Extreem hoge telefoonrekening

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Ik heb sinds 2 maanden een Samsung Galaxy S i9000 (los)
Daarbij had ik mijn lopende sim-only contract aangepast voor internet op mijn mobiel. Ik heb een datalimiet van 400MB en mijn sim-only zit bij Simpel(www.simpel.nl)

Dit ging 1 November in en al na 2 weken kon ik niet meer op het internet en ook niet sms'en.
Ik gebeld naar de fantastische klantenservice en vertellen ze me dat ik ben geblokkeert omdat ik op mijn max zit. Nu moet ik €345,- bijbetalen... EN heb ik rest van de maand geen internet en kan ik niet sms'en.
Niemand daar kan mij vertellen waaraan ik dan zoveel heb besteed want apps downloaden doe ik thuis via wi-fi en in de bus gebruik ik nu.nl etc.

Ze zeggen dat het enige wat ik kan doen is wachten tot de factuur en daarbij een uitgebreidere factuur aanvragen oid. :/

Wat vinden jullie hiervan
-Wachten op de factuur en dus automatisch laten afschrijven? Of rekening blokkeren en pas betalen bij duidelijkheid? :?

Hoop dat jullie wat tips hebben

mvg,
I<3Simpel

Edit hoop dat dit in het goede forum staat anders excuses

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:00

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Eerst betalen, dan terughalen. (Alleen terughalen als blijkt dat je de data niet hebt verbruikt natuurlijk)
Kan je een BKR notatie schelen in een paar gevallen.

Verder in de tussentijd dus uitzoeken waar al dat data verkeer door werd gegenereerd. Ga ervanuit dat ze gelijkhebben en dus moet je het zoeken bij je telefoon (instellingen) of je eigen verbruik ervan.
Zoek en download een traffic monitor waarmee je dagelijks je verbruik kunt controleren.

[ Voor 21% gewijzigd door remco_k op 23-11-2010 11:58 ]

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stftweaker
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 10-09 15:53
Wacht eerst maar is de factuur af en de uitgebreide factuur. Voor zelfde geldt staat er een app constant data op te vragen(mail om maar even wat te noemen)

How are you doing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
remco_k schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 11:57:
Eerst betalen, dan terughalen. (Alleen terughalen als blijkt dat je de data niet hebt verbruikt natuurlijk)

Verder in de tussentijd dus uitzoeken waar al dat data verkeer door werd gegenereerd. Ga ervanuit dat ze gelijkhebben en dus moet je het zoeken bij je telefoon (instellingen) of je eigen verbruik ervan.
Zoek en download een traffic monitor waarmee je dagelijks je verbruik kunt controleren.
bedankt voor je reactie

wat ik er niet bij heb gezet is dat ik als ik zou afwacthen tot de factuur, ik bang ben volgende maand hetzelfde te krijgen aangezien de factuur pas 15-16 december komt en dan niet een uitgebreide factuur aanvragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TVL
  • Laatst online: 23:28

TVL

Woon je niet in een grensgebied waardoor je een buitenlandse signaal oppikt? Ik vind het wel extreem als je bovendien een datlimiet hebt van 400MB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Dit topic is beter op zijn plaats in Shopping Forum, ik verplaats het voor je. :)

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:55

AzzKickah

06-CENSORED

remco_k schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 11:57:

Ik zeg: eerst een duidelijke factuur en als dan blijkt dat je om wat voor reden dan ook inderdaad al die data verbruikt hebt, netjes betalen.

Zie je geld maar eens terug te krijgen als blijkt dat jij gelijk hebt maar je hebt al betaald. Misschien lukt dat wel voor volgend jaar zomer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lammert
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 03-09 11:50
Eerst een factuur zien, dan pas betalen inderdaad. Je hebt toch zeker recht om te weten waar je voor betaalt, voordat je betaalt? Geld terugkrijgen is vele malen moeilijker dan betalen.

