[ASP] Aanroepen van batch file

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig met een ASP bestand waarin een batchfile wordt aangeroepen. Binnen de batchfile wordt er een programma aangeroepen om een PDF te converteren naar RTF.

Nu is het probleem dat het proces van de batchfile niet wordt afgesloten waardoor de site een timeout geeft. Ik zie dat de RTF wel is gemaakt, dus dat deel werkt wel. Zelf denk ik dat het probleem is, dat ik geen DOS scherm zie opspringen waarin de conversie gebeurt van PDF naar RTF.

Hoe kan ik binnen ASP een batch file aanroepen die wel een DOS scherm laat zien? Heeft dat iets met rechten te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Verwijderd schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 09:47:
Hoe kan ik binnen ASP een batch file aanroepen die wel een DOS scherm laat zien?
Ik zou me eens afvragen waarom je dat wil? Je beseft dat een ASP onder een ander account (dat niet eens desktop interactive is) wordt uitgevoerd?

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defcon84
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19-09 07:46

defcon84

Multipass?

het is idd raar in asp.net, maar wel mogelijk als je de juiste rechten hebt via:
C#:
1
System.Diagnostics.Process.Start("cmd.exe", @"/c C:\mijnBatch.bat");

ofzoiets.. als ik mij goed herinner..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het anders opgelost. Ik heb de commando's van de batch rechtstreeks in ASP gezet en het lijkt goed te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 17:09
FF de reden dat dit misgaat (ben zelf tegen dit probleem opgelopen) is dat je een batchfile zelf gewoon een associatie met cmd.exe heeft, en windows dus "cmd.exe jebatchfile.bat" uitvoert. En op die manier blijft cmd.exe dus ook na uitvoeren draaien. Met de /c optie sluit 'ie af.

Daar ben ik zelf een keer een halve dag me aan 't kutten geweest omdat een batch vanuit een batch aangeroepen werd, en de errorlevel niet doorgegeven werd.

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hydra schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 15:00:
FF de reden dat dit misgaat (ben zelf tegen dit probleem opgelopen) is dat je een batchfile zelf gewoon een associatie met cmd.exe heeft, en windows dus "cmd.exe jebatchfile.bat" uitvoert. En op die manier blijft cmd.exe dus ook na uitvoeren draaien. Met de /c optie sluit 'ie af.

Daar ben ik zelf een keer een halve dag me aan 't kutten geweest omdat een batch vanuit een batch aangeroepen werd, en de errorlevel niet doorgegeven werd.
I know the feeling. Mijn ervaring zegt hetvolgend. Doe zo weinig mogelijk met .bat files en shell-scripts in het algemeen! niets dan problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12:33

DukeBox

loves wheat smoothies

En gewoon een exit aan het einde van de batchfile ?

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 10:00
Verwijderd schreef op woensdag 24 november 2010 @ 16:38:
[...]

I know the feeling. Mijn ervaring zegt hetvolgend. Doe zo weinig mogelijk met .bat files en shell-scripts in het algemeen! niets dan problemen.
Zo kan je het beste gewoon helemaal niet programmeren. Niets dan gezeur elke keer, bugs, deadlines, IDE problemen, versiebeheer en noem maar op.
Soms kan je ergens gewoon niet om heen.

[ Voor 4% gewijzigd door jip_86 op 24-11-2010 17:23 ]

Pagina: 1