[Server 2008] Afmelden op Clients gaat traag

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
[Server 2008] Als kantooromgeving maken we gebruik van een Windows Server 2008 domein controller. Sinds kort gaat het afmelden op de client via de 2008 domein server erg traag. Na het synchroniseren komt de melding dat de gegevens worden opgeslagen. Dit duurt soms minuten waar het voorheen hooguit 20 seconden was. Lokaal op een pc afmelden gaat wel snel.
Op de clients wordt de DNS en de DHCP van de domein controller toegewezen. In de log van zowel de server als een client staan geen meldingen. De clients draaien allemaal op XP SP3.
Wat zou hier het probleem kunnen zijn?
Alvast bedankt voor de reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20:06
Event vieuwer meldingen?
Gaat aanmelden wel goed?
Wat heb je zelf al geprobeerd / getest?
netdiag / dcdiag al eens gedraaid op de werkstations / servers?

Eerste reactie is toch DNS probleem.

ps een beetje mager openings topic.

[ Voor 15% gewijzigd door Rolfie op 23-11-2010 20:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je reactie.
In de eventviewer staan nergens meldingen
Aanmelden gaat goed zonder problemen
dcdiag geeft geen fout meldingen

Wat ik heb geprobeerd is met verschillende accounts inloggen. Dit geeft het zelfde probleem.
Als ik lokaal inlog is het probleem er niet.
Ik heb de ip van de domeincontroller handmatig toegewezen bij de dns van de client. Zonder resultaat
Ook de user uit een OU halen levert niks op
Ik heb zojuist de netwerkmonitor erop los gelaten en heb deze laten capturen tijdens het opslaan van de gegevens.
Deze geeft volgende meldingen:
SMB:C; Transact2, query path info, query file basic info, pattern = \user\my documents\
SMB:R; Transact2, query path info - nt status : system error, code = (34) STATUS_ACCESS_DENIED

Hierbij valt op dat hij ook dingen van andere users wegschrijft en alleen daar deze fout melding geeft. Wellicht dat het afmelden daarom zolang duurt.
Ik heb ook gegoogled op deze fout melding en daar kwam uit dat het misschien iets met SMB signing te maken heeft. Dit heb ik op de client uitgezet maar geen verandering.

Misschien heeft iemand nog andere suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kabouterplop01
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07-09 18:26

Kabouterplop01

chown -R me base:all

dat lijkt op een file sharing permissie die niet goed staat. (Op de schijf/drive waarop het profiel/userdata wordt weggeschreven)
roaming profiles?

Je zou het kunnen testen door een/ meerdere domain computer(s) spcifiek full access te geven in een map en de DC full acces te geven naar die map en de FS zelf ook, zodat alles met full access naar die map geschreven kan worden. Als dat met volle snelheid gaat weet je genoeg.

[ Voor 48% gewijzigd door Kabouterplop01 op 24-11-2010 18:38 ]

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-09 15:29

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb iedereen tijdelijk full access gegeven en dit gaat zonder error 34 melding. Het afmelden blijft echter traag. Volgens mij synchroniseert hij alle gebruikers en slaat dan ook de gegevens van alle gebruikers op waardoor het lang duurt. Hoe krijg ik het voor elkaar dat alleen de huidige wordt gesynct en wordt opgeslagen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterL
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:59

MasterL

Moderator Internet & Netwerken
gebruik je roaming profiles in je setup? Zo ja hoe groot zijn de profielen?
Als je eens een test doet om een willekeurige file naar de share op de schrijven hoe snel gaat dat?
Misschien heb je wel een rotte switch/netwerkkaart oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja maar de profielen zijn niet groter dan 100 MB. Het is wel zo dat alle documenten zoals my documents ook gesynchroniseerd worden maar dan niet roaming. Als ik naar netwerkmonitor kijk zie ik dat ie bij het afmelden elke gebruiker opslaat ipv alleen de huidige.
Hoe kan ik het zo instellen dat ie alleen de huidige gebruiker opslaat? Ik denk dat dan het probleem is opgelost.
Kopieren van bestanden gaat gewoon snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op maandag 29 november 2010 @ 18:40:

Hoe kan ik het zo instellen dat ie alleen de huidige gebruiker opslaat? Ik denk dat dan het probleem is opgelost.
Wat geef je op als profile path & home path bij je users?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Profiel path: \\dc-1\Profiles\gebruiker
Home Folder Connect: H: \\dc-1\Users\gebruiker

Ik heb het probleem inmiddels gevonden. Het zat hem in de Trend Micro Worry Free Business Security virusscanner. Hier zaten een aantal bugs in waardoor het afmelden traag werd. Er staat in de readme:
3. The performance of some Worry-Free Business Security 7.0 servers may slow down after a few weeks. (Critical Patch 1357, 1347)

Toch bedankt voor alle tips.

[ Voor 67% gewijzigd door Verwijderd op 13-12-2010 17:28 . Reden: Probleem opgelost ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weten jullie misschien hoe het synchroniseren uitgeschakeld kan worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij moet je dan via de Group Policiy de mappen van MyDocuments en Desktop etc redirecten naar de mappen op de server. Dan gebruikt hij alleen nog de gegevens van de server en doet hij niets meer lokaal.
Pagina: 1