Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoudwokke
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 11-09 11:33
Ook wij bij de redactie weten helaas niet alles (en opzoeken is ook nog niet gelukt), dus we hopen dat er mensen zijn die hier iets nuttigs over kunnen zeggen.

We gaan begin januari volgend jaar met een sterke delegatie naar de CES in Las Vegas om daar talloze artikelen en hands-ons te maken van nieuwe dingen die daar worden aangekondigd (en dat is nogal wat :))

De betrouwbaarheid van de wifi bij beurzen in het algemeen en bij de CES in het bijzonder varieert van matig tot brak: bovendien willen we niet afhankelijk zijn van hotel/beursorganisatie om op intenet te kunnen (want dan duurt het vaak langer voordat nieuws en hands-ons online staan :)) Vandaar dat we bij aankomst een 3g-stickie willen hebben voor ons allemaal, zodat we altijd overal online kunnen.

Ik heb geprobeerd uit te zoeken hoe je dat het beste kan kopen en hoe duur dat zoal is. Ik kom er echter niet echt uit en ik hoop dat mensen hier er ervaring mee hebben. Dit is ongeveer wat we nodig hebben:
- vermoedelijk 4 dongles
- voor vier dagen
- liefst redelijke snelheden, ook upload (video!)
- makkelijk verkrijgbaar (bijvoorbeeld op vliegvelden of grote electronicazaken)
- limiet minimaal 500MB

Ik hoop dat mensen weten waar we dat kunnen kopen, of dat eventueel ook online van tevoren geregeld kan worden, hoe duur dat is en of het nog uitmaakt bij welke provider we zitten.

Alvast bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Arnoud, al in [Ervaringen] Mobiel internet in het buitenland gekeken? Daar staan volgens mij ook VS-ervaringen :) .

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoudwokke
Ja, staan wel wat tips, maar nog maar weinig en ik kwam er niet verder mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Is het geen idee om 3g verhuurbedrijfjes aldaar te bellen (of eventueel mailen)? Die kunnen je vast een goede aanbieding doen.

Googlen op 'data rental' '3g rental las vegas' en dergelijke levert wel wat op. Net geprobeerd

Wat betreft providers: T-mobile zou het iig in Las Vegas prima moeten doen (maar goed, voor dat netwerk verhuurt het bovengenoemde bedrijf kennelijk niet).

Heb een lijstje van bedrijven gevonden:

AirCardRental, Cellhire, DayPass Wireless, Event Radio Rentals, RovAir, WiFiRents

[ Voor 53% gewijzigd door begintmeta op 23-11-2010 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurriendijkstra
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12-09 15:29
Misschien kunnen jullie je collega's van Engadget eens een mailtje sturen? Volgens mij kennen die Tweakers wel (zie wel eens tweakers.net als source voorbij komen) en ze willen vast wel helpen.

Hier nog een post van ze over de gear die ze op CES 2010 gebruikten:
http://www.engadget.com/2...gadgets-gear-of-ces-2010/

Onderaan die post een stuk over de 3G dongles die ze gebruikten.

Hopelijk helpt dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoudwokke
Okee, thx :) Dank voor alle tips, we gaan ermee bezig. Laat nog wel even weten hoe we het hebben opgelost :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.verizonwireles...bilebroadband/?page=plans

Onder het kopje "Prepaid Mobile Broadband".
Let wel op: het Verizon netwerk is gebaseerd op CDMA/EVDO in plaats van de gebruikelijke GSM/UMTS standaarden.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2010 09:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-09 20:14

Sorcerer8472

Mens sana?

Verwijderd schreef op woensdag 24 november 2010 @ 09:48:
http://www.verizonwireles...bilebroadband/?page=plans

Onder het kopje "Prepaid Mobile Broadband".
Let wel op: het Verizon netwerk is gebaseerd op CDMA/EVDO in plaats van de gebruikelijke GSM/UMTS standaarden.
Nog een paar opmerkingen:

1) de nieuwste UMTS-dongles die je in NL kunt krijgen ondersteunen vaak niet de Amerikaanse frequenties: je hebt ook quadband UMTS nodig (op 850 en 1900 MHz) en vaak ondersteunen ze wel quadband GSM maar kunnen ze op die frequenties niets met UMTS.

2) ga niet roamen, want in het gunstigste geval kost dat je 2500 euro bij verbruik van 1x 500 MB :+

3) houd er rekening mee dat 3G-capaciteit ook beperkt kan zijn op drukke beurzen: op de IBC in Amsterdam had ik met Vodafone erg grote moeite om internetpagina's te openen. Ik weet van anderen dat KPN en T-Mobile ook soortgelijke problemen hadden. Ga er vanuit dat je weleens teleurgesteld zou kunnen raken :P

Overigens heeft T-Mobile in de VS ook prepaid data plans: met 1 GB data voor $50 (38 euro). Prepaid is helaas nogal duur, en anders zit je al gauw aan een jaarabo vast. Maargoed, als het maar voor een keertje is :P Linkje: http://www.t-mobile.com/s..._SeePlan&WT.mc_t=OnsiteAd

Is wat duurder, maar als je al een UMTS-device hebt dat Amerikaanse frequenties aankan is het goedkoper dan 4 CDMA/EVDO-modems kopen...