En er zijn vast apps die je dataverbruik in kaart kunnen brengen, installeer die zou ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

AzzKickah schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 12:29:
[...]

Ik zeg: eerst een duidelijke factuur en als dan blijkt dat je om wat voor reden dan ook inderdaad al die data verbruikt hebt, netjes betalen.

Zie je geld maar eens terug te krijgen als blijkt dat jij gelijk hebt maar je hebt al betaald. Misschien lukt dat wel voor volgend jaar zomer.
Een negatieve BKR registratie wordt je ook niet vrolijk van. Ik denk dat je er wel van uit kan gaan dat het klopt. Android en IOS verbruiken veel meer data als andere telefoon OS-en (of dat komt door de gebruiker of het OS of de grotere hoeveelheid apps weet ik ook niet)

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k
  • Laatst online: 23:00

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Verwijderd schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 12:03:
[...]
bedankt voor je reactie

wat ik er niet bij heb gezet is dat ik als ik zou afwacthen tot de factuur, ik bang ben volgende maand hetzelfde te krijgen aangezien de factuur pas 15-16 december komt en dan niet een uitgebreide factuur aanvragen.
Daarom schrijf ik ook:
Dat moet je direct doen. En niet op een factuur gaan zitten wachten. Nu op je probleem duiken en tackelen is van 'levensbelang'. Anders zit je volgende maand weer met hetzelfde.
En het geeft waarschijnlijk meteen het antwoord of en hoe je al die data hebt verbruikt. Dan hoef je ook niet op die faktuur te wachten, dan weet je vooraf al waar het aan op is gegaan.

Niet passief afwachten dus.
AzzKickah schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 12:29:
[...]

Dat is een keuze die je kunt maken als je niet van plan bent om een hypotheek of andere leningsvorm te gaan aannemen. Of als je nooit bij (grotere) webshops besteld (die soms ook BKR checken). Als je het jezelf voor die paar honderd euro potentieel zo moeilijk wilt maken, mag dat van mij. :)
Daarbij, als achteraf blijkt dat die data echt niet is verbruikt, krijg je dat geld evenwel terug.
Ik geloof eerder dat het nieuwe toestel van TS gewoon constant iets aan het doen is, zonder dat de TS dat doorheeft. En hoe lullig ook, dan is die factuur gewoon terecht. Betalen moet je hem dan uiteindelijk toch. Dan maar liever zonder BKR, of niet? :)

[ Voor 37% gewijzigd door remco_k op 23-11-2010 13:07 ]

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Ik heb ook een spookfactuur van tmobile gehad voor rond de 100 euro aan data verbruik.
Ik bellen met klantenservice.
Vrouw zei, tja je hebt die data verbruikt dus we kunnen er niks aan doen

Ik flink balen, bij de volgende rekening zag ik dat het bedrag was gecrediteerd fout van tmobile in dit geval.

Dit is wel weer een extreem hoge rekening.

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Begin inderdaad maar eens je dataverkeer te monitoren, daar zijn goede widgets voor. Als ik in Nederland ben gebruik ik een Hi prepay kaart en doe ik wel eens Vandaag Online (20 Mb voor €1) en het gaat hard hoor. Met een paar webpagina's en email zat ik zo aan de 10 Mb.

Ik vind 400 Mb trouwens wel erg weinig. Hier in de UK krijg je bij T-mobile abo's normaal 1 GB, maar bij smartphones 3 GB. Dat geeft al aan wat het verschil is.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 15:28
Ik heb al snel sessies van 80 a 90MB met mijn Galaxy S (Vodafone). Dus ik vind het niet gek dat 400MB zo op is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
Inderdaad is een limiet van 400MB veel te weinig voor een Android toestel, dat 24/7 voor van alles en nog wat zelfstandig contact maakt met internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ook gelezen dat roaming heel veel gebruikt en dat heb ik altijd aan omdat ik anders een foutmelding krijg op mijn galaxy kan het hieraan liggen?

btw Ik woon niet tegen een landsgrens (zuid-holland)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 00:00
Verwijderd schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 18:51:
Ik heb ook gelezen dat roaming heel veel gebruikt en dat heb ik altijd aan omdat ik anders een foutmelding krijg op mijn galaxy kan het hieraan liggen?

