Speaker doet raar(lage tonen)

Pagina: 1
Acties:

• Japperrrr
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 09-11-2025
Ik heb wat gezocht op het forum maar ik weet niet goed hoe ik mijn probleem moet beschrijven dus ik heb niets gevonden. Hieronder een link naar een filmpje waar het probleem heel duidelijk te zien is. Het slechte geluid lijkt erger dan het in werkelijkheid is omdat de microfoon van mijn Galaxy S het niet goed doet, maar het kraak in ieder geval ontzettend.

YouTube: video-2010-09-29-16-49-29

Als iemand enig idee heeft wat er met deze speaker aan de hand is en hoe ik em kan maken, graaaaaag! Hij is zegmaar van m'n vader :z

• MPeek
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 30-01 18:33
Heb je de muziek gewoon niet veel te hard staan?

• Japperrrr
MPeek schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 17:41:
Heb je de muziek gewoon niet veel te hard staan?
Als ik de speaker een beetje naar binnen duw werkt hij weer even maar dan stopt hij weer na een paar seconden. Een paar maanden geleden konden de speakers veel harder maar als ik ze nu harder zet begint die ene te kraken en valt vervolgens uit.

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18:21
Speakers opgeblazen?

4620 Wp PV ZZO 52° | VW ID.7 Tourer Pro LE '25

• Japperrrr
Dacht ik misschien ook al. Zelf weet ik hoe hard ik hem kan zetten, maar misschien dat iemand anders een keer flink aan de knop gedraaid heeft. Wat zijn precies de kenmerken van een opgeblazen speaker? Hij is niet gescheurd oid. Er is van buitenaf in ieder geval niets te zien.

• blinkenlights
  • Registratie: Augustus 2010
  • Niet online
Waarschijnlijk heb je een breuk in de litzedraad die van de terminal naar de conus/spreekspoel loopt, of een probleem met de soldering daarvan.

Woofer eruit vissen en bekijken dus.

• tweakG5
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15:48
Japperrrr schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 17:48:
[...]

Dacht ik misschien ook al. Zelf weet ik hoe hard ik hem kan zetten, maar misschien dat iemand anders een keer flink aan de knop gedraaid heeft. Wat zijn precies de kenmerken van een opgeblazen speaker? Hij is niet gescheurd oid. Er is van buitenaf in ieder geval niets te zien.
Kenmerken zijn niet werkende speakers of krakende speakers.

• Japperrrr
blinkenlights schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 17:49:
Waarschijnlijk heb je een breuk in de litzedraad die van de terminal naar de conus/spreekspoel loopt, of een probleem met de soldering daarvan.

Woofer eruit vissen en bekijken dus.
Ik heb de speaker al uit de box gehaald, maar aan de speaker zelf is ook niets te zien.
tweakG5 schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 17:49:
[...]

Kenmerken zijn niet werkende speakers of krakende speakers.
Kraken doetie wel.. :P

• blinkenlights
  • Niet online
Staat er op een stickertje op die speakerunit "Peerless SDS164" ?

Of "830657" ?

[ Voor 11% gewijzigd door blinkenlights op 23-11-2010 17:59 . Reden: typenummer toegevoegd ]

• Japperrrr
blinkenlights schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 17:57:
Staat er op een stickertje op die speakerunit "Peerless SDS164" ?

Of "830657" ?
Niet dat ik weet, maar ik heb nu helaas even niet de mogelijkheid de speaker weer uit de box te halen. Ik heb het even opgezocht op Google en de speaker die tevoorschijn kwam lijkt wel sprekend op de speaker die er nu in zit.

• blinkenlights
  • Niet online
Het zou hem zomaar kunnen zijn, tenzij het een chinese kloon is of een net van het standaardmodel afwijkende serie.

Als je de mogelijkheid hebt om de DC weerstand van een werkende unit te meten en die komt overeen met die van de Peerless unit en alle afmetingen (magneetsysteem!) komen overeen met de datasheet zou ik de gok durven nemen.

Is de fabrikant van de hele luidspreker bekend? Daar kunnen ze je natuurlijk ook verder helpen.

• Japperrrr
blinkenlights schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 18:24:
Het zou hem zomaar kunnen zijn, tenzij het een chinese kloon is of een net van het standaardmodel afwijkende serie.

Als je de mogelijkheid hebt om de DC weerstand van een werkende unit te meten en die komt overeen met die van de Peerless unit en alle afmetingen (magneetsysteem!) komen overeen met de datasheet zou ik de gok durven nemen.

Is de fabrikant van de hele luidspreker bekend? Daar kunnen ze je natuurlijk ook verder helpen.
Merkloos. :P

Maar ik ga het inderdaad proberen, wie weet werkt het. Voor €20,- is het zeker de moeite waard :)

• blinkenlights
  • Niet online
Succes gewenst! En vergeet niet de kabels aan dezelfde soldeerlipjes te solderen als waar ze bij de andere vanaf kwamen.
Pagina: 1