Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16-11 20:41
Dit jaar zal voor mij de 1e keer zijn dat ik moet werken op een Kerstdag.

Grote lijsten met namen hangen op het prikbord. Bijna iedereen moet werken op de Kerstdagen.

Er zijn een paar dingen bij ons waar ik eigenlijk helemaal niet blij mee ben:

- Er is geen toeslag voor het werken op een feestdag
- Er is geen toeslag voor het werken in het weekend
- Er is geen toeslag voor het werken in de avond
- En wederom zijn er ook nog geen reiskosten vergoeding woon-werk voor die extra dag.
(en ik moet dus werken op zaterdag middag/avond 1e kerstdag)

Ik vind dit gewoon schandalig. Werken op een feestdag heb ik op zich niet zoveel moeite mee, maar dan mag er toch wel iets tegenover staan? Kameraad van mij krijgt 300% loon als hij in bovenstaande combinatie moet werken.

* Snowwie is gewoon heel teleurgesteld in de taxi CAO

[ Voor 3% gewijzigd door Snowwie op 23-11-2010 05:47 ]

Mijn YouTube Channel

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Ehm, volgens de CAO (pagina 22) krijg je wel voor elk gewerkt uur op een feestdag één compensatie-uur (dus extra verlofuren), bovenop het salaris.

Die krijgen anderen weer niet. Er staat dus wel degelijk iets tegenover.

Dus zoveel problemen zie ik verder niet eigenlijk?

[ Voor 6% gewijzigd door wildhagen op 23-11-2010 05:57 ]

Virussen? Scan ze hier!

• Snowwie
Dat had ik dus niet gezien. Ik heb de CAO toch een paar keer doorgelezen maar dit heb ik blijkbaar gemist.

Ik heb gelijk even een mailtje gestuurd naar het uitzendbureau met de vraag hoe zij die uren afhandelen, of deze dan evt. worden bijgeschreven bij de reserveringen.

Bedankt wildhagen. :)

Mijn YouTube Channel

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

En dit had je niet via Google kunnen vinden?

Elect a clown, expect a circus.

• Snowwie
Nee, de voorwaarden van de CAO staan in de CAO zelf, niet in Google. :)

Mijn YouTube Channel

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

De vraag is wel of je onder de taxi CAO valt of een uitzend CAO... aangezien je het hebt over een uitzendbureau.

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Als je voor een uitzendburo werkt val je ook onder de uitzend cao. Let dus even goed op want er zijn uitzendburo die je graag een oor aannaaien. Vroeger was dat zelfs Randstad. Dus even opletten. Verder kies je zelf voor een vak en daar horen dit soort zaken bij, overigens heeft werken met kerst ook zo zijn charme, de fooien zijn groter en de mensen over het algemeen vriendelijk en blij. Kortom maak er wat van.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17-11 18:29

momania

iPhone 30! Bam!

Snowwie schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 05:46:
* momania is gewoon heel teleurgesteld in de taxi CAO
* momania is*knip driedubbeluitgevoerde flame met kotssmileys*

[ Voor 36% gewijzigd door Rukapul op 30-11-2010 10:16 ]

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

• FicoF
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09:21
Uiteraard moet iedere taxichauffeur werken op kerstdag. Veel mensen nemen het ervan en drinken een paar glazen wijn, die moeten dan dus met de taxi naar huis, doe ik ook vaak op die dagen. Wees gewoon aardig, misschien krijg je wat extra fooi en bel je uitzendbureau eens op.

Overigens ben jij toch akkoord gegaan met deze voorwaarde?

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12:01
*knip*

[ Voor 68% gewijzigd door Rukapul op 30-11-2010 10:17 ]

• YellowOnline
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-03-2023

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Snowwie schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 05:46:
Dit jaar zal voor mij de 1e keer zijn dat ik moet werken op een Kerstdag.

Grote lijsten met namen hangen op het prikbord. Bijna iedereen moet werken op de Kerstdagen.

Er zijn een paar dingen bij ons waar ik eigenlijk helemaal niet blij mee ben:

- Er is geen toeslag voor het werken op een feestdag
- Er is geen toeslag voor het werken in het weekend
- Er is geen toeslag voor het werken in de avond
- En wederom zijn er ook nog geen reiskosten vergoeding woon-werk voor die extra dag.
(en ik moet dus werken op zaterdag middag/avond 1e kerstdag)

Ik vind dit gewoon schandalig. Werken op een feestdag heb ik op zich niet zoveel moeite mee, maar dan mag er toch wel iets tegenover staan? Kameraad van mij krijgt 300% loon als hij in bovenstaande combinatie moet werken.

* YellowOnline is gewoon heel teleurgesteld in de taxi CAO

"een Kerstdag"? Zelfs als rabiate papenvreter meen ik toch zeker te zijn dat er maar één Kerstdag is, zijnde 25 december :>
Ow, in Nederland is er blijkbaar nog een extra feestdag "tweede kerstdag".

