_G_
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 27-11 07:51
Wat zijn je instellingen op je laptop (ipconfig /all) en ipod?

Waarschijnlijk staat dns (of gateway) verkeerd. Gebruik anders dns 8.8.8.8 (google pulblic dns) om te testen.

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-11 11:58
Je hebt met een bekabeld netwerk wel internettoegang?

Desktop | Server | Laptop

Verwijderd

Topicstarter
Vergeten te zeggen, ik heb nu geen toegang tot mijn laptop.... die heeft mijn broer mee

ja met bekabeld netwerk heb ik gewoon toegang.

Ik heb met mn ipod geprobeerd om de dns 8.8.8.8 te gebruiken, ingetoetst in de ipod, moet ik het dan ook via mn computer wijzigen bij de Thomson instellingen? want als dat niet hoeft dan werkt hetn iet....

• _H_G_
Nee, dat hoeft niet nee. Vreemd dat ie dan wel in de router vermeldt staat. Dacht dat je draadloos dan wel goed zou zijn. Schijnbaar niet, maar misschien toch eens ipconfig tonen met draad en zonder draad. Dan kan je al een hoop uitsluiten.

Verwijderd

Topicstarter
ipconfig via mn pc? die heeft namelijk geen wireless kaart maar dus gewoon met kabel, en dan 1x ipconfig met en 1x zonder kabel aangesloten?

• _H_G_
Bedoelde laptop, maar als je hier geen toegang tot hebt is het inderdaad lastig :) Heb geen idee wat je met een ipod aan diagnose kan doen.

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Weet je 100% zeker dat je een (goede) verbinding hebt met het WIFI gedeelte van jouw router?
Probeer via de webinterface (http://192.168.2.254) anders eens een andere passphrase in te stellen en verbind beide apparaten dan eens opnieuw...

Verwijderd

Zet dat ding eens op een ander kanaal. In de webinterface via Thuisnetwerk => Wlan: Thomson123456 => Configureren => daar Kanaalselectie op handmatig zetten, daarna op kanaal 11 zetten. Staat meestal standaard op kanaal 6, niet echt het kanaal waarop de Experiabox het beste presteert.

Als dat niet helpt kanaal 1, 3 of 9. Ook kun je daar controleren of je wel de juiste sleutel invoert. Denk om hoofdletters, sleutel is hoofdletter gevoelig.

Edit: niet vergeten op toepassen te klikken.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2010 05:21 ]

Verwijderd

Topicstarter
ja kanaal 11 heeft gewerkt! super bedankt!

Daan

• N00bi3
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 28-11 07:06
Beste tweakers,

Mijn ouders hebben sinds meer dan een jaar de kpn exparia ZTE H220n(dacht v9) en het werkte altijd naar behoren ook met wifi nooit problemen gehad, tenminste geen probleem die met een reboot niet opgelost kon worden.
Echter sinds maandag kan er geen wifi verbinding worden gemaakt. het begon met smartphones(oa iPhone 4, Oneplus One en samsung) en sinds gister doen de laptops 2x en ipad ook mee.

Op de phones krijg ik de melding authenticatieprobleem en wat ik hierover kan vinden is dat je met beveiliging instelling moet spelen ( bijvoorbeeld WPA2 met TKIP of WPA2 met AES).
ik heb echter alle mogelijke combinaties geprobeerd zonder succes.

Enige idee waar het aan kan liggen?

Never mind al opgelost.
Pagina: 1