• Tc-Chub
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 08-05 17:23
Tc-Chub en zijn iPhone 4

Wanbedrijven: Vodafone en KPN/Hi

Inleiding

De iPhone 4 kwam uit op 30 juli. Ik wilde eerst een 3GS kopen maar nadat de prijzen van t-mobile bekend waren kwam ik op het idee om toch maar een 4 te kopen. Nadat ik op GoT melde dat de t-mobile abbo’s niet zo duur waren kreeg ik als reactie dat ik beter mijn iPhone via borderlinx los kon bestellen en dan via de Vodafone TV-GIDS actie een abonnement te bestellen.

Ik heb vervolgens vol goede moed daar een abonnement besteld met nummerbehoud. Deze zou dan binnen een paar dagen geleverd worden.

Ik heb nu onder elkaar vanaf 16 augustus tot nu mijn tweakers berichten geplakt, te vinden in het topic [iPhone] Providers & Abbonomenten

De levering van mijn iPhone is geheel volgens plan verlopen, daar dus ook geen klachten over. De levering van mijn telefoon abonnement / simkaart is echter wat anders verlopen…

Ergens in augustus

Mail van Vodafone dat mijn order is geannuleerd wegens onbekende redenen. Klantenservice gebeld en die konden mij ook niet verder helpen. Order op nieuw geplaats wegens aanraden van de klantenservice medewerker. Kreeg een paar dagen later al een mailtje of het was goed gekeurd.

Maandag 16 augustus

Net Vodafone gebeld, om te vragen waar mijn sim kaartje blijft, zeggen ze dat mijn order is geannuleerd. Dat is al de tweede keer!!! De vorige keer flikte ze mij hetzelfde. Ik had al een overstap datum van 30 augustus. Maar goed de vrouw die ik aan de lijn had die zij dat ik hem niet meer kon activeren en dat ik maar een nieuwe order moest plaatsen. Nu sta ik dus weer achteraan in de rij.

Ik ben echt boos nu op die *piepp* Vodafone. Het was ondertussen al 6 uur dus ik ga morgen terugbellen en dan wil ik gelijk de manager / filiaalleider aan de lijn!!

Maandag 16 augustus (later op de avond)

Reactie op een tweaker: Ja inderdaad morgen gaat mijn vader even bellen om te zorgen dat het recht wordt gezet. Het is toch gewoon te gek voor woorden dat het zo moet gaan bij een grote provider zoals Vodafone. Ik zat er haast over na te denken om toch maar bij KPN te blijven maar dat kost me 120 euro extra over 2 jaar en dat is juist waarom ik mijn iPhone heb geimporteerd en niet bij t-mobile gekocht heb...

Donderdag 19 augustus

Reactie van een tweaker op de vraag hoe ik nu mijn iPhone moest activeren.
Omdat de bestelling bij Vodafone was mis gegaan heeft mijn vader nu een afspraak gemaakt bij Vodafone dat ik de 30ste van augustus daar kan komen om dan mijn simkaart op te halen en het te activeren. Maar ik heb nu nog KPN en om daar een microsim van te krijgen moet ik 17 euro betalen.

Nu is dus de vraag wat ik ga doen. Ik woon trouwens dichtbij Doetinchem. Of ik ga proberen de KPN simkaart te knippen, mislukt het dan haal ik morgen een microsim. Of ik ga morgen eerst naar de Vodafone winkel, kijken of ik al een sim kan krijgen en anders alsnog eentje bij de KPN halen. Ik ben aan het twijfelen wat te doen.

Maandag 30 augustus

Bij Vodafone is het nu helemaal mis gegaan. Mijn order is tot 2x toe geannuleerd. Gebeld, had een medewerkster volgens haar in het systeem gezet dat de order moest blijven staan en ze zei dat ik dan vandaag mijn simkaart kon afhalen. Kom ik bij de Vodafone winkel, kijkt hij in het systeem staat er dat alles geannuleerd is en dat hij niets meer kan doen. De winkel kan ook niet die prijzen hanteren omdat het via de ANBW gaat dus moest ik maar alles opnieuw bestellen. Wel aardige medewerker die alles uitlegde. T kwam der op neer dat ik de volgende keer maar gewoon bij Vodafone zelf moest bestellen met de duurdere prijzen.

