Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Kerberos84
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 18-08 12:12
Hallo iedereen,

Ik heb een raar probleem. Ik heb een Qforce notebook waar origineel WVista op stond, maar nu via clean install W7 Ultimate geinstalleerd. Op oa mijn PC en HP-notebook is dit geen probleem gebleken, maar op deze laptop heb ik het verschrikkelijk ambetante probleem dat ik geen @ kan typen. Als ik dit doe, dmv Alt Gr + 2, flikkert mijn venster waarin ik bezig ben even, en krijg ik een geluidje van Windows alsof ik een verkeerd iets doe. Mijn landsinstellingen en toetsenbordinstellingen staan zoals het hoort op Belgisch Punt. Ook via de ALT-code (wat is het, alt-61?) lukt het niet, en krijg ik hetzelfde. Zelfs met het onscreen tobo van W7 zelf gebeurt dit. Ik heb 2x een clean install gedaan, telkens zelfde probleem.

Heeft iemand oplossingen? In de recovery-console kan ik in het DOS-venster gewoon @ typen, maar in Windows zelf niet dus. Geen hardwareprob, maar echt een windows instelling...

Edit: Belgisch klavier, dus geen US/intl, maar Belgisch (punt) => Overigens: al de rest werkt perfect, heb al alles uitgetest, de |#^[]´`{} etc... werken perfect. Is dus puur softwarematig. Heb al keyboard softwarematig verwijderd enz... niks helpt :'(

Grts

Kerberos84 wijzigde deze reactie 23-11-2010 18:24 (13%)
Reden: ff in vet gezet, veel mensen lezen erover...

No Gillette, No Minette

• Def!ance
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 07-08 23:50

Def!ance

Assumption is the mother.....

je @ zit gewoon onder shift+2 ? :/

http://www.gotlive.nl | XBL : DeFiAnCeNL

• Brilsmurfffje
  • Registratie: december 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

al een shift+ctrl ingedrukt ?

• LompeHork
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 05-06 18:29
quote:
Ik gok dat hij een Belgisch Azerty keyboard heeft.

Wat doet de notebook in safe mode?

• alt-92
  • Registratie: maart 2000
  • Niet online
Bij NL Taalinstellingen met US/int keyboard ja.
Wel even goed lezen defje ;)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Spookie
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 14-05 22:21
Wat gebeurt er als je FN + 2 doet?

Niet gewoon taal instellingen?

[Te laat]

Spookie wijzigde deze reactie 23-11-2010 16:56 (44%)

• aZuL2001
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 26-06 10:17
Gaat niet om je landinstellingen, maar om je toetsenbord layout.
Die moet je goed kiezen.

Hier in NL gebruiken we meestal de VS layout, maar in B zal het wel een AZERTY layout zijn

Abort, Retry, Quake ???

• stamp
  • Registratie: juni 2000
  • Niet online
even een linux distro pakken die start van cd bv http://www.knoppix.nl/5.1/index_nl.php

en kijken of het daar wel onder werkt, dan kan je in ieder geval de hardware uitsluiten als het onder dat OS wel werkt.

en idd ctrl+shift wissel je tussen je landinstellingen in w7

Then we ate some mescaline and went swimming - Hunter S. Thompson.

• SIMPY.be
  • Registratie: april 2003
  • Laatst online: 01-11-2016
Lukt het in veilige modus?
Ik heb ooit gezien dat een stukje spyware de @-toets onderschepte...

• LompeHork
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 05-06 18:29
Mensen hier hebben moeite met lezen! (No offense :P)
quote:
andsinstellingen en toetsenbordinstellingen staan zoals het hoort op Belgisch Punt
en
quote:
In de recovery-console kan ik in het DOS-venster gewoon @ typen, maar in Windows zelf niet dus. Geen hardwareprob, maar echt een windows instelling...
!

EDIT: Staat je Num Lock toevallig aan? :)

LompeHork wijzigde deze reactie 23-11-2010 17:01 (6%)

• Brilsmurfffje
  • Registratie: december 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

numlock heeft er niks mee te maken, want dit is om het numerieke deel aan of uit te zetten.

