Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Exchange 2007] Migratie naar 2010 test omgeving?

Pagina: 1
Acties:

• Judge Duck
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Hey allen,

Huidige situatie (physical)
één 2007 server

Gewenste situatie (virtual)
één 2010 Hub+CAL server
één 2010 Mailbox server

Ik ben bezig om een migratieplan te maken van Exchange 2007 naar 2010 met een uitgesplitste mailbox server. Er zijn genoeg website te vinden welke uitleg bieden over de stappen welke genomen moeten worden voor de migratie enkel kan ik niet echt iets vinden over het opstellen van een test omgeving. Om alles goed te kunnen testen en zeker te zijn dat de hudige situatie niet stuk valt zit ik te denken om eerst een test omgeving te gebruiken.

Mijn vraag dus, is het uberhaupt mogelijk om een test omgeving (bv virtueel) op te zetten en de gehele migratie eerst uit te testen. Of is het toevoegen van een exchange 2010 server in de huidige omgeving en mailboxen hierheen verplaatsen een fail-proof manier?

Alvast bedankt voor het advies!

• Judge Duck
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Niemand? :|

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:17

_Arthur

blub

Judge Duck schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 16:20:
Om alles goed te kunnen testen en zeker te zijn dat de hudige situatie niet stuk valt zit ik te denken om eerst een test omgeving te gebruiken.

Mijn vraag dus, is het uberhaupt mogelijk om een test omgeving (bv virtueel) op te zetten en de gehele migratie eerst uit te testen. Of is het toevoegen van een exchange 2010 server in de huidige omgeving en mailboxen hierheen verplaatsen een fail-proof manier?
In jouw situatie zou ik een complete test omgeving opzetten. Kennelijk heb je wel enige ervaring maar niet genoeg. Door het bouwen van de test omgeving en hierin een (verzonnen) migratie uit te voeren doe je veel kennis op. Dus 1x een DC, 1x Exchange 2007, 1x Exchange 2010 CAS/HUB en 1x Exchange 2010 met de Mailbox role.

Anderen hebben misschien weer wel genoeg ervaring en kennis om Exchange 2010 servers binnen de huidige Exchange organisatie in te zetten zonder een test omgeving. Ligt ook vaak aan hoe complex en omvangrijk die is.

• MasterL
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15:13

MasterL

Moderator Internet & Netwerken
Is redelijk fail-proof, je moet wel goed oppassen natuurlijk aangezien een exchange installatie
altijd wijzingen betekent in je AD.
Exchange 2007 naar 2010 is gewoon supported, je kan een "coexisting" installatie doen waarbij 2007 en 2010 gewoon naast elkaar draaien.
Dan heb je alle tijd om alles in te stellen en wat mailboxen te migreren om te testen, daarna een kwestie van alle mailboxen migreren en de oude installatie (netjes) verwijderen.