iMac terugbrengen binnen x dagen, kan dit?

Pagina: 1
Acties:

• DJMurtz
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-11-2024
Ik heb gisterenmiddag een nieuwe iMac (27" Quadcore) gekocht. Nu ben ik supertevreden over deze mooie machine (mijn tweede Apple ervaring, na de iPhone 3G/4).

Maar wat zie ik nu vanochtend in mijn mailbox? Een teaser van Apple dat ze vrjidag spetterende kortingen bekendmaken voor de kerstinkopen. Ik natuurlijk balen als een stekker (en mijn vriendin met mij).

Nu is mijn vraag, is er een nederland de mogelijkheid om gekochte apparatuur terug te brengen na de winkel binnen x dagen? Ik weet van de "wet koop op afstand" maar dit geld alleen voor online aankopen, en aangezien mijn vriendin me had overgehaald om niet rechtstreeks bij Apple te kopen maar via een APR (grrrr) heb ik nu dus niets aan deze wet.

Ik kan de APR in kwestie wel bellen, maar bij de aankoop (van ~€2500) vroeg ik om een gratis boekje met als onderwerp "van PC naar MAC" (van €20), maar dit werd mooi niet gedaan, ze mochten me geen korting geven gaven ze aan. Dus de kans dat ik rechtstreeks iets klaar krijg bij de retailer lijkt me klein.

Andere ideeën/suggesties? Ik las op andere fora dat sommige APR's wel tot €300 korting gaven op iMacs vorig jaar, dat zijn dus mogelijk 300 keiharde euro's die ik nu misloop door één dag te vroeg te kopen.

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Dit soort onderwerpen passen beter in het Shopping Forum, dus een move die kant op :)
MS > SF

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 00:31

MsG

Forumzwerver

Heb je het dus fysiek uit de winkel gehaald? Volgens mij ben je dan overgeleverd aan de coulance van de APR.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• Bloemstukje
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 21:46
APR's gaan sowieso niet mee met de Black Friday actie ;). En terug brengen, tsja.. De kans dat de iMac uberhaubt niet in de aanbieding komt is er ook ;). Dat ze deze keer alleen laptops of ipods in de aanbieding doen. Wat de APR zegt van geen korting geven dat klopt gewoon. Dat hoort nou eenmaal bij Apple.

gewoon nee.

• DJMurtz
MsG schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 14:46:
Heb je het dus fysiek uit de winkel gehaald? Volgens mij ben je dan overgeleverd aan de coulance van de APR.
Dat is correct + het boeltje is (uiteraard) al uitgepakt en ben er al lustig mee aan de slag geweest gisterenavond. Ik heb de dozen/piepschuim wel bewaard maar niet de kleine prulzakjes,zoutzakjes e.d.

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-01 19:30

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

In principe heb je gewoon pech. De kans dat de APR iets voor je wil of kan doen is ook klein, aangezien de APR geen onderdeel van Apple is. Een APR is precies wat de naam zegt: een Apple Premium Reseller. Dat jij mail krijgt van Apple over kerstkorting wil ook niet zeggen dat jouw APR diezelfde actie ook heeft. Dat hoeft namelijk niet per se.

Toen ik 5 jaar geleden mijn PowerBook kocht, kwam er 5 dagen later een nieuwe versie uit die ook nog eens enkele honderden euro's goedkoper was. Jammer, maar helaas. Je kan op je hoofd gaan staan, boos zijn, etc.. maar je kan ook jezelf realiseren dat je dit niet had kunnen weten, en dat je een apparaat hebt dat naar jouw mening het geld waard was. :)

Launching containers into space

• Bloemstukje
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 21:46
DJMurtz schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 14:48:
[...]

Dat is correct + het boeltje is (uiteraard) al uitgepakt en ben er al lustig mee aan de slag geweest gisterenavond. Ik heb de dozen/piepschuim wel bewaard maar niet de kleine prulzakjes,zoutzakjes e.d.
Dan zou ik het persoonlijk raar vinden als je hem nu terug gaat brengen omdat Apple met een actie komt ( niet de APR zelf). Je hebt hem al uitgepakt dus de APR kan er niks meer mee. Plus het feit dat ze niet verplicht zijn om hem terug te nemen (geen wet van kopen op afstand). Dus ik denk dat je gewoon lekker je apparaat moet gaan houden en vooral NIET black friday in de gaten houden.

Edit; vorige jaar was de korting EUR92,- op de iMac. Ga je daar al dat gezeur voor aanhalen ?

[ Voor 6% gewijzigd door Bloemstukje op 23-11-2010 14:54 ]

gewoon nee.

• DJMurtz
Whieee schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 14:50:
In principe heb je gewoon pech. De kans dat de APR iets voor je wil of kan doen is ook klein, aangezien de APR geen onderdeel van Apple is. Een APR is precies wat de naam zegt: een Apple Premium Reseller. Dat jij mail krijgt van Apple over kerstkorting wil ook niet zeggen dat jouw APR diezelfde actie ook heeft. Dat hoeft namelijk niet per se.

Toen ik 5 jaar geleden mijn PowerBook kocht, kwam er 5 dagen later een nieuwe versie uit die ook nog eens enkele honderden euro's goedkoper was. Jammer, maar helaas. Je kan op je hoofd gaan staan, boos zijn, etc.. maar je kan ook jezelf realiseren dat je dit niet had kunnen weten, en dat je een apparaat hebt dat naar jouw mening het geld waard was. :)
Dank allemaal voor de reactie.

Ik ben uiteraard blij met mijn aankoop en mijn plezier zal er niet minder om zijn. Maar ik zou natuurlijk goed gek zijn als ik op zijn minst niet hier zou komen informeren wat de mogelijkheden zijn.

Prima! Geen mogelijkheid tot terugsturen, dus ik blijf lekker genieten van mijn aankoop. Het enige positieve is dat ik de volgende keer gewoon via Apple.com bestel, en als mijn vriendin dan iets zegt, verwijs ik haar door naar dit topic (nadat ik haar heb uitgelegd hoe ze hier kan komen). ;w 8)
Pagina: 1