Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

720HD afdpelen met een Intel Atom

Pagina: 1
Acties:

• rvdm88
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 18-12-2024
Sinds kort heb ik een netbook, een PB-S510 (Dot)
Echter de CPU die erin zit is niet bepaald sterk.
Het is een Intel Atom N450 @ 1.66Gghz

mn telefoon met 1Ghz kan t nog beter... (wel minder pixels ofc)

Toch probeer ik een manier te vinden om er fatsoenlijk 720 HD materiaal op te kunnen afspelen, zodat ik een filmpje kan kijken als ik onderweg ben.

Video die geconverteerd is naar de native resolutie van 1024x600 met DivX doet het prima,
echter converteren duurt me te lang.
H264 op 720x1280 heeft last van achterlopend geluid en stotterend beeld.

zijn er manieren om HD video toch goed te kunnen afspelen?

ik heb MPC en VLC geprobeerd, in combinatie met t K-Lite pack, VLC werkt niet goed, MPC stotterend met vertraagd geluid

[ Voor 10% gewijzigd door rvdm88 op 23-11-2010 19:30 ]

• dtech
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19-09 15:37
CoreAVC is een zeer snelle H.264 decoder waarop ik met mijn Asus Eee 1000H (Intel Atom 1.6Ghz) 720p materiaal kon afspelen.

Een (gratis) alternatief is ffdshow tryouts, net zolang opties uit- en aanzetten totdat je een acceptabele snelheid krijgt (bijv. "Skip inloop deblocking" aanzetten, en meer van dat soort tips opzoeken).

K-lite pack zou ik trouwens per direct de deur uit doen, enorme rotzooi is dat pakket.
Het CCCP vind ik persoonlijk beter. Ze hebben recent geupdate dus nu kan het wel weer, maar updates zijn zeldzaam. Persoonlijk installeer ik het CCCP en gooi dan de laatste versie van ffdshow tryouts erover heen. (ook bij de laatste, want volgens mij bevat CCCP de gewone ffdshow)

[ Voor 28% gewijzigd door dtech op 23-11-2010 19:35 ]

• rvdm88
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 18-12-2024
CoreAVC werkt perfect, echter hij word bij mij alleen aangesproken door Windows Media Player.
normaal doe ik alles in MPC

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

In MPC moet je even aangeven dat CoreAVC gebruikt kan worden ;)

View -> Options -> External Filters
Daar CoreAVC Video decoder even toevoegen.

[ Voor 39% gewijzigd door Raven op 27-11-2010 10:14 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-11 09:20
Dit lijkt me toch meer een software vraagje, en heeft niets met overclocking te maken :)

Ik verplaats deze dus toch maar even naar Client Software Algemeen