Dual cs503-2 snelheid aanpasbaar?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 320258

Topicstarter
Hallo iedereen,

Al een poos heb ik een Dual cs503-2 platenspeler in de woonkamer staan, omdat ik het vinyl op zolder weer eens uit het stof wilde halen. Ik ben er helemaal weg van, alleen draait deze speler te snel.

Nu weet ik dat de snelheden van het broertje, de 503-1, via schroeven aan zowel onder als bovenzijde te verstellen is. (de 33rpm én 45 rpm) Deze 503-2 heeft dat echter niet.

Ik heb werkelijk geen flauw idee hoe ik dit zou kunnen doen. Na het opnemen van een lp kwam ik erachter dat het nummer Sultans of Swing 10 sec korter duurde vergeleken met een andere speler die wel goed liep. Klein verschil zou je zeggen, maar na het beluisteren van beide opnames merk je toch wel degelijk een irritant verschil...

Wat zal ik doen, is de speler het waard om ter reparatie weg te brengen naar een speciaalzaak? De speler is in werkelijke nieuwstaat

Alvast dank! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gotez
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 16:12

Gotez

42

http://vinylengine.com/ph...a7221b8bc53e60297c488dc88

http://www.vinylengine.com/library/dual/cs-503.shtml

Paar linkjes.

maar ik zou deze echt niet wegbrengen. Voor een paar euro meer heb een je degelijke nieuwe speler of een goede tweedehands.

Topicstarter
Bedankt voor de links. Ik had ze op google al een bekeken inderdaad.

Ik heb de draaischijf eindelijk weten te demonteren; veel had ik niet te verliezen. Toen vond ik een tweetal trimmers. Na wat experimenteren kwam ik erachter welke van de 33 rpm was. Ik hoop dat dit niet een kwalijk effect op de motor heeft, maar we zullen zien. Voorlopig loopt hij op 33 1/3 rpm :)

Dus er kan een slotje op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bravo
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16:10

Bravo

Second Best

Al een poos heb ik een Dual cs503-2 platenspeler in de woonkamer staan, omdat ik het vinyl op zolder weer eens uit het stof wilde halen. Ik ben er helemaal weg van, alleen draait deze speler te snel.
...
... Na wat experimenteren kwam ik erachter welke van de 33 rpm was. Ik hoop dat dit niet een kwalijk effect op de motor heeft, maar we zullen zien. Voorlopig loopt hij op 33 1/3 rpm :)

Dus er kan een slotje op.
Hij liep te snel en nu heb je hem nog sneller laten lopen? Of heb je hem teruggebracht tot 33 1/3 rpm?
In ieder geval mooi dat dat je het probleem (waarschijnlijk) zelf hebt kunnen verhelpen.

Ioniq 6 LR Lounge 20"
2700Wp SSW 30° @ SE2200 | 1720Wp SSW 5° @ HM-1500
Flickr | Canon 6D | 17-40mm f/4 + 50mm f/1.8 II + 70-200mm f/4 | 2x 430EX II | Sirui T005 + C10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb hem teruggebracht tot 33 1/3 rpm. Net laten testen met een stroboscoop en nu loopt hij goed. De ortofon om10 die erop zat klinkt nu eigenlijk zoals hij zou moeten klinken. (in de kringloopwinkel hadden ze het niet door dat deze erop gemonteerd zat)

Helaas is alleen de versterker overleden...

Het is niet van toepassing in dit topic, maar ik ben toch benieuwd: Bij een budget van rond de 40 euro, wat is dan de beste keus op tweedehands gebied qua versterkers? Ik ben nu aan het azen op een pioneer versterker uit de lagere A serie (a-335 of a-109) maar ik heb geen idee of ik mijzelf hiermee een plezier doe. Vergeef me, maar ik ben een beginnende audiofiel op rantsoen