Heb u ook een DVD-speler?!?

Pagina: 1
Acties:
  • 129 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• ScooBY_DoO
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-05 22:17
Ik sta op het punt om een Creative 12x40 dvd-speler te kopen maar nou zegt die verkoper dat ALLE dvd-spelers af en toe FREEZEN! omdat dat dat ding alles in je geheugen moet laden en bla bla bla.....
Is dit vette BULLSHIT of zit hier een kern van waarheid in?
Ik vind het nogal vaag maar he er zelf geen ervaring mee.

Thnx in advance

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:11

Exirion

Gadgetfetisjist

Plain bullshit :D

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Wilfred
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-08-2022
Bij mij ging mijn eerste DVD ervaring wel een beetje de mist in aan het eind van de film begon inderdaad de PC te Freezen.
Misschien omdat ik mijn geheugen niet op turbo had staan of omdat ik een AMD systeem heb dat nogal warm wordt!
Vandaag nog maar eens proberen.

Sign of my Time

• dominic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-02 14:55

dominic

will code for food

Het enige moment dat hij bij mij freezed is als hij van de ene laag naar de andere gaat, maar dat is normaal.

Download my music on SoundCloud

• Pnothy
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-01-2024
Misschien een paar tips:

1) Zet DMA aan
2) Zet hem op (Secondary) SLAVE

Bij mij waren er ook grote probs met de HD op master en de DVD ook op master. (Alle installaties bleven hangen rond de 60% en het systeem ging pas verder nadat DVD helemaal down gespind was (dit dus bij installaties NIET vanaf DVD speler), bij installaties vanaf DVD speler kreeg ik read/write errors naar hdd (maar lag dus aan DVD master instelling).

Ik weet dan ook niet precies wat je met FREEZE bedoelt, maar ik vond dit ook op freeze lijken (gewoon tussen 5 en 30 seconden GEEN activiteit, totdat DVD helemaal stil was, daarna pas weer verder).

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

De wisseling van laag is inderdaad een mogelijke oorzaak voor een kleine freeze, maar verder moet het als je DMA hebt staan allemaal goed lopen. Zelfs op m'n oude 450MHz systeem liep het soepel.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• PsYgHo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-05 00:28
ik heb hem ook, dezelfde creative, zonder die dx3 kaartje, en heb hem nog nooi zien freezen, ook niet van overslag naar de andere laag,

Oeps, jawel, een keertje, toen stond er
"change to disk 2" :? >:)

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

• Servor
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Op 9 van de 10 DVD's staat ook de 'waarschuwing' dat het wisselen van laag een korte 'freeze' tot gevolg kan hebben...

Schijnt dus normaal te zijn, ik heb het soms ook met mijn AOpen 1040Pro.

• ScooBY_DoO
Oke luitjes ik weet genoeg
Hartelijk dank voor jullie reacties.
;)

• ScooBY_DoO
Oh voor ik het vergeet, heb ik nog iets nodug erbij? of kan ik met de juiste software gewoon dvdtjes gluren?
Ik heb een creative GF2 MX

Verwijderd

Power DVD!

• Servor
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Ik heb erg veel plezier van m'n RealMagic Hollywood+ kaartje. Die neemt de hardwarematige decodering van je films voor z'n rekening en is voorzien van een tv-out, waarmee je lekker op je tv films kunt kijken. Ook Dolby geluid enzo, prachtig dink voor nog geen 200 piek (toen).

1 van de goedkoopste componenten van m'n systeem, maar wel 1 waar ik 't meeste plezier van heb gehad!

• ScooBY_DoO
Ehhhhhh sja....... ik heb zo'n standalone ding voor op m'n tv..... deze wil ik vnl gaan gebruiken voor het rippen van dvd's --> divx...... en af en toe ook ff kijken natuurlijk..... dus als ik er geen extra kaartje voor nodig heb dan zit het mij verder wel ok.....

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Op Wednesday 14 March 2001 15:41 schreef ScooBY_DoO het volgende:
Oh voor ik het vergeet, heb ik nog iets nodug erbij? of kan ik met de juiste software gewoon dvdtjes gluren?
Ik heb een creative GF2 MX
WinDVD vind ik echt het beste :)

Pagina: 1