Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

autoCAD 2010 hardware requirements

Pagina: 1
Acties:

• masura
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 26-01-2022
Iemand vroeg me een computer systeem samen te stellen. De persoon in kwestie werkt voornamelijk in autoCAD 2010. Ik vroeg mij af wat het belangrijkste is voor zo'n systeem. Moet ik een snelle GPU voorzien of is het beter als ik kies voor meer RAM of is den CPU het belangrijkst?

Ik had het volgende in gedachten:
CPU - One Intel® Core™ I5-760(2.8GHz,8MB,QC)
RAM - 3GB DDR3 (1333MHz, 3x1GB)
GPU - 512MB Nvidia Quadro FX580 - 2 DP, 1 DVI (1 DP-DVI,1 DVI-VGA adapter)(ELGA12)

Graag wat feedback!

• Aardwolf
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:25
Wat is het budget van die persoon? Is het alleen AutoCAD 2010 of bijvoorbeeld Revit of Civil/Map 3D oid? Tekent hij 2D of 3D of allebei? Gebruikt hij nog andere zware programma's GIS, CS5 of anders....? En is het alleen voor werk of zijn er ook eisen aan het spelen van bepaalde spellen?

Stel ook je vraag hier eens in het Best Buy Guide overzichtstopic.

Ik zou denk ik een wat zwaardere PC willen hebben, mede aangezien de programma's steeds zwaarder worden en meer gaan profiteren van meer cores. Daarnaast gaat het socket 1156 er straks uit, dus upgraden is dan ook al weer snel lastig.

[ Voor 6% gewijzigd door Aardwolf op 23-11-2010 12:36 ]

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Het eerste waar ik aan denk is even op de site van Autodesk kijken:
For 32-Bit AutoCAD 2011Microsoft® Windows®
For Windows Vista or Windows 7: Intel® Pentium® 4 or AMD Athlon® dual-core processor, 3.0 GHz or higher with SSE2 technology; for Windows XP: Intel Pentium 4 or AMD Athlon dual-core processor, 1.6 GHz or higher with SSE2 technology
2 GB RAM
1.8 GB free disk space for installation
1,280 x 1,024 true color video display adapter 128 MB or greater, Microsoft® Direct3D®-capable workstation-class graphics card
1,024 x 768 display resolution with true color
Microsoft® Internet Explorer® 7.0 or later
Install from download or DVD
Mijn ervaring met Autocad is dat je liever geheugen hebt. Dat is waar het pakket werkt...

[ Voor 6% gewijzigd door Jester-NL op 23-11-2010 12:37 ]

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

• Aardwolf
@ Jester: tja leuke specs, je kan AutoCAD ook best op een oude PC draaien, maar werkt dat lekker denk je? Als je bijvoorbeeld een XREF in laadt van 50 MB? Die specs zijn leuk voor als je een PC hebt staan en van ACAD 2005 naar 2011 wilt upgraden, maar voor een nieuwe PC zal ik hier niet te veel naar kijken, alhoewel hij moet natuurlijk wel minimaal hieraan voldoen.

• masura
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 26-01-2022
Straks weet ik meer over de taken die overigens op het systeem zullen uitgevoerd worden. Het systeem zal hoogstwaarschijnlijk bij Dell aangekocht worden. Het lijkt mij best dat ik een systeem samenstel met 6gb RAM.

• Aardwolf
Dus het wordt een 64 bit machine met wss een triple channel kit (3x2GB) op een X58(A) bord?
Pagina: 1