Succes :)

[ Voor 4% gewijzigd door Sorcerer8472 op 04-12-2010 13:08 ]

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyFlyer
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-08 19:40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Allemaal leuk en aardig, maar een abonnement kun je als niet-burger van de VS niet zomaar afsluiten, en als het al kan dan is het zeker een proces dat wel even duurt voordat het rond is (gedoe met o.a. creditcheck).

Je zult dus voor een prepaid-oplossing moeten gaan... en dan kom je weer bij het vorige probleem uit. EVDO of UMTS zijn the way wo go...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 16:41
Virgin Mobile Broadband2Go is misschien nog een goede optie: http://www.virginmobileus...oadband/broadband2go.html

Voor jullie doel zou ik me waarschijnlijk niet beperken tot 1 netwerk provider maar er een paar verschillende nemen, bereik/capaciteit zal wel niet bij iedere provider goed genoeg zijn tijdens zo'n event.

Wel benieuwd naar de uiteindelijke ervaringen, bij mijn volgende trip naar de US zou ik ook graag een betaalbare prepaid data optie gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Ben wel benieuwd naar de uiteindelijke oplossing trouwens. Er lijkt in ieder geval sprake te zijn van enige communicatie vanuit Las Vegas.

[ Voor 40% gewijzigd door begintmeta op 08-01-2011 18:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Als ik het verhaaltje CES: Een week in de woestijn goed begrijp hebben jullie uiteindelijk minimaal van mobiele netwerken gebruik gemaakt, maar WIFI gebruikt. Waarschijnlijk is wat per telefoon is gedaan dan gewoon met het eigen spul op de Nederlandse abonnementen gebeurd? Wel leuk om te lezen dat T-Mobile het zoals verwacht het beste (nog niet optimaal natuurlijk) deed. Was ook mijn ervaring (niet op de CES (en niet op de adult-entertainmentbeurs (niet recent)).

[ Voor 9% gewijzigd door begintmeta op 14-01-2011 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

begintmeta schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 14:10:
Als ik het verhaaltje CES: Een week in de woestijn goed begrijp hebben jullie uiteindelijk minimaal van mobiele netwerken gebruik gemaakt, maar WIFI gebruikt. Waarschijnlijk is wat per telefoon is gedaan dan gewoon met het eigen spul op de Nederlandse abonnementen gebeurd? Wel leuk om te lezen dat T-Mobile het zoals verwacht het beste (nog niet optimaal natuurlijk) deed. Was ook mijn ervaring (niet op de CES (en niet op de adult-entertainmentbeurs (niet recent)).
AT&T staat toch echt bekend als het beste GSM-based netwerk in de VS, met een dekking die sterk superieur is aan die van T-Mobile. De laatste tijd zijn er wat meer negatieve geluiden na capaciteitstekorten op het datanetwerk t.g.v. de introductie van de iPhone. Die problemen schijnen grotendeels opgelost te zijn, alleen blijkbaar niet helemaal.

Wel is de vraag of er gebruik is gemaakt van 3G of van EDGE/GPRS. Punt van orde is daarbij dat je bij AT&T een UMTS850-telefoon nodig hebt voor optimale support (alleen de nieuwste Nokia's en de iPhone 4 ondersteunen die frequentie op UMTS; veel telefoons ondersteunen alleen GSM850, zoals bijv. de Desire-toestellen). T-Mobile roamt op afwijkende frequenties en ondersteunt bij roaming niet altijd 3G.

Als je op AT&T ook EDGE had gebruikt via 2G dan had je waarschijnlijk met T-Mo vergelijkbare performance gehad. Als je de AT&T/T-Mobile UMTS-frequenties optimaal had ondersteund dan was het ook beter geweest.

Overigens heb ik op een beurs in Amsterdam vorig jaar ook gemerkt dat de UMTS-netwerken het verkeer daar niet trokken. Vodafone zat bijvoorbeeld helemaal dicht; je moest telkens opnieuw proberen ergens op te klikken omdat requests gewoon niet doorkwamen. Geeft aan dat mobiele data inderdaad niet 'onbeperkt' is!

Trouwens, tientallen Megabytes via mobiel netwerk? Bij Vodafone kost mij dat € 7,50 per MB, bij KPN kost het zelfs € 19.90 per MB. Gaat hard zo :D Hebben de gokopbrengsten dat wel gecompenseerd? :D

[ Voor 4% gewijzigd door Sorcerer8472 op 14-01-2011 17:07 ]

Pagina: 1