Dinsdag 31 augustus

Vandaag al weer een afspraak gemaakt voor de levering van een simkaart. Nu hopen dat het wel goed gaat!!!

Donderdag 2 september

Nu sla ik helemaal achterover. Krijg ik dan eindelijk mijn simkaart, is het pinapparaat van de koerier (Online Pakket Dienst) kapot waardoor hij de zending niet kan afgeven. Ik gelijk Online Pakket Dienst gebeld, had hij Vodafone moeten bellen voor nadere informatie. Dat is lekker dan, nu maar weer een nieuwe afspraak maken.

Maandag 6 september

*Pieppp * nog eens aan toen. Nadat het 4x fout ging is nu weer de koerier van Online Pakket Dienst van Vodafone niet op komen dagen. Ik hang nu al een kwartier bij de klantenservice aan de lijn en sta nog steeds in de rij. Volgens mij heb ik echte alle pech die je kunt hebben....

Donderdag 9 september

Nadat Online Pakket Dienst van Vodafone het 4x verzuimd heeft om mijn simkaart langs te brengen ben ik het helemaal zat en heb ik maar Hi Besteld / Verlengd (had KPN). Gelijk alles goed geregeld, micro sim er gelijk bij zodat ik gelijk kan beginnen.

Ben weer blij.

Vrijdag 17 september

Breaking news, breaking news!

Nadat ik dus problemen heb gehad met Vodafone (diverse post hier in dit topic) en toen bij Hi bleek dat bij Hi dus geen probleem te zijn. De medewerkster aan de telefoon vertelde mij dat ik een nieuwe Hi simkaart kreeg. Maarrr, blijkbaar dacht een andere medewerker daar anders over en die heeft dus gewoon het abonnement op mijn oude KPN microsim gezet. Prima op zich, maar het zou alleen wel leuk zijn als dat mij even werd verteld

Nadat ik dus de klantenservice had gebeld om te vragen of ze dus dat abonnement niet op mijn KPN sim konden zetten, (ja ik kwam zelf ook met dat idee) bevestigde een medewerker van hen dat dat dus al gedaan was.

Even gecheckt of dat klopte door saldo naar 1244 te sms’en en ik kreeg inderdaad het nieuwe abonnement voorgeschoteld.

Nu dus eindelijk internet en genieten maar!!

Dinsdag 23 november

Nadat ik maar liefst een paar maanden heb kunnen genieten van mijn iPhone 4 met internet ging het vandaag weer mis.
Ik kreeg de KPN/Hi rekening in handen en maakte de brief open. Ik kijk bij het bedrag zie ik daar staan: 250 euro!! Dus ik denk: WAAAAAT? Nu stond er bij internet verbruiks kosten 215 euro maar ik heb toch een Hi Eindeloos online abonnement?

Ik heb dus de Hi klantenservice gebeld waarop die reageerde dat ik maar met de KPN klantenservice moest bellen want ik had een KPN abonnement? Nu heb ik de rekening eens goed onder handen genomen en wat blijkt, ze hebben dus 6 dagen nadat mijn vorige contract officieel afgelopen was, de verlenging alsnog stop gezet (Eind oktober) terwijl ik al vanaf eind september met hi bel en internet. Vervolgens hebben ze mijn oude abonnement weer op deze sim gezet zonder dat ik daar überhaupt iets van af wist!!. Nu heb ik dus gewoon op internet gezeten, niet wetende dat ik dat abonnement helemaal niet had.

Toen dus de klantenservice van KPN gebeld waardoor nu die rekening geparkeerd staat en ze de zaak gaan behandelen. Daar gaan volgens de medewerker nu weer 2 weken overheen!
Maar nu komt het mooiste, nu kan ik mijn internet niet gebruiken tot dat het is opgelost!!
Volgens mij heb ik alle pech van de wereld!!

Wordt vervolgd.

Aan de moderators, als het hier niet hoort, dan wil ik het wet in het Providers & Abonnementen topic plaatsen, maar ik vind het zo'n rare ervaring dat ik die graat met jullie wil delen dus vond ik het wel handig om een nieuw topic aan te maken

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Tering, jij hebt zoveel pech, dat het bijna grappig word (no offence).

