Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Visual Paradigm start-niet mysterie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo

ik ben nieuw op dit forum maar ik kom al meteen met een vreemd en lastig probleem. Reeds het tweede jaar gebruiken wij op school Visual Paradigm SDE + Eclipse. Helaas heeft dit op mijn pc nog nooit naar behoren gewerkt. Eens een week... maar dan niets meer. Wanneer ik het start, komt Eclipse op het scherm. Maar wanneer Visual Paradigm SDE begint te starten, loopt de hele boel vast. Ik begrijp er niets van. Ik heb een dual core 2.00Ghz en 4GB RAM, dus daaraan mag het niet liggen. Het OS dat ik gebruik is Windows 7. Ik wil geen Virtuele Machine gebruiken.

Dit is een screenshot van de situatie na het vastlopen:http://webs.hogent.be/jeroenverheye/misery_sde.png (zie rechts onderaan)

Heeft iemand hier ervaring mee? Ik begin redelijk hopeloos te worden. Oja, het werkt wel in veilige modus?

Jeroen

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01:37

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Hoe bedoel je 'vastlopen'? Reageert het programma niet of zie je helemaal niks opgestart worden? Wat geeft taakbeheer aan? Heb je ook foutmeldingen in eventvwr gevonden en houdt je applicatie ook een log bij? Kortom; je moet iets meer informatie geven.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Verwijderd

Topicstarter
Het programma reageert niet, het start zelfs niet op. Eclipse loopt gewoon vast bij een poging tot opstarten. Visual Paradigm houdt een log bij maar ik heb daar nog geen vreemde dingen in gezien. Ik zal vanavond eens kijken in eventvwr en in de log, en die informatie hier posten. Wat zou taakbeheer moeten aangeven?

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• Mystery
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-09 09:10
Kijk eens met Procmon van Sysinternals wat er op de computer gebeurd als de applicatie "vastzit" tijdens het starten van SDE PE-EC (te zien in statusbalk). Ik ken de applicatie niet maar de applicatie lijkt te proberen te verbinden met iets wat niet bereikbaar is.

Mogelijk wordt er een koppeling naar een database opgezet en de database is niet te benaderen omdat de database niet lokaal is gezet. Of in het geval van een database verwijst misschien de ODBC koppeling naar de verkeerde server.

Misschien zeg ik wel hele domme dingen. :)

[ Voor 4% gewijzigd door Mystery op 23-11-2010 10:18 ]

Battle.net tag

Verwijderd

Topicstarter
Hallo

ik heb even een paar dingen bekeken en dit zijn wat screenshots: http://webs.hogent.be/jeroenverheye/vp

Bij ProcMon zie ik niet veel speciaals gebeuren. Eclipse.exe wordt gestart, maar het bestand run_sdeec.exe bijvoorbeeld verschijnt niet. (Het bestand dat de hele boel (Visual Paradigm) in Eclipse laadt)

In taakbeheer zie ik ook niets verschijnen wat met Visual Paradigm te maken heeft dus waarschijnlijk lukt het niet eens om het programma op te starten. Het is wel een Java applicatie dus misschien ligt er wat aan de virtuele machine? ik zeg maar wat, ik kan zelf niet direct bedenken wat er zou kunnen zijn, maar misschien jullie wel aan de hand van wat ik zeg. Uit de logfile van Visual Paradigm lees ik het volgende:

[Sun Nov 21 11:01:21 CET 2010] [message] [ Sun Nov 21 11:01:21 CET 2010]: Start Smart Development Environment Professional Edition for Eclipse [SDE PE-EC]: 5.2 (sp2_20100708)

...ik raak hiermee niet echt verder. Is er iemand die ervaring heeft met Visual Paradigm die weet waar ik moet zoeken?

Verwijderd

Topicstarter
Update: ik heb een nieuwe gebruikersaccount gemaakt en daaronder werkt het wel terug. Maar ik zou hem dus wel graag onder mijn huidige account gebruiken, zodat ik niet steeds moet switchen... Iemand suggesties?
Pagina: 1