Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hatseflatsert
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10-08 00:11
Specificaties:
MSI 790FX-GD70
Phenom II X4 955
4G OCZ DDR3 PC3-10666
Intel Postville X25-M 80G
Windows 7 Ultimate 64 bit

Bij het installeren van Win7 Ultimate 64-bit krijg ik (rond de 10% van het kopiëren van de bestanden) de melding dat een bestand mogelijk mist of beschadigd is (foutcode 0x80070575). Dit probleem treedt bij elke poging op.

Een corrupte DVD is onwaarschijnlijk, daar ik ook een zelf gebrande versie heb geprobeerd, met hetzelfde resultaat.

Het is ook onwaarschijnlijk dat de fout in de SSD zit. Ik kon Windows ook niet installeren op de andere schijf, een HDD van Samsung.

Ik heb Memtest86 gedraaid, en deze trof geen fouten aan in het werkgeheugen. Echter, na het verwijderen van één beider reepjes werd er enig succes geboekt. Windows werd geïnstalleerd, en ik kon drivers en enkele programma's installeren. Met OCCT heb ik zonder problemen de stabiliteit van CPU en voeding getest.
Call of Duty 4 draaide ook zonder problemen.

Maar bij elke keer opstarten was het duimen of ik all the way tot het bureaublad zou komen. Het systeem bleef hangen voor of na het Windows-scherm, soms kan bootmgr niet gevonden worden, en af en toe komt een BSOD voorbij.

Het lijkt me dus dat de fout in het werkgeheugen zit. Weet iemand of dat met zekerheid is te zeggen, of dat het probleem toch ergens anders zit?

Bij voorbaat dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Hoe lang heb je memtest laten lopen? En waarop heb je het voltage ingesteld? Het heet wel low voltage geheugen, maar het heeft alsnog gewoon 1.65V nodig, wat echt geen low voltage is (dat is namelijk 1.35V), DDR3 standaard is 1.5V, dus dat zou te laag kunnen zijn voor een stabiele werking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hatseflatsert
Memtest heb ik een middagje laten staan.
Het voltage staat ingesteld op 1.60V (standaardwaarde).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18-09 21:37
Harddisk al getest ?.
Eventueel een 2e CD ervoor ?.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arvidbeheerder
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11:37
Staat het geheugen in de qvl list van het moederbord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Laatst online: 14:48

D4NG3R

kiwi

:)

Zet het voltage van je geheugen eens op 1.65v dan..

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hatseflatsert
@Mektheb:
SSD en HDD zijn getest in Windows en in orde.
Hoe bedoel je die 2e CD?

@arvidbeheerder:
Andere reepjes van OCZ zijn wel OK getest op dit moederbord.

@D4NG3R:
Dat, of eerst de BIOS updaten van v1.9 naar v1.F? Improved memory compatibility behoort wel tot de verbeteringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SupremeRick
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 11-09 10:02

SupremeRick

Muse Fan

Hatseflatsert schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 19:30:
@Mektheb:
SSD en HDD zijn getest in Windows en in orde.
Hoe bedoel je die 2e CD?

@arvidbeheerder:
Andere reepjes van OCZ zijn wel OK getest op dit moederbord.

@D4NG3R:
Dat, of eerst de BIOS updaten van v1.9 naar v1.F? Improved memory compatibility behoort wel tot de verbeteringen.
dan heb je een kans dat je weet wat het probleem is, probeer die bios update is en kijk dan nog is of het probleem is opgelost, kan zijn dat de volgende bios voor stabiliteit zorgt :P

PC: CPU: i9-10900KF @ 4.8GHZ | GFX: MSI Gaming X GTX1080Ti | RAM: GSKILL TridentZ 4x16GB @ 3600MHz | SSD: 2TB | HDD: 1TB | Mobo: Asus Strix Z470-e | Case: Corsair 500D SE | Cooler: Corsair H150i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Waren die twee installatie DVD's van verschillende 'sources'? Als ze dezelfde source hebben dan kan in beide eenzelfde corruptie zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18-09 21:37
ik bedoelde een andere dvd waar windows op staat misschien is je ISO / DVD corrupt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23-08 22:42

Madrox

Oh, Pharaoh!

Dat zou vreemd zijn, daar hij met 1 reepje geheugen wel een stuk verder komt.

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hatseflatsert
Met een BIOS-update van v1.9 naar v1.F is het opgelost. Merci allen; dit topic kan gesloten worden.
Pagina: 1