Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dionysos
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-04 11:39

Dionysos

Nec scire fas est omnia

Topicstarter
Ik heb even jullie hulp nodig, want ik ga ergens genaaid worden en ik wil graag weten hoe en voor hoeveel ;)

Situatie is als volgt. Op dit moment heb ik een vodafone scherp (sim only) abonnement van iets van 10 euro per maand. Deze is al sinds 2008 afgelopen, maar wordt vrolijk door vodafone elke maand met een maandje verlengd. Op zich allemaal prima. Ik bel niet al teveel (ik heb ook nog een zakelijke telefoon - E71 - waar ik, mits beperkt, privé mee mag bellen).

Nu wil ik graag een Ipad en ik wil bekijken of ik het opnieuw afsluiten van een abbo kan gebruiken om daar enig voordeel mee te doen.

Wat ik niet snap is het volgende. Op deze site kan ik een Ipad cadeau krijgen als ik een Vodafone Bel&SMS&Web 275 abbo neem voor 2 jaar.
In dat geval betaal ik het eerste jaar 25,50 per maand en het tweede jaar € 39,50 per maand. Gemiddeld dus zo'n 3 tientjes per maand.

Als ik zo'n zelfde abbo direct bij vodafone afsluit, kost mij dat qua abbo kosten hetzelfde. Hoe kan het dan dat ik er bij een derde partij er wel een ipad bij krijg van ongeveer 500 euro en bij vodafone niet?

Die ipad moet ergens van betaald worden. Ik snap ook dat ik degene ben die dat uiteindelijk doet, maar kan iemand mij vertellen hoe en waar ik dat uiteindelijk doe?

In mijn geval zou ik per maand € 20,- meer betalen dan ik nu doet. Wat bij 2 jaar ongeveer neerkomt op 480,-. De prijs voor een ipad. In mijn geval koop ik hem dus eigenelijk op afbetaling met uiteindelijk 20 euro korting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:34

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Wat krijg je er bij Vodafone dan bij?

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
SinergyX schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 16:08:
Wat krijg je er bij Vodafone dan bij?
Waarschijnlijk vrij weinig aangezien verlengingen, zeker bij weinig belminuten in het verleden, nauwelijks iets opleveren.

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

redfoxert schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 16:12:
Waarschijnlijk vrij weinig aangezien verlengingen, zeker bij weinig belminuten in het verleden, nauwelijks iets opleveren.
Een verlenging krijg je nagenoeg hetzelfde als bij een nieuw contract, kwestie van slim spelen en niet meteen ingaan op eerste aanbod.

Als ik bij soortgelijk abbo een HD7 bijna gratis krijg, zit ik ook op die bijna 500 euro, wat dan precies hetzelfde is als bij de TS.

[ Voor 15% gewijzigd door SinergyX op 23-11-2010 16:13 ]

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dionysos

Dionysos

Nec scire fas est omnia

Topicstarter
Oh wacht, daar krijg ik natuurlijk een smartphone à 500 euro erbij.

In eerste instantie dacht ik dat ik daar alleen het abbo voor kreeg (zie hier )
, maar dat zette mij op het verkeerde been. Daar komt nog een toestel bij.

En bij die derde partij is die smartphone gewoon een ipad geworden. Ja en weliswaar nog een tel erbij, maar die zal niet meer waard zijn dan 2 tientjes.

Sorry, was dus een relatief eenvoudige vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
SinergyX schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 16:13:
[...]

Een verlenging krijg je nagenoeg hetzelfde als bij een nieuw contract, kwestie van slim spelen en niet meteen ingaan op eerste aanbod.
Bij KPN een paar maanden terug kreeg ik een "standaard" aanbod en dat was niet aan te passen, ook niet na herhaaldelijk bellen. Ben toen dus overgestapt naar Vodafone met een veel betere deal.

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

In kort, elke abbo heeft gewoon een 'budget', dit geld kan je op 10 verschillende manieren 'cashen'. Een ipad, een wii, PS3, een nieuwe phone, korting (sim-only) of whatever, vrij simpel principe :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite
  • Laatst online: 27-08 00:03

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Waarom bel je niet naar Vodafone en leg je het uit.

