Netgear wireless gaming set valt steeds uit

Pagina: 1
Acties:

• remcovang
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 14-01 11:55
Hallo allemaal,

Kortgeleden heb ik een pc gekocht en om goed te kunnen werken/gamen heb ik een wireless-N gaming set van Netgear aangeschaft, de WNHDE111 HD 5Ghz.

Op dat moment had ik alleen een tele2-modem staan, maar deze ondersteunde de netgear niet. Waarop ik een Wireless-N Router van Linksys heb aangeschaft waar ik de Netgear set op heb aangesloten. Dit werkt prima, maar eens in de zoveel tijd valt het signaal tussen de twee Netgears weg. Om de verbinding te herstellen moet ik de bridge van de stroom af halen en weer opnieuw starten.

Vooral bij het streamen of downloaden via nieuwsgroepen gebeurd dit. Eerst wordt de verbinding erg traag waarna hij meestal wegvalt. Als ik voortijdig de download uitschakel komt het geregeld voor dat 'ie niet wegvalt.

Mijn vraag is: hoe kan dit opgelost worden?

Om een wat duidelijker beeld te geven van mijn situatie:

192.168.1.1 Tele 2 modem [DHCP adress pool 50-100, wireless uitgeschakeld]
utp
192.168.1.200 Wireless-N Linksys router [Wireless ingeschakeld: N]
utp
192.168.1.201 Netgear HD [als Access-point]
draadloos
192.168.1.202 Netgear HD [als Bridge]
utp
192.168.1.203 Windows PC

Alle apparaten hebben een fixed ip.

Alvast bedankt voor het meedenken.

Remco

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 24-02 11:10
Kan zijn dat je teveel openstaande verbindingen hebt. Had ik voorheen ook als ik heel erg enthousiast ging downloaden via een Sitecom AP. Bij mij hielp het om het aantal connecties in mijn torrent client terug te schroeven.

Desktop | Server | Laptop

• remcovang
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 14-01 11:55
Bedankt voor je reactie. Zelfs wanneer ik de pc alleen voor browsen gebruik heb ik de problemen.

Ik heb de knoop doorgehakt en zal een wireless-n adapter voor mijn pc aanschaffen.

Topic mag gesloten worden.

• Appel
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22-01 15:44
remcovang schreef op zaterdag 27 november 2010 @ 16:39:
Bedankt voor je reactie. Zelfs wanneer ik de pc alleen voor browsen gebruik heb ik de problemen.

Ik heb de knoop doorgehakt en zal een wireless-n adapter voor mijn pc aanschaffen.

Topic mag gesloten worden.
Topics worden op GoT niet gesloten.

En ik vermoed dat die Wireless N stick weinig soelaas gaat bieden. Kan je het eens proberen door de PC direct op het apparaat van Tele2 aan te sluiten?

En wat is het apparaat van Tele2? Je zegt een modem maar uit jou info haal ik dat het een modem/router in een is.