[ Voor 3% gewijzigd door YellowOnline op 30-11-2010 09:15 ]

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18-11 18:13

Barrycade

Through the...

Als je een beetje klantvriendelijk opstelt zal je makkelijk je salaris in fooi krijgen op dat soort dagen neem ik even gemakzuchtig aan.

• Speed24
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online
YellowOnline schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 09:13:
[...]

"een Kerstdag"? Zelfs als rabiate papenvreter meen ik toch zeker te zijn dat er maar één kerstdag is, zijnde 25 december :>
offtopic:
In Nederland noemen we 26 december "tweede kerstdag". En daarna stopt onze telling van kerstdagen...

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17-11 18:29

momania

iPhone 30! Bam!

ThinkPadd schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 09:10:
[...]

Of je doet even normaal en leest gewoon even goed wat hij zegt :?

[...]
Als je service werk doet zoals taxi, of horeca, of verzorging of whatever, dan hoort werken in het weekend er gewoon bij. Daar hoeft niets extra's tegenover te staan. Wil je dat niet moet je ander werk gaat zoeken of niet zeiken. Dus lees gewoon ook even goed wat ik zeg ;)

[ Voor 4% gewijzigd door momania op 30-11-2010 10:13 ]

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

• Snowwie
Frogmen schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 08:27:
Als je voor een uitzendburo werkt val je ook onder de uitzend cao. Let dus even goed op want er zijn uitzendburo die je graag een oor aannaaien. Vroeger was dat zelfs Randstad. Dus even opletten. Verder kies je zelf voor een vak en daar horen dit soort zaken bij, overigens heeft werken met kerst ook zo zijn charme, de fooien zijn groter en de mensen over het algemeen vriendelijk en blij. Kortom maak er wat van.
Mja, ik werk eigenlijk niet voor een uitzendbureau. Officieel werk ik wel voor het Taxi bedrijf, maar de verloning gaat via de Payroll Company uit Emmen. Ik hoef ook geen uren door te geven en ik heb me ook nooit aangemeld bij hun. Ik heb het werk namelijk via een gemeentelijk traject verkregen en deze hebben alles geregeld.

Voor zover ik weet hanteert Payroll de Taxi CAO, maar dat moet ik nog even bevestigen.

Mijn YouTube Channel

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Voor zover ik me kan herinneren kreeg ik eerder op de taxi met kerst en oud en nieuw dubbel betaald.

Waren tevens de sneuste en eenzaamste (ondanks dat je niet alleen bent) dagen van mijn leven. Als je gewend bent om kerst met je familie te vieren is het wel heel sneu als je in de taxi zit, met Chris Rea - Driving home for christmas op de achtergrond.

Ben blij dat ik het niet meer doe.

• Shadowhawk00
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11-05-2024
momania schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 10:12:
[...]

Als je service werk doet zoals taxi, of horeca, of verzorging of whatever, dan hoort werken in het weekend er gewoon bij. Daar hoeft niets extra's tegenover te staan. Wil je dat niet moet je ander werk gaat zoeken of niet zeiken. Dus lees gewoon ook even goed wat ik zeg ;)
Kerst is geen weekend he, nou ja dit jaar toevallig wel.
Maar dan nog het is gewoon een baan waarom zouden andere het wel krijgen alleen omdat ze in een andere branch zitten. Dan kan je ook stellen dat overwerken er gewoon bijhoort en dat je dat niet betaald zou moeten krijgen.

• Wceend
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-10 14:03
ik krijg de neiging om vanuit een ander topic te reageren ik heb namelijk de indruk dat snowwie helemaal niet wil werken maar gewoon moet werken. Als je op het inkomen zit wat je nu krijgt dan is het toch mooi om met de feestdagen te werken en extra te verdienen?

Toeslagen zijn ook niet altijd verplicht natuurlijk zeker niet in alle cao's mogelijk wel in die van de taxibranche. Bedenk dat er heel veel mensen moeten werken met kerst of oud en nieuw alleen al in de horeca.

• Testert
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 30-09-2024
Wat voor werk doet je kameraad en waarom doe jij dat niet?

Sjoch dizze stêd; sjoch wat der rûnom bart - It âlde spegelet him yn wat de takomst hat

• Snowwie
Hij is procesoperator en werkt in 5 ploegen. Niet iets om zomaar naar over te stappen.

Mijn YouTube Channel

Verwijderd

littlejoannes schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 09:15:
Als je een beetje klantvriendelijk opstelt zal je makkelijk je salaris in fooi krijgen op dat soort dagen neem ik even gemakzuchtig aan.
Ik denk dat dat een wishfull thinking gedachte blijft want de meeste mensen geven tegenwoordig helemaal geen fooi meer ongeacht of je nu wel of niet vriendelijk blijft en als ze wat geven dan is het vaak een kwartje o.i.d. :/

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Dat ligt echt aan je instelling en de regio
Pagina: 1