Ik ken genoeg mensen die zelf opbellen en via telefoon de mooiste aanbiedingen krijgen , beter dan in de winkel.

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23:29

MsG

Forumzwerver

Dat abbo kost helemaal niet hetzelfde zoals je stelt.

Bel&SMS&WEB 300 = € 19,95 per maand, dus dat is al goedkoper terwijl het eigenlijk 275 moet zijn.

Dus je betaald wel degelijk voor die aaipet.

[ Voor 18% gewijzigd door MsG op 23-11-2010 16:17 ]

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dionysos

Dionysos

Nec scire fas est omnia

Topicstarter
Sc0rPi0N schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 16:16:
Waarom bel je niet naar Vodafone en leg je het uit.

Ik ken genoeg mensen die zelf opbellen en via telefoon de mooiste aanbiedingen krijgen , beter dan in de winkel.
Sorry stond niet vermeld, maar dat had ik al gedaan. Ipads deden ze niet aan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nukar
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23-09 03:08
Rechtstreeks de klantenservice van vodafone bellen en hen vragen wat mogelijk is/ voorleggen wat je wilt.

edit: Te laat 8)7

Bij mijn verlenging / oversluiten naar Bel&SMS&Web 150 kreeg ik het door mij gewenste toestel er gratis bij. Terwijl ik bij willekeurig welke winkel een minimale bijbetaling van 100 euro tegemoet kon zien. Ook mocht ik gewoon aanspraak maken op de eerste 12 maanden abbo korting (Daar loopt nu wel een geschil over omdat de korting nog geen 12 maanden heeft geduurd, maar wel al is beëindigd)

Het verschil werd mij door vodafone medewerker uitgelegd als: Dat scheelt ons weer provisie kosten.

"Today is the worst day since yesterday"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
  • Laatst online: 22:15
Je zegt ook dat je 20 euro per maand extra betaald, en daar uiteindelijk de iPad mee betaald hebt. Maar voor die 20 euro extra per maand krijg je natuurlijk ook meer belminuten en smsjes enzo dan wat je voor 10 euro per maand krijgt. Het is dus echt niet alleen afbetaling.

(of was die 10 euro sim only)

Whoops, zie nu dat het inderdaad sim-only was.. Dan heb je verder gelijk :)

[ Voor 11% gewijzigd door TheFes op 23-11-2010 16:21 ]

Home Assistant configuratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dionysos schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 16:06:

....[knip]
In mijn geval zou ik per maand € 20,- meer betalen dan ik nu doet. Wat bij 2 jaar ongeveer neerkomt op 480,-. De prijs voor een ipad. In mijn geval koop ik hem dus eigenelijk op afbetaling met uiteindelijk 20 euro korting.
ja :/ en wat is je vraag nu want to zover klopt het tot zekere hoogte... : |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:40

Haan

dotnetter

Verwijderd schreef op donderdag 02 december 2010 @ 15:01:
[...]

ja :/ en wat is je vraag nu want to zover klopt het tot zekere hoogte... : |:(
Je bent aan het reageren op een topicstart van 2 weken oud, zonder de rest van de reacties te lezen 8)7

[ Voor 3% gewijzigd door Haan op 02-12-2010 15:05 ]

Kater? Eerst water, de rest komt later

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Laat mij het zo zeggen: Als je echt een iPad nodig hebt,koop hem dan gewoon in de winkel voor 499 euro en je bent verder van alles af. :/
Een iPad bij een nieuw abonnement lijkt op het eerste gezicht leuk (en dat is ook de insteek van dit soort bedrijven om mensen te lokken) maar er zit altijd een addertje onder het gras en 1 daarvan is dat je natuurlijk fiks meer gaat betalen met zo een 2 jarig abonnement. Daarbij schiet je abonnement ook omhoog i.v.g met wat jij nu per maand verbruikt en betaalt. 8)7

Wat ik ermee wil zeggen: Op langer termijn zit je met allerlei extra kosten opgescheept die je misschien niet echt hoeft te maken want zoals ik uit je eerdere verhaal opmaakte,voldeed die 10 euro per maand prima. :O
Pagina: 1