Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elle_John
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 28-12-2021
Hallo ik wil mijn 5970 overclocken. Maar wanneer ik dat doe crash hij en loopt de Videokaart vast (als ik music draai hoor ik dat gewoon)

Kan iemand mij helpen?? Die het zelf al eens heeft gedaan want deze kaart vraagt er gewoon om te worden overgeclockt:)

Spec:

P6t Moederbord
Asus 5970
i7 920 D0 3.8Ghz Cooler Noctua D14
Case Antec 1200
Voeding Antec TruePower 1000Watt
12Gb OCZ 1600Mhz

De pc is gewoon stabiel en koel kom ik aan die Gpu dan loopt hij vast niet direct maar in games wel windows 10 a 30 minuten.

ik wil graag deze Settings hebben maar ik zie ook dat ik iets moest doen met de Voltage,

www.anandtech.com/show/2877/4

ik wacht ff op jullie antwoord want hem stukmaken dat moet maar niet.

Vast Bedankt

Mvg Jan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Singular1ty
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10:37

Singular1ty

EV Evangelist

Waarom vertel je ons niet op welke snelheden je probeert te draaien? Volgens het Anandtech artikel dat je zelf post zou met de kaart een voltage regulatieprogramma mee worden geleverd, dus check je driver cd. Verder staat er dat de GPU niet zo best draait op 5870 snelheden omdat de VRMs te heet worden, dus als je zelf een stock cooler gebruikt kan je er vergif op innemen dat je tegen hetzelfde probleem aanloopt. Zomaar je kloksnelheden naar X gooien werkt sowieso bijna nooit. Ik weet niet waarom ik het artikel dat je zelf post voor je aan het vertalen ben.

Ga eens stapsgewijs de snelheid van je CPU aanpassen, om te beginnen met Catalyst Control Center. Die hebben zelfs een auto-tune functie die je wat werk uit handen neemt maar zelden stabiele resultaten levert. Test op gezette kloksnelheden met Furmark of OCCT of je kaart stabiel blijft en zo ja, ga je verder. Het moment dat 'ie instabiel word kan je meer voltage erop zetten, maar let erop dat de kaart dan flink heter gaat worden. Op gegeven moment loop je dan tegen de muur. Ziezo, GPU overclocken voor dummies.

Edit: btw ik hoop niet dat dit dezelfde kaart is die je op V&A aanbiedt als niet mee overgeklokt, want dat zou niet zo netjes zijn...

[ Voor 5% gewijzigd door Singular1ty op 23-11-2010 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elle_John
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 28-12-2021
ja dit is de zelfde kaart maar ik verkoop hem niet meer iemand heeft me goed uit gelegt hoe die Profielen werken en nu is het goed en ja de Vrm word te heet dus kan beter een Water Cooler hebben.

maar ik weet nu genoeg:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taeke18
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10-08 15:56
Elle_John schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 16:08:
ja dit is de zelfde kaart maar ik verkoop hem niet meer iemand heeft me goed uit gelegt hoe die Profielen werken en nu is het goed en ja de Vrm word te heet dus kan beter een Water Cooler hebben.

maar ik weet nu genoeg:)
ja of third party aircooler die beter is dan dat je nu hebt. Accellero extreme ofzo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millman
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-09 00:12

millman

6708Mhz @ -185c

Met de Accelero extreme word je vrm echt niet koeler hoor! Heb de kaart gehad en gereviewed, daarna de extreme erop geplakt en de vrm was nogsteeds heel heet bij oc instellingen en voltage verhogingen. Helaas..

'Heb ik eindelijk mn kamer opgeruimd, is de wereld een puinhoop'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17:01

M2M

medicijnman

millman schreef op maandag 29 november 2010 @ 18:01:
Met de Accelero extreme word je vrm echt niet koeler hoor! Heb de kaart gehad en gereviewed, daarna de extreme erop geplakt en de vrm was nogsteeds heel heet bij oc instellingen en voltage verhogingen. Helaas..
die VRM's moet je eigenlijk voorzien van extra koelblokken. En voldoende airflow. Die dingen wordt echt heet, daar kun je een eitje op bakken.

Niet altijd gaat dat, het ligt een beetje aan het design van de kaart.

Maar is een HD5970 geen dual gpu kaart? Zou een accelero xtreme daar dan wel op passen? ja dus

[ Voor 7% gewijzigd door M2M op 29-11-2010 18:05 ]

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnAbel
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 10-09 06:55
heel leuk en aardig hoor, maar waarom zou je een 5970 over willen clocken? ben even nieuwschierig hoor :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millman
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-09 00:12

millman

6708Mhz @ -185c

MartijnAbel schreef op maandag 29 november 2010 @ 23:38:
heel leuk en aardig hoor, maar waarom zou je een 5970 over willen clocken? ben even nieuwschierig hoor :D
omdat t kan... en omdat we niet weg zijn van 'gratis' extra performance..

'Heb ik eindelijk mn kamer opgeruimd, is de wereld een puinhoop'

Pagina: 1