Hoe maak je van Dsl bekabeling een Adsl bekabeling ??

Pagina: 1
Acties:

• patronna
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21-12-2021
Ik heb een nieuwe router gehaald met een Adsl aansluiting, hiervoor had ik een router met een Dsl aansluiting. De plug die ik nu heb bestaat uit een 2aderige kabel en kleine plugje maar de nieuwe router heeft een breedere plug en is 4 aderig.

Hoe kan ik dit aanpassen?

• Freedive
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 20:46

Freedive

] Ken sent me _

De router heeft denk ik een RJ45 aansluiting? (kabel moet dus daarin)
en je oude router had RJ11 ?

Vaak past de RJ11 kabel in de RJ45 aansluiting. ADSL heeft namelijk maar 2 aders (de binnenste nodig).

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 04-02 22:56
ADSL is ook gewoon DSL. Je verwart overigens ook de termen modem en router. Welk apparaat had je vroeger, welk heb je nu?

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:52
Geef idd even de exacte typenummers, misschien heb je wel een gewone router ipv eentje met adsl modem, of een Annex B ipv A model oid.

• Gameboy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:34
ADSL en DSL is hetzelfde. ADSL is slechts een variant van de DSL techniek.

DSL staat voor : Digital Subscriber Line, en de A van ADSL betekent: Asymmetrical. En dat betekent alleen maar weer dat de upload- en downloadsnelheden niet gelijk aan elkaar zijn.

Lang verhaal kort: plug het kabeltje gewoon in de juiste aansluiting en het gaat wel werken.

Let er wel op dat er nog verschil bestaat tussen router/modems die geschikt zijn voor analoge ofwel ISDN lijntypes, ook wel aangeduid met Annex A (analoog) of Annex B (ISDN). Je moet wel het juiste modem voor jouw lijntype hebben.

Weheat BB P60 | 6x 405 Wp Oost, 6x 405 Wp West | Zonneplan Day-Ahead | 1x Sessy 5 kWh

• patronna
De oude is een zyxel 2602hw-61c zwart met een kleine aansluiting
en de nieuwe is een 3com officeconnect adsl wireless 108mbps met een brede aansluiting.

Ik heb de kleine plug direct in de brede aansluiting geprobeerd maar kreeg geen adsl signaal.

[ Voor 23% gewijzigd door patronna op 23-11-2010 17:14 ]

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:52
Geef even de exacte typenummers, niet de product omschrijving. Mocht het iets zijn als 3CRWDR200A-75 of 3CRWDR200B-75 en is het de B variant dan heb je de ISDN versie te pakken.

• patronna
Type is 3CRWDR200b-75.

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 04-02 22:56
Dat is dus inderdaad de ISDN-versie (Annex B). Je Zyxel maakt gebruik van Annex A (POTS).

[ Voor 11% gewijzigd door Petervanakelyen op 23-11-2010 17:26 ]

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-02 23:14

job

Dan zou je dus volgens Nielson een isdn versie hebben, welke niet gaat werken op een analoge telefoonlijn.

• patronna
Bestaat er ook geen converter ofzo wat ik hiertussen kan zetten. Hoe weet ik of ik een isdn of analoog verbinding heb. Heb nu Telfort internet, ik zie wel dat ik nog 3 kabels kan aasluiten op het kasje.

[ Voor 51% gewijzigd door patronna op 23-11-2010 17:33 ]

Verwijderd

patronna schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 17:30:
Bestaat er ook geen converter ofzo wat ik hiertussen kan zetten. Hoe weet ik of ik een isdn of analoog verbinding heb. Heb nu Telfort internet, ik zie wel dat ik nog 3 kabels kan aasluiten op het kasje.
Als je ISDN zou hebben, zou je het wel weten neem ik aan, dat krijg je niet "per ongeluk". :9 Volgens mij kan je het beste kijken of je de nieuwe modem nog kan ruilen. :Y

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22-02 22:33

mace

Sapere Aude

Gaat niet. :)

• patronna
Ik heb de modem 2dehands gekocht dus dat is pech. Jammer bedankt voor jullie hulp.

Gaan we de Zyxel maar even flashen, had een probleem met het contact maken met de dreambox vandaar dat ik een andere router heb gehaald.

[ Voor 67% gewijzigd door patronna op 23-11-2010 17:42 ]

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22-02 15:08
Volgens mij moet de TS eerst maar eens wat informatie zoeken in plaats van maar wat in het rond te vragen. Duidelijk geen onderzoek gedaan. Met de ISDN modem/router kan je in ieder geval niks.

Verwijderd

Je kan ook ISDN aansluiting nemen, dan doet je modem het wel. :+
Pagina: 1