Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

File Server Movies/Series/Music Management

Pagina: 1
Acties:
  • 141 views

• KinkyBel
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-03 15:17
Als alles goed loopt, is mijn huidige machine binnenkort verkocht en kan ik alle films, series en muziek op een file server droppen. Op deze manier kan alles dus geshared worden naar alle gebruikers hier thuis.

Hiervoor zou ik graag iets anders willen dan gewoon een simpele geshared map in windows. Je hebt namelijk vele pakketen om je films etc netjes geordend weer te geven, maar dit zijn voornamelijk client applicaties. Hier denk ik dus vooral aan MediaBrowser (in Win MediaCenter), MeediOS, MediaPortal etc... Zo heb je bijvoorbeeld ook nog Media Center Master om alle informatie van imdb, themoviedb, ... te halen.

Wat ik nu graag zou hebben, is een server applicatie of gewoon een applicatie die alles in een database kan verwerken, zodat deze gegevens centraal staan op de server en de clients enkel maar hoeven te verbinden met de server en zich geen zorgen hoeven te maken of hun database al dan niet up-to-date is. Er is dus ook een applicatie aan de client kant nodig.

Bestaat dit? Moest het niet bestaan, zou ik met alle plezier hier een mooi project rond willen ontwikkelen.

[ Voor 3% gewijzigd door KinkyBel op 23-11-2010 15:58 ]

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12:49
Het aanbieden van muziek, zou enigzins simpel kunnen gaan. Je hebt tegenwoordig NAS apparatuur die iTunes server ondersteunen. Het in beeld krijgen van je film/serie collectie lijkt me al wat lastiger. Zoals je schrijft is het vaak allemaal client side.

SickBeard is een tvserie-manager die ook controleert wanneer welke episode aired (en download) en geeft achtergrond info. Dit is afkomstig uit een tvdb. Misschien dat je op basis hiervan ook een web-portal achtig iets kunt opbouwen waarbij je in ieder geval je collectie kunt opbouwen / overzichtelijk kan weergeven.

Alleen denk ik dat het het probleem gaat zitten in het aanbieden van de content wanneer je dus met een server-side systeem gaat werken. Heb er werkelijk geen idee van, ben het niet eerder tegengekomen.

discogs

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

[google=media center software]

En er zijn voldoende alternatieven voor wat je wil dat je met een beetje creatief zoekwerk al heel wat namen kan tegenkomen.
Kijk eens verder dan het idee 'fileserver' en ga gerichter kijken naar wat je er mee wil doen, dan kom je vanzelf XBMC, MythTV, MediaPortal en dergelijke tegen.

Maar dan nog is dat niet echt iets wat hier zo op deze manier thuishoort...

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Dit topic is gesloten.