Vraag netwerkadapter

Pagina: 1
Acties:

• Clap
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 25-11-2010
Hoi,
Ik heb vandaag een nieuwe videokaart in mijn computer geplaatst (GTS 450), oude drivers eraf gehaald en de nieuwe erop gezet. Nu wordt alleen mijn netwerkkabel niet meer herkend, daarmee bedoel ik niet dat er een melding komt over een onbekend apparaat oid, maar helemaal niks.
Om de juiste driver voor de netwerkadapter te kunnen installeren heb ik - je raadt het al - internet nodig.
Ik weet eerlijk gezegd weinig van netwerken, maar misschien kan iemand me helpen?
Alvast bedankt.

• keejoz
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 20-02 11:59
En hoe heb je deze post dan gemaakt? Download die gewoon, zet die op een stick oid en gaan maar

• Clap
Andere pc. Het probleem daarmee is dat ik niet precies weet hoe de driver/het programma heet, de foutmelding is bijna letterlijk:' Dit apparaat werkt niet, wilt U de driver installeren?...' Windows heeft geen verbinding met internet kunnen maken, herstel uw netwerk en probeer het nog eens'.

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:52

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Clap - je andere topics zijn op slot gegaan met een bepaalde reden.
Er wordt hier op tweakers iets van jouw verwacht. Bepaalde dingen kan je gewoon zelf doen / uitzoeken. Vragen als deze vallen onder 'helpdesk vragen' (wat mij betreft iig). Daar is tweakers niet voor. Je hebt pas wat aan tweakers als je zelf écht probeerd dingen te doen, zoals het vinden welke driver je moet hebben en waar je die moet downloaden.

Met andere woorden: ga op zoek naar het merk/model netwerk kaart wat je hebt en met die info kan je naar de driver zoeken. Zonder die gegevens kunnen wij verder ook niets.

Overigens vanwaar de wetenschap dat je een driver nodig hebt? Alle andere mogelijkheden al uitgesloten? (Zoals het loszitten van je netwerk kabel of netwerk kaart (in geval van losse kaart)).
Zie je de kaart wel of niet in hardware beheer?

[ Voor 34% gewijzigd door remco_k op 23-11-2010 15:55 ]

Alles kan stuk.

• Clap
remco_k schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 15:53:
Clap - je andere topics zijn op slot gegaan met een bepaalde reden.
Er wordt hier op tweakers iets van jouw verwacht. Bepaalde dingen kan je gewoon zelf doen / uitzoeken. Vragen als deze vallen onder 'helpdesk vragen' (wat mij betreft iig). Daar is tweakers niet voor. Je hebt pas wat aan tweakers als je zelf écht probeerd dingen te doen, zoals het vinden welke driver je moet hebben en waar je die moet downloaden.

Met andere woorden: ga op zoek naar het merk/model netwerk kaart wat je hebt en met die info kan je naar de driver zoeken. Zonder die gegevens kunnen wij verder ook niets.
Ik probeer zelf echt dingen te doen, maar ik heb er gewoon weinig tot geen kaas van gegeten.
Ik zal wel even rondzoeken ofzo dan, jammer dat iedereen hier alles er vanaf weet en dus verwacht dat anderen dat ook doen.
Zat fora gelukkig, ;w

[ Voor 6% gewijzigd door Clap op 23-11-2010 15:58 ]

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Als je toevallig ook een draadloos netwerk hebt en een andere computer met een losse USB client adapter dan kun je die even installeren en daarmee tijdelijk het internet op gaan.

• Clap
CaptJackSparrow schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 15:59:
Als je toevallig ook een draadloos netwerk hebt en een andere computer met een losse USB client adapter dan kun je die even installeren en daarmee tijdelijk het internet op gaan.
Helaas niet, bedankt voor de tip iig.

• Clap
remco_k schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 15:53:
Overigens vanwaar de wetenschap dat je een driver nodig hebt? Alle andere mogelijkheden al uitgesloten? (Zoals het loszitten van je netwerk kabel of netwerk kaart (in geval van losse kaart)).
Zie je de kaart wel of niet in hardware beheer?
Ander PCI-brugapparaat
Status:
Er zijn geen stuurprogramma's voor dit apparaat geinstalleerd.
Klik op probleem oplossen etc

^ dat werkt niet zo, ivm geen internet.
Mijn kabel heb ik nu net helemaal langsgelopen (gaat achter wat kasten langs) en zit overal goed.
En tja, dat klinkt mij als een gebrek aan een driver, behalve als er problemen zijn die eigenlijk geen stuurprogramma nodig hebben maar het wel zo brengen :+

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 19:58

Equator

Crew Council

#whisky #barista

In het geval van een losse netwerkkaart: Stop dat ding eens in een ander PCI slot :)

• Clap
Update: Blijkbaar heeft mn nieuwe kaart de chipset door de war geschopt, gefixd dus.
Pagina: 1