• Kerberos84
Ok, gisteravond nog ff gezocht op google, maar omg, echt niks te vinden. Het gaat enkel over toetsenbordinstellingen, maar die staan echt juist... Heeft niemand hier een ideetje?

Het vreemdsdte aan de ganse zaak blijft voor mij dat als ik dit intik (ALT-GR + 2 of ALT+64) dat het venster even "trilt", alsof je iets verkeerd tikt, nee w8, vergelijk het met dat je een foutmelding krijgt, waarbij je op een OK moet klikken, maar je klikt in het programma, waarbij je een toontje krijgt van windows, en je venster flikkert even, omdat je dus in t verkeerde klikt...

Of maak ik t nu nog onduidelijker?

Ik ben de wanhoop nabij, zou deze echt ook graag op W7 krijgen, heeft tenslotte genoeg gekost...

No Gillette, No Minette

• redfox314
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 18-08 12:59
Is het overal of heb je dit alleen geprobeerd in je email programma? Kan je andere altgr combinaties wel typen [ bvb.? Ik neig in elk geval in de richting van de opmerking van SIMPY.be dit ruikt naar malware hoewel de clean install dat een beetje tegenspreekt.
Extern toetsenbord proberen?

• Kerberos84
quote:
redfox314 schreef op woensdag 24 november 2010 @ 13:03:
Is het overal of heb je dit alleen geprobeerd in je email programma? Kan je andere altgr combinaties wel typen [ bvb.? Ik neig in elk geval in de richting van de opmerking van SIMPY.be dit ruikt naar malware hoewel de clean install dat een beetje tegenspreekt.
Extern toetsenbord proberen?
Extern ToBo probeer ik deze avond. Alle andere ALT-GR's werken, en ALT-64 werkt ook NIET. Malware lijkt mij raar te zijn na 2 clean installs, en ook het eigen onscreen ToBo doet hetzelfde...

No Gillette, No Minette

• wasted247
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 15-04 21:25
Kopie van reply op je blog:
quote:
Al je drivers van Qforce geinstalleerd? Weet niet welke Qforce je hebt, maar zie er bij geen één Win 7 drivers staan.

Bij laptop willen toestsen (zoals eerder gemeld) nog wel eens een extra functie hebben. Software van de fabrikant zorgt er voor dat dit werkt, gezien je die waarschijnlijk niet hebt, zijn je mappings niet correct, iig gebeurt er iets wat het OS niet verwacht. Lijkt mij in ieder geval de meest logische verklaring, pin me er echter niet op vast.

Je kunt zoals je in je topic aanhaalt een extern tobo proberen, echter verwacht ik dat dit prima gaat werken.

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Moderator Devschuur®

Watch out Guys...

Kan je een foto van je toetsenbord posten?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• Kerberos84
quote:
Maar zou het interne onscreen ToBo van W7 zelf dan ook niet moeten werken? Want hier doet ie t zelfste... en met een ALT-64 geeft ie ook t zelfde... Maar ik zal extern tobo ook eens proberen vanavond...
@ redbox: overal... email, kladblok, explorer, etc...
@ btm909: zal ik vanavond doen...

Kerberos84 wijzigde deze reactie 24-11-2010 13:34 (11%)

No Gillette, No Minette

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Moderator Devschuur®

Watch out Guys...

Check meteen of je het probleem ook in Safe-mode hebt (zie het verder niet staan in dit topic).

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)

• Ch3cker
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 10-08 14:27

Ch3cker

Benchmarker
quote:
BtM909 schreef op woensdag 24 november 2010 @ 13:38:
Check meteen of je het probleem ook in Safe-mode hebt (zie het verder niet staan in dit topic).
quote:
EoG schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 16:55:
[...]

Ik gok dat hij een Belgisch Azerty keyboard heeft.

Wat doet de notebook in safe mode?

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Moderator Devschuur®

Watch out Guys...

quote:
Bedankt voor je nuttige bijdrage! Waar zie je dan antwoord van de topicstarter?

Pagina: 1

Nintendo Switch Google Pixel XL 2 LG W7 Samsung Galaxy S8 Google Pixel 2 Sony Bravia A1 OLED Microsoft Xbox One X Apple iPhone 8

© 1998 - 2017 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Hardware.Info de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True

*