Roaming houdt volgens mij in dat hij constant verbinding en updates vraagt zodra het kan, dus bv je WEER icon etc.
Dus ook als je niet met Wifi verbonden ben, en dat kost elke x MB's ja.

als ik het goed heb >.>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Dat geldt in principe alleen voor het buitenland, maar het kan op zich wel dat je op een "bevriend" netwerk zit omdat je bijvoorbeeld voor je eigen netwerk de verkeerde APN-instellingen hebt, waardoor je telefoon gaat roamen waar hogere kosten mee gemoeid zijn.

[ Voor 9% gewijzigd door CodeCaster op 23-11-2010 18:56 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bredend
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-09 11:26
Even Callmeter NG installeren: http://www.androidzoom.co...ty/call-meter-ng_ebz.html of een widget waarmee je 3G kan uitschakelen. Zo kom ik zelden over mijn limiet van één megabyte heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Roaming betekent een ander dan je eigen netwerk gebruiken, en dit kan heel duur zijn. Bijvoorbeeld een T-mobile abo hebben maar KPN of Vodafone gebruiken, dan betaal je de hoofdprijs.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkFlow
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-09 14:03
Ik ben ook voor betalen. Laat ik het zo zeggen: het is makkelijker om geld terug te krijgen dan om een onterechte negatieve BKR-notitie ongedaan gemaakt te krijgen.

Voor de rest: twee jaar terug heb ik met een enigzins vergelijkbare situatie te maken gekregen bij Vodafone. Mijn contract was verlengd met een onbeperkte SMS-bundel, terwijl ik internet had besteld. Ik dus vrolijk internetten en liet mijn telefoon continu mail checken en toen kreeg ik de rekening, waarop al mijn internetverbruik per minuut werd afgerekend. Uiteindelijk, inclusief het verbruik wat al in de volgende maand liep, kwam het neer op 1800 euro wat ik moest dokken.

In het gesprek met de klantenservice werd gelukkig snel erkend dat de fout aan de kant van Vodafone lag en kreeg ik te horen dat ik per post een rekening met de correctie zou krijgen.

Paar dagen later kwam die binnen en alle bedragen klopten. Hoera! Geld terug! Oh wacht... ze wilden het met mijn abonnementskosten verrekenen, net zo lang tot de 1800 euro terugbetaald was. Gaat ook zo lekker vlot met een abonnementje van 25 euro per maand. Ik weer bellen, "dat kan niet, het wordt altijd zo verrekend, we kunnen geen uitzondering maken", even voorgerekend hoe lang het zou duren voordat ik mijn geld terug zou hebben "hmm... ik verbind u door".

Binnen een maand stond alles weer op mijn rekening. Gelukkig was alles uiteindelijk wel goed afgehandeld, maar een schoonheidsprijs verdiende het niet.

Conclusie:

Als duidelijk is dat de schuld niet bij jou ligt, had het bedrag nooit in rekening gebracht mogen worden en moet je het terugkrijgen. Daar kunnen ze dan gewoon niet omheen. Vergt misschien een paar telefoontjes, maar zelfs het meest logge bedrijf zal dat uiteindelijk inzien.

Blijkt de schuld daarentegen toch echt bij jou te liggen, dan moet je gewoon betalen en heb je pech. Dan kan je op zijn hoogst hopen op een stukje coulance van de provider.

Zo'n BKR-notitie kan je daarentegen nog jaren achtervolgen, of hij nu terecht was of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind voor SF de discussie mbt hoe te achterhalen wat je verbruik is even minder van belang. Ik denk dat die discussie beter in telecom besproken kan worden. Ik denk dat het zaak is om de TS te helpen met hoe hij moet reageren op zijn telco. :)
Pagina: 1