Computer boot niet (helemaal)

Pagina: 1
Acties:
  • 224 views

• Clap
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 25-11-2010
Je leest het goed: Ik kom hier (in mn eerste post nog wel) om advies vragen.

Ergens zondag is mn videokaart helaas opgeblazen (geforce 9600GT). Was al een oud ding, kan dus gebeuren, geen grote problemen verder. Afijn, nieuw kaartje (GTS 450) gehaald, erin gegooid en start mn comp op.
Hij komt niet verder dan het tweede bootscherm, en de laatste regel is:
' Boot from CD/DVD:'
Ik heb een vermoeden dat mn moederbord tegelijk met videokaart de pijp aan maarten heeft gegeven, of eerder en daarom de oudere kaart gesloopt heeft.

In ieder geval, ik ben niet enorm technisch (ik snap regedit, daar houdt t ongeveer weer op) en zou zoals al gezegd graag advies willen vragen.
Nieuw moederbord, iets met de CMOS ed? Roept u maar! :)

• Neles7
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20:35
Lastig te zeggen wat het is. Heb pas geleden zelf een soortgelijke actie gehad. ben er nog mee bezig maar bij mij was de videokaart nog in orde. Ook de slot waar hij in zat was in orde. Het hoeft dus niet persee daar aan te liggen. iig, wat heb je allemaal zelf om te proberen ? daar zou ik mee beginnen andere oude pc om componenten te wisselen voor test oid ?

Laat maar wat weten.

<PMNX>Neles#2481 steam PoE

• stftweaker
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 13:46
plaats eerst even specificaties van je systeem. probeer een linux live cd. kijk of je in de bios iets ziet als onboard vga (is onboard video kaart) succes :)

How are you doing?

• Mikey!
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-02 10:26
Je PC geeft aan dat hij vanaf CD of DVD wil starten, dat kan een aantal dingen betekenen:
  • De harde schijf heeft niet de hoogste prioriteit om als eerste vanaf te booten
  • De harde schijf wordt niet (meer) herkent door de PC
  • Je hebt per ongeluk de IDE/SATA kabel van de harde schijf los getrokken :+
Beide punten kan je oplossen en/of natrekken in je BIOS. Zorg ervoor dat de harde schijf herkent wordt en dat het de hoogste prio heeft om vanaf te booten :)

[ Voor 8% gewijzigd door Mikey! op 23-11-2010 12:09 ]

• Clap
Mikey! schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 12:08:
Je PC geeft aan dat hij vanaf CD of DVD wil starten, dat kan een aantal dingen betekenen:
  • De harde schijf heeft niet de hoogste prioriteit om als eerste vanaf te booten
  • De harde schijf wordt niet (meer) herkent door de PC
  • Je hebt per ongeluk de IDE/SATA kabel van de harde schijf los getrokken :+
Beide punten kan je oplossen en/of natrekken in je BIOS. Zorg ervoor dat de harde schijf herkent wordt en dat het de hoogste prio heeft om vanaf te booten :)
Ik werd eerst een ietwat chag bij het lezen van punt 3: Zo' n noob vind ik mezelf ook niet!
Wat blijkt, hij zat wel los, want mn vriendin had mn kast direct maar opgeschoond voor mn nieuwe kaart en dus *het kabeltje losgehaald*
Eeuwige schaamte ensues :'(
Cheers!

• Joostdegrote
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 27-12-2025
Whahah :)

Nou, van een dilemma naar een klein foutje.

Maar uiteindelijk toch mooi dat het niets ernstigs was :)

• mhindrik
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11-02 08:45
Wel snel opgelost rofl :D

Alle vragen hebben een antwoord

• Clap
:P nu maar hopen dat mn kaartje het geld waard is

• Mikey!
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-02 10:26
Clap schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 12:14:
[...]

Ik werd eerst een ietwat chag bij het lezen van punt 3: Zo' n noob vind ik mezelf ook niet!
Wat blijkt, hij zat wel los, want mn vriendin had mn kast direct maar opgeschoond voor mn nieuwe kaart en dus *het kabeltje losgehaald*
Eeuwige schaamte ensues :'(
Cheers!
Ik had expres al de " :+ " erbij gezet :P Het is hoe dan ook altijd de moeite waard om de meest simpele dingen te controleren: Assumption is the mother of all f*ups :D

Verwijderd

euh, wat moet je vriendin uberhaupt in je pc kast?:P

• Clap
Schoonmaken, wat moet ze er anders.
Koken doet ze alleen in de keuken, afaik.

En mja, nogmaals bedankt Mikey :3 was al bang voor een hoop gekloot in de BIOS

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 17-02 19:39

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Dicht.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.