MS-SQL 2005 locking?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mazzl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-09 10:42
Hoi.
ik ben bezig met het wegschrijven van extra informatie in een tabel die door een applicatie in gebruik lijkt te zijn.
de updates die ik uitvoer komen niet terug als ik de gegevens uit de tabel opvraag. de logische conclusie zou zijn dat de update dus niet ge-commit wordt.... als ik echter tijdens het debuggen dezelfde query afvuur in sql management studio wordt het resultaat wel weggeschreven in de tabel en lijkt deze dus niet gelocked te zijn.
in ms profiler kan ik de update functie wel terugvinden, ook zonder foutmelding, maar ik zie daar geen locking informatie.
iemand enig idee hoe ik kan zien of het record idd gelocked is? of weet iemand waarom de query uitgevoerd via sql management studio het wel doet?

ik heb nu twee dingen geprobeerd:

"update Table set datetime = {ts '2010-11-23 15:11:30'} where i3_ROWID = '123456'"
en
"BEGIN TRANSACTION update table set datetime = {ts '2010-11-23 15:11:30'} where i3_ROWID ="123456" commit"

dank u heel erg voor enige feedback!!.. ik kan dit echt niet goed plaatsen en ik ben er behoorljk wat uurtjes op aan het verbranden... |:(

If you don't stand for something you'll fall for everything

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Huh? Ik snap je denk ik even niet helemaal, maar je begrijpt dat als je een BEGIN TRANSACTION doet je die transaction ook moet COMMITten?
Dan snap ik dus alleen even niet waarom die update zonder BEGIN TRANSACTION niet werkt; tenzij je eerder al een transaction bent begonnen en die (ook) niet commit.

[ Voor 37% gewijzigd door RobIII op 23-11-2010 15:20 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mazzl
hoi,
ik deed eerst alleen een update, die werkt niet, dus ik dacht, als ik een [begin.... commit] doe, dan forceer ik desnoods een foutmelding.... dat is dus niet het geval.

ik begrijp niet waarom de opdracht niet commit, zonder een foutmelding te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
mazzl schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 15:29:
hoi,
ik deed eerst alleen een update, die werkt niet
Nogmaals:
RobIII schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 15:19:
tenzij je eerder al een transaction bent begonnen en die (ook) niet commit.
Weet je dan zeker dat er voor je update niet ergens anders ofzo nog een transactie gestart wordt die niet gecommit wordt?

[ Voor 61% gewijzigd door RobIII op 23-11-2010 15:46 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Zet sql management studio je sql commando sowieso niet in een transaction (t-sql)

[ Voor 5% gewijzigd door Viper® op 23-11-2010 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mazzl
ik verwacht dat de applicatie die de query aanroept de regel blokkeerd die ik wil updaten,
de applicatie heeft zelf ook informatie nodig uit de regel die ik wil updaten
dat zou ook niet heel vreemd zijn, alleen vind ik hier geen bewijs voor terug in de profiler.

de query die ik zelf uitvoer opent en sluit netjes de verbinding met de database. hiervan is er dus maar 1 open.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razr
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Het lijkt toch alsof er ergens een fout optreed welke een ROLLBACK vuurt oid. Hier staat wel wat nuttige informatie over foutafhandeling. Met deze SP kun je informatie over de huidige locks opvragen.
Pagina: 1