Mail op server ophalen en lezen op workstations

Pagina: 1
Acties:
  • 269 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brandsrus
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 23:10
Ik heb hier thuis de volgende situatie

Server (Windows 2008 standard)
- Workstation 1 (Windows 7 Ultimate)
- Workstation 2 (WIndows Vista Ultimate)

Deze drie pc's draaien allemaal in een domein familie.local in een domeinnetwerk.

Op dit moment is er een e-mailadres via UPC ingesteld op beide workstations in Microsoft Outlook 2010 en maken gebruik van een gezamelijke .pst bestand. Gevolg: een pc kan maar gebruik maken van de e-mailbox ivm een .pst bestand.

Er is bij UPC helaas niet de mogelijkheid om een IMAP functie van de mail te doen, deze functie wordt niet aangeboden dus ik dacht is er niet een mogelijkheid dat de Server van mij op een een of andere manier de mailafhandeling gaat doen zodat bijvoorbeeld de workstations ten alle tijde toegang hebben tot de mailbox met IMAP op de server of iets anders?

Ik dacht natuurlijk direct aan Exchange server maar voor dit simpele feit niet toepasbaar lijkt mij, afgezien van de dure licentie. Welke mogelijkheden zijn er nog concreet en eenvoudig te realiseren?

Wie zou me kunnen helpen me in de goede richting te sturen?

Zonder computer? Kan eigenlijk niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ding
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-06 08:12

Ding

Boii

Haal de mail m.b.v. een gmail account op, activeer IMAP in dit gmail account en stel dit vervolgens op beide PC's in.

Alles is bespreekbaar. Dat betekent NIET dat je alles mag zeggen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barry457
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 16-06 10:54
Lijkt me dat er genoeg gratis alternatieven zijn. Heb je zelf al gezocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21:22

loewie1984

music addict! pizza monster!!

Wat dacht je van berichten achterlaten op de server, hierdoor kun je voor een bep. tijd dezelfde berichten binnen halen op beide machines, elk met hun eigen pst en ook vanaf elke machine mail beantwoorden. Veel simpeler dan een exchange server of wat dan ook op te zetten.

Enige waar je voor moet blijven zorgen is dat de sent items op een of andere manier gesynchroniseerd worden mits dat van belang is voor jullie thuis.

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akimosan
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Nou: even buiten de gebaande paden gerekend, ik doe het tegenwoordig zo:

In Windows Live Mail / Hotmail heb je de mogelijkheid om een POP account toe te voegen/te gebruiken

Deze download de mail op gezette tijden (eens per half uur) in je Hotmail mailbox, tevens kun je dit email adres gebruiken om mail vanaf te verzenden of te gebruiken als primair adres.

Vervolgens gebruik ik de Hotmail Outlook connector (kun je installeren als onderdeel van Windows Live Essentials (2011) )

Daarna Outlook profiel instellen met het Hotmail account en de connector, ét voîla: Hosted email oplossing. Altijd en overal eenvoudig bij je mail kunnen via Windows Live webmail, of via je phone, whatever.

De 25 GB die tegenwoordig op een standaard hotmail accountje zit is ruim voldoende voor de doorsnee mailwisseling en archiveren naar PST kan altijd nog.
Geen gedoe met eigen server draaien, etc.

Je kunt hiervoor natuurlijk een apart Hotmail account aanmaken of een bestaand hotmail account mis/gebruiken

Edit: zie ook de oplossing van Ding. Komt min of meer op hetzelfde neer.

[ Voor 3% gewijzigd door akimosan op 23-11-2010 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

barry457 schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 14:32:
Lijkt me dat er genoeg gratis alternatieven zijn. Heb je zelf al gezocht?
^^

[google=free mailserver software] is al een redelijk voor de hand liggende denk je ook niet? :)

Op dit forum stellen we het op prijs als je ook laat zien waar je zelf naar gekeken hebt.
En een relatief simpele zoekopdracht als de bovenstaande lijkt me wat dat betreft echt niet teveel gevraagd.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.