gratis proxy met firewall zoals safesquid

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
oke, ik hoop dat ik hier goed zit denk het wel maar ben niet 100% zeker, anders graag berichtje even verplaatsen :).

Ik ben op zoek naar een proxy server voor mijn stage aangezien we binnenkort naar windows 7 overgaan,
het probleem is dat ik er echt al 2 weken naar heb lopen zoeken maar nog maar 3 gevonden. ik hoop dat jullie mij hier verder kunnen helpen.

welke heb ik gevonden?
SafeSquid Personal 3.4.0.4
HyperPool 0.4.10
Freeproxy 4.10
als bijvoegsel:
Network control software Responsible Surfing 1.
602LAN SUITE Content Filter

aangezien dit waarschijnlijk te weinig keuze is heb ik er meer nodig als het even kan, deze moeten aan de volgende eisen voldoen:
1. Gratis
2. ze moeten URL filter en een firewall hebben.
3. (niet noodzakelijk) het blocken van onderwerpen

ik hoop dat jullie me kunnen helpen

jim.c

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kompaan
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-12-2022
Verwijderd schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 09:32:
Ik ben op zoek naar een proxy server voor mijn stage aangezien we binnenkort naar windows 7 overgaan,
het probleem is dat ik er echt al 2 weken naar heb lopen zoeken maar nog maar 3 gevonden. ik hoop dat jullie mij hier verder kunnen helpen.
Eh, overgaan naar windows 7 en dan heb je ineens een proxy nodig? 8)7

Geef eerst eens aan wat voor netwerk (aantal PCs e.d.) je moet voorzien van een proxy, waarom je een proxy nodig hebt en wat voor hardware je kan kopen/tot je beschikking hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
we moeten 6 servers van een proxy voorzien, daar draaien zo'n 200 computers op.
we hebben een proxy nodig omdat we die dan op de server kunnen draaien in plaats van op elke apparte computer.
en hoe bedoel je wat voor hardware we kunnen kopen / beschikking toe hebben. we hebben slechts 1 mail server, 3 servers voor verschillende afdelingen en 2 back up servers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CherandarGuard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-10-2024
Volgens mij snap je überhaupt niet echt hoe een proxy werkt. Lees je eerst eens in in de theorie voordat je om je heen gaat grijpen naar producten die je toch niet begrijpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik heb mezelf wel degelijk goed ingelezen, ik ben alleen beetje erg slecht in uitleggen.

het probleem is dat ik een gratis proxy server moet vinden die op onze servers kunnen worden geïnstalleerd zodat de computers via de server met het internet kunnen verbinden. echter als ik hierop ga googlen (met alle mogelijke zoekoptie's zoals transparant proxy software, freeware proxy software etc.) ik alleen webproxy's krijg die ik juist niet nodig heb.

[ Voor 67% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2010 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Starke
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 00:08
Als proxy in een domein/AD is het veel beter om gewoon een zeg Linux (free zie o.a. Smoothwall of http://www.linux.org/dist/list.html -> Selecteer security enchanched en kijk op firewall/proxy distro's) -> Proxy server in te stellen en via GPO dan de proxy instellingen op de browser (clients) toe laten passen.

[ Voor 22% gewijzigd door Starke op 23-11-2010 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haranaka
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-09 09:36
Verwijderd schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 10:18:
... in plaats van op elke apparte computer....
Een proxy op elke computer, dat slaat zijn doel nogal voorbij :+

Ik zou zeggen doe een voorstel voor een nieuwe server in het netwerk: de firewall. Dat is imho de plek waarop je een proxy zou moeten / willen draaien. Er zijn voldoende linux distributies die gratis zijn en out of the box prima werken. Zelf goede ervaring met Endian (http://www.endian.com/en/community/overview/) naast de gratis software kunnen ze ook volledige firewall apparaten leveren met support etc.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
dankje, dat is idd zoiets als ik zoek :), ik hoef het trouwens niet persoonlijk te configureren, ik moet alleen enkele voorstellen neerleggen van wat ze zouden kunnen gebruiken

[ Voor 157% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2010 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akimosan
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Met slechte uitleg wordt het ook lastig om te begrijpen welk probleem er is dat je wilt oplossen.

"Op de 6 servers moet dan een proxy worden geïnstalleerd"

Waarom op 6 servers? 1 of eventueel 2 (redundantie) is normaliter voldoende

"in plaats van op de clients.."

Op welke clients installeer je in hemelsnaam een proxy? Om wat voor proxy gaat het? Hebben we het hier gewoon over een webproxy waarlangs gebruikers "het internet" op gaan?

Edit: inmiddels is er al meer uitleg gegeven.

[ Voor 5% gewijzigd door akimosan op 23-11-2010 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het probleem vd TS nu opgelost of moeten er nog meer oplossingen worden aangereikt? :?

Verwijderd

Topicstarter
sorry, beetje laat antwoord had opeens iets anders dat zeer belangrijk was.

@ akimosan, sorry voor de slechte uitleg over 6 servers, stond in mijn opdracht dat het op de servers moest worden geïnstalleerd i.p.v. server vandaar... hij komt inderdaad op slechts 1 server

we hebben het hier over een proxy zodat we precies kunnen zien wie wat wanneer gedaan heeft en om iedereen via daar het internet op te doen. de vereisten zijn (minstens) dit, je moet url's kunnen blocken via trefwoorden en er moet een firewall bij kunnen.

@Mark. (ironie mijn begeleider heette marc ^_^) als jullie er nog meer weten zoals b.v. Endian dan graag :)
Pagina: 1