Draadloze audio

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 18:14
Ik mag graag met de laptop op de bank zitten... en ik mag daar ook graag een muziekje op hebben.

Dit doe ik altijd met een 5m lange audiokabel van mijn laptop naar mijn audio-set. Werkt perfect, alleen ik wordt er een beetje flauw van dat die kabel altijd door de kamer loopt, en er komt een dag dat het ergens blijft steken en mijn 3,5mm poort op de laptop naar de #!$@ is :P

Nu dacht ik, laat ik die audio draadloos verzenden. De afstand is dus maximaal 5 meter, zonder objecten er tussen. Nu kan dat met die draadloze setjes van de gamma, alleen ik lees wel eens dingen over ruis en dergelijk. Ik wil natuurlijk wel kwaliteit (ik weet dat dat alleen te behalen valt met een kabel, maar het komt toch wel een beetje in de buurt?)

Dus ik vroeg me af wat de mogelijkheden zijn

- audio zend setje via wifi, tussen de 30-40 euro. Maak me alleen zorgen over de zendkracht (je weet nooit of al die verhalen over straling waar zijn :+) Beetje aan de prijs ook, ik wil niet veel uitgeven
- bluetooth? Zag wel van die audio-bluetooth setjes met een 3,5mm aansluiting, maar die kan je niet met elkaar koppelen zeker?
- infrarood? Kan dat nog? De audioset en de laptop kunnen elkaar wel 'zien'....
- ik gebruik een xbox XBMC, maar wil niet steeds de controller pakken (en ook niet via web-interface) om een ander liedje te luisteren. Ik wil ook wel eens youtube kijken en dan kan het al neit meer
- wifi-stream-ding, maar dat is ook erg aan de prijs en valt daarom af...

Dus mensen met ervaring? Een simpel, goedkoop zend-setje zodat ik de kabel kan wegleggen en toch naar kwaliteitsgeluid kan luisteren?

[ Voor 12% gewijzigd door maarud op 22-11-2010 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilf
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online

Wilf

shuo cao cao

In geval van Mac: Airport of Airplay (via iPhone kan dan ook), voor windows + aiport: Airfoil.

Als je zelf wil tweaken kan dat natuurlijk ook maar dat is altijd duurder (reken je eigen uurprijs maar eens uit en reken dan eens terug hoeveel tijd je besteed aan het solderen/programmeren).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinner
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13-12-2023

Sinner

PSN-ID: SINNER-BIH1970

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
FM-transmitter heb ik ook (3,5mm)... is ook wel aardig, maar tipt nooit aan het geluid van de kabel :)

Airport e.d. heb ik niet, helaas. Tweaken vind ik niet zo erg, het mag misschien qua uurloon wel duurder zijn, maar ik heb toch niet zo veel te doen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilf
  • Niet online

Wilf

shuo cao cao

OK, als je wil tweaken dan moet je een AP hebben met een USB-poort, daar een USB-audiokaart er in pluggen en dan de software tweaken :)

Voorbeeld:

[ Voor 28% gewijzigd door Wilf op 22-11-2010 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
Wilf schreef op maandag 22 november 2010 @ 22:42:
OK, als je wil tweaken dan moet je een AP hebben met een USB-poort, daar een USB-audiokaart er in pluggen en dan de software tweaken :)
misschien valt er dan wel te tweaken aan mijn wl500g :)

edit: na wat gegoogle gaat dat nog werken ook... nice! dat ga ik nader uitzoeken :)

[ Voor 12% gewijzigd door maarud op 22-11-2010 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:43

Exirion

Gadgetfetisjist

maarud schreef op maandag 22 november 2010 @ 22:45:
misschien valt er dan wel te tweaken aan mijn wl500g :)
Werkt alleen een beetje leuk als je een wl500g deluxe hebt. Die heeft een 200MHz CPU en 32MB RAM. De gewone wl500g heeft een 125MHz CPU en 16MB RAM. Veel interessanter is het om een Asus O!Play om te bouwen met een USB geluidskaartje en er dan MPD op te laten draaien. Dat heb ik zelf dus gedaan, en ik bedien het afspelen met een iPhone en iPad :)

Afbeeldingslocatie: http://home.telfort.nl/bcobelens/av2010/DSC_3798_2.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door Exirion op 22-11-2010 22:52 ]

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilf
  • Niet online

Wilf

shuo cao cao

Exirion schreef op maandag 22 november 2010 @ 22:52:
[...] Veel interessanter is het om een Asus O!Play om te bouwen met een USB geluidskaartje en er dan MPD op te laten draaien.
Zie mijn edit @ 22:46 hierboven voor een video tutorial :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
Heb even een geluidskaartje besteld om te testen op m'n wl500g... lees wel aardige reacties :)

en een o! play is mooi... maar een beetje boven het budget. Het moet maximaal 20 euro zijn... anders wegen de kosten niet op tegen de baten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilf
  • Niet online

Wilf

shuo cao cao

Ik lees net iets over dit apparaat in het iPhone-topic, moest gelijk aan jouw topic denken.

Nu ben ik niet zo bekend met websites als onedayprice dus of het supergoedkoop is of een farce-aanbieding weet ik niet, maar dan ben je wel voor ongeveer 4 tientjes klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:43

Exirion

Gadgetfetisjist

Wilf schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 19:18:
Nu ben ik niet zo bekend met websites als onedayprice dus of het supergoedkoop is of een farce-aanbieding weet ik niet, maar dan ben je wel voor ongeveer 4 tientjes klaar.
Niet kopen zoiets! Dat is gebaseerd op A2DP Bluetooth streaming en dat gebruikt een lage bitrate lossy compressie, wat betekent dat je audio (opnieuw) door de molen heen gaat en er behoorlijke artefacts hoorbaar zijn. Zeker bij MP3'tjes die al lossy gecomprimeerd waren is dat rampzalig.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilf
  • Niet online

Wilf

shuo cao cao

Bedankt voor je waarschuwing! Ik moet eerlijk bekennen dat ik de specs niet goed gelezen had :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
Dank je voor het meedenken :)
Heb ook iets met A2DP gehad, klinkt inderdaad brak. Heb net een C-Media usb stick besteld om met mijn wl500g te proberen. Lees veel goede reