• Max Hunt
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 02-02 20:45
Ik ben van plan om binnenkort 2 GTX 580's te kopen en in SLI te zetten maar ik vraag me af hoe dit met de koeling gaat. Omdat ik ook nog een 3e (1-slot) videokaart en een geluidskaart heb zijn er al niet zoveel moederborden die in aanmerking komen, en al helemaal weinig moederborden met meer dan 1 slot tussen de PCIe 16x sloten.

In reviews zie ik meestal wel de SLI of Triple-SLI videokaarten direct tegen elkaar aan zonder vermeldingen van gesmolten kaarten.

Een mogelijke optie om extra ruimte te krijgen is om de 2e SLI kaart helemaal in het onderste PCIe slot te stoppen en de extra videokaart / geluidskaart in het midden, maar dan zou ik een SLI bridge van 7 sloten lang oid moeten hebben.

Is het belangrijk genoeg om 2 sloten tussen de 2 videokaarten te willen of kan het ook best met 1 slot tussen de SLI kaarten en een goede airflow in de kast?

Edit:
Ik heb 4 moederborden kunnen vinden met meer dan 1 slot ruimte tussen de 2 PCIe 16x lanen:
Asrock X58 Extreme
Asrock X58 Deluxe3
Asrock X58 SuperComputer
Biostar TPower X58A

Er zijn wel andere moederborden met meerdere PCIe sloten maar dan zit je of aan 8-4x speed sloten en / of ik zou dan mijn 3e videokaart tussen de 2 SLI kaarten moeten zetten en ergens een hele lange SLI bridge zien te vinden.

[ Voor 30% gewijzigd door Max Hunt op 23-11-2010 14:12 ]

• BGB4rn
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 16:20

BGB4rn

ductape en tie-wraps FTW !

Volgens sommige reviews kan je het ook zonder ruimte tussen de kaarten in doen maar als je de ruimte hebt om er wat plek tussen vrij te houden zou ik dat zeker doen.

Signature

Verwijderd

Zie HardOCP (onderaan de pagina). Daar zijn ook foto's van een sli opstelling!

Quote:
I know Brent went into detail into the GTX 580's cooling mechanism earlier, but I thought I would show you a few pictures of the unit broken down as well as install in my Raven II. As you can see below, the cooling system is rather simplistic...but effective. Another design queue worth noting is that these cards do not have intake vents on the end like the previous design. You can see where the fan is fully ducted off only allowing air intake from the side. Accordingly, NVIDIA has put a nice slant of the face of the card's enclosure to allow air to "get in between" cards if you have these mounted right next to each other as is done in my chassis. (That is a GTX 260 in between the 580 cards that is used as a dedicated PhysX card.)

• Max Hunt
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 02-02 20:45
Dank voor de link Dura Ace, het heeft indirect ook een aantal andere vragen beantwoord. Ik las ook dat een 16 / 8x speed SLI opstelling in de praktijk op hetzelfde neerkomt als 16x / 16x, dit geeft een groter aantal opties voor moederborden. 't wordt denk ik alleen lastig om een SLI bridge te vinden die lang genoeg is.