Hopelijk kunnen ze je matsen met die € 250,-.

• edklavertje
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 28-05 21:29
Youp van t hek bellen ?

• Flappiewappie
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09:06

Flappiewappie

Hier nog meer

Haha mooi verhaal.

Wat ik mis is de redenen waarom het mis ging bij Vodafone aanvraag (waarschijnlijk verliep je contract bij KPN later dan gedacht).

En vat je het verhaal eigenlijk mooi samen met; "Wel aardige medewerker die alles uitlegde. T kwam der op neer dat ik de volgende keer maar gewoon bij Vodafone zelf moest bestellen met de duurdere prijzen".

Iets met voor een duppie op de eerste rij zitten...

Hier staat wat

• Tc-Chub
@edklavertje, ik heb hem inderdaad al gecontacteerd via Twitter, misschien reageert hij er wel op.

@Flappiewappie, bij vodafone is hij geannuleerd omdat hun bezorgdienst van de simkaarten, Online Pakket Dienst, dus niet kwam opdagen om de sim af te leveren. Vervolgens stuurden ze de sim weer terug waarop Vodafone de order weer annuleerde.

En ja je spreekwoord klopt, maar wat moet je dan als student. En daarbij waren de prijzen van Hi gewoon normale Sim Only prijzen dus op dat probleem is het spreekwoord niet van toepassing.

[Voor 13% gewijzigd door Tc-Chub op 23-11-2010 16:48]

• Collaborator
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20-04 08:56

Collaborator

You! Cake or Death?

Ik heb met vodafone eindelijk blox ook problemen gehad.. stond aan, maar aan het eind van de maand een mooie rekening(not) en een blox die ineens weer verdwenen was.

This space is occupied

• virtualJac
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 28-05 11:36
Tip voor je:

Zorgen dat ALLES! zwart op wit staat. GEEN telefonische regelingen doen met die administratieve machines.

Gewoon alles regelen per brief of per e-mail en als je iets telefonisch regelt alles of per brief/e-mail bevestigen of laten bevestigen.

Geloof me, ik spreek uit ervaring ;) Helaas...

there's no tweak without the tweaker

• Tc-Chub
Nu is het dus helemaal mooi. Ik belde net de klantenservice om te vragen hoe het er mee stond. Zegt de medewerkster aan de lijn dat klachten 25 werkdagen kunnen duren!

Het gaat van kwaad naar erger dit, niet normaal meer....

• polthemol
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11:49

polthemol

Moderator General Chat
nog een tip: met die rekening moet je je gewoon normaal opstellen naar KPN. We hebben thuis eens een keer gebeld naar zoeen prijscodeverifieerding van de libelle en vervolgens lag de hoorn niet goed op de haak. Als je je normaal opstelt naar ze willen ze je netjes helpen ;) Geduldig zijn, netjes uitleggen en bovenal vriendelijk blijven. De helldesker die je eraan krijgt kan er ook niets aan doen, maar hij kan wel erg veel dingen voor je regelen / je op het goede spoor zetten.

Maar tering, wat een ellende heb je gehad met je abbo 'oO Je zou zeggen dat zoiets toch doodsimpel te regelen is, maar blijkbaar niet '-_-

Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien

• Tc-Chub
Belachelijk, wegens een achterstand bij de Klachten dienst moet ik miss 25 werkdagen wachten. Ik vind het nu echt niet leuk meer. Hoe kan zoiets simpels nu zooo lang duren?

Het enigste wat ze moeten doen is even een factuur verbeteren en mijn oude abbonnement er weer op zetten.
Ik wordt er helemaal gek van, en he ergste is, je kunt NIETS doen. Het enigste wat je kunt doen is wachten.

Ik ga zondag naar de stad, hebben medewerkers in telefoon winkels wel meer bevoegdheden voor dit soort dingen of kunnen zei netzo als de klantenservice ook niets doen?

[Voor 17% gewijzigd door Tc-Chub op 01-12-2010 20:48]

• Skann
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14-05 11:56
@Tc-Chub: Tsja, ik ken in Doetinchem wel een winkel die aardig veel voor je doet. Dat is de belpunt. Die winkel kan met prijs namelijk niet mee met de BC/TPH, maar wel met de service. Alleen; Je hebt de boel daar niet gekocht. Je zult dus geluk moeten hebben. Bij de BelCo/PhoneHouse in de Catharinastraat kan je het vergeten, daar kan je echt oprotten, vooral met koopzondag.

Dus probeer het daar eens. Ze kunnen allicht eens voor je naar de dealeringangen bellen. Ik heb een tijdje in Doetinchem gewerkt en hoorde van die winkel over service niets dan lof. Qua prijzen is het wel minder. :p

Als ze je daar niet willen helpen, wil ik je wel helpen. Alleen dan moet je wel even rijden. Ong 20 km. Ik hoor het wel.

[Voor 11% gewijzigd door Skann op 01-12-2010 23:04]

• Tc-Chub
Ik wilde eigenlijk naar Arnhem gaan. Daar hebben ze een Hi en 2 KPN winkels. Maar het heeft natuurlijk geen zin om daar binnen te lopen en dat zei vervolgens ook niets kunnen doen en dat ik maar moet wachten. Maar in feite kan ik daar afspreken dat ze mijn Sim Only van Hi er weer op zetten alleen moet ik dan alleen nog even zorgen dat ik dat geld van die factuur terugkrijg.

Iemand hier ervaring mee? En @Skann, werk jij bij een van de twee bedrijven dan?

• Skann
Bespaar je de tijd, de moeite en vooral een brok ergenis, en sla de Hi Winkel in Arnhem over. Dat is echt wel de kutste winkel voor dit soort zaken. Niet gek ook, als je ziet hoeveel abonnementen ze wegschuiven.
KPN winkel geen ervaring mee.

Ik werk niet voor een van de twee zaken. Ik weet zo in Arnhem geen winkel te noemen die je, zonder dat je iets bij ze gekocht hebt, gaat helpen. Maar je kan het altijd proberen!
Wellicht een winkel die wat achteraf zit, waar het rustig is. GSMmarkt in de Koningstraat misschien.

• Tc-Chub
Mm ja maar ik vraag me af, als ik daar aankom met mijn verhaaltje dat ze gewoon tegen mij zeggen, bel Hi of KPN maar op of ga na hun winkel. Maar goed ik zal de KPN winkel wel eens proberen.

Maar mag ik vragen hoe jij dit allemaal weet, heb je zelf ook problemen gehad met de telecomproviders?

• Skann
Ik loop al een tijdje mee in de branche. ;) En het wereldje is best klein. Bovendien krijg ik erg veel klanten die uiteindelijk gillend de HiWinkel of Telefoonkopen/BC uitrennen.

En bovendien, als je een beetje logisch nadenkt, als iemand niks bij je gekocht heeft, maar wel je service wil..... tsja. Vooral met werk waar het vaak om provisies draait ben je dus voor de medewerker totaal niet interessant.

• Tc-Chub
Ja maar ik heb mijn abonnement bij KPN/Hi gekocht dus zijn ze in feite verplicht mij service te leveren. Het is niet zo dat ik daar niets gekocht heb ofzo. Het kan natuurlijk zijn dat de winkel zich niet verantwoordelijk voelt om de fouten op zich te nemen en een oplossing te zoeken maar daarom vroeg ik me af of iemand hier iets van af weet.

Want ik wil dan gewoon zondag even de KPN winkel instappen en dan mijn klacht doen. Maar de vraag is dan, kunnen ze daar in de winkel zomaar mijn abonnement wijzigen en via een andere manier er voor zorgen dat die factuur veranderd word zonder dat ik daar zo lang op hoef te wachten.

• Skann
Je vergeet echter dat KPN twee varianten heeft. KPN Online en KPN Bel&Sms. 9 vd 10 keer wordt je met Hi/KPN Online uit de winkel gestuurd want "online besteld". Eigenlijk ook wel terecht. Internet prijzen nemen (DAAR KRIJG IK HEM WEL GRATIS), maar wel service van de winkel? Ik sta er ook niet voor niks... Je moet eens in de winkel staan, dan snap je wat ik bedoel ;)

Wat moet er precies gewijzigd worden? Want in principe kunnen we alles wijzigen. Ik moet alleen even kijken of het ten gunste is van KPN. Zo niet, kan ik er gezeur mee krijgen..

• engessa
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
De zaak bij KPN is toch vrij simpel? Ik neem aan dat je een bevestiging hebt van je abowijziging met een datum erop. Als blijkt dat die wijziging zonder duidelijke oorzaak teruggedraaid is zullen ze alsnog je abo goed zetten met de juiste ingangsdatum en krijg je alles wat je teveel betaald hebt terug. Het kan idd wel even duren, de klachtenafdeling heeft inderdaad een achterstand. Het gaat alleen wel om een behoorlijk hoog bedrag en een aanpassing waarvoor je iemand moet hebben die dat ook daadwerkelijk kan en mag doen. Helpdesk en winkel kunnen je daarom niet helpen, klachtenafdeling wel.

• Tc-Chub
Ja dat is dan wel balen want dan moet ik zo lang wachten. Met een beetje pech heb ik dan in het nieuwe jaar nog steeds geen internet op mijn mobiel.

Ja het enigste wat ik heb ontvangen van KPN is een automatisch mailtje dat die microsim van Hi retour is gegaan en dat daar geen kosten aan verbonden waren. Dat wist ik natuurlijk zelf ook wel dat ik die sim niet hoefde te betalen. Heb het mailtje nog even goed doorgekeken en er staat echt niets over het annuleren van mijn contract. Ja ze moeten gewoon mijn aangevraagde verlenging weer terugzetten en de internetgebruiks-kosten niet in rekening brengen. Ik wist immers niet dat mijn contract veranderd was, en ze hebben daar niets over gemeld.

• Tc-Chub
Omdat het allemaal zo lang duurt heb ik vandaag eens via twitter contact opgenomen met Hi Webcare. Na een uurtje kreeg ik reactie en kon ik DM'en met deze mevrouw. Ik heb vervolgens mijn telefoonnummer gegeven en ik werd binnen 2 minuten teruggebeld. Deze vrouw snapte mijn probleem en ze kon ook met alle afdelingen in contact komen om zo het abonnementsprobleem op te lossen.

Ik heb dus weer kunnen verlengingen en mijn abonnement is er weer opgezet. Ik heb dan donderdag weer contact met haar of alles is goed gegaan. Het probleem met de factuur ligt iets anders want die is namelijk naar een 'hogere' klachtafdeling gegaan omdat de eerste afdeling er niet uitkwam. Ze snapte mijn situatie en dacht wel dat ik mijn geld terug kreeg, maar dat is dus dan nog even afwachten.

Ik kan in ieder geval weer internetten (Gelijk XtraSnel genomen, want de normale Eindeloos Online is supertraag).

Hulde aan de mevrouw van Hi Webcare en ik zal nog berichten hoe het met de rekening is afgelopen.

• Tc-Chub
Vandaag weer contact gehad met de mevrouw van Hi Webcare. De verlenging was succesvol doorgevoerd en ik kon dus nu weer internetten. Ik heb aan haar gevraagd of ze de factuurklacht even precies wilde formuleren zoals ik het haar verteld heb zodat ze bijna niets anders kunnen dat mij de internetverbruikskosten niet te laten betalen. (imo)

Net even geinternet met mijn Xtra Snel abbo en dat gaat echt een stuk beter, aan te raden dus. Daarbij stond vandaag dit op de Homepage: nieuws: 'Providers verdienen jaarlijks 663 miljoen euro aan voicemail' Ik heb dus ook maar even gelijk mijn voicemail uitgezet, want ik gebruik het toch niet en het kost de ander alleen maar geld.

Binnenkort zal ik weer berichten hoe het met de factuur is afgelopen.

• frumper
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 02-06 19:32
Langsgaan bij een KPN winkel met factuurproblemen heeft geen enkel nut overigens. Toestellen en abonnementen verkopen willen ze wel, maar voor de rest kunnen ze niets. Alleen maar vertellen dat je contact met de klantenservice moet opnemen. Óók als je je abonnement en alles daar hebt afgesloten...
Dat was voor mij destijds het "tot ziens KPN" moment... en met mij nog een paar abonnementen.

Life is what happens while you're busy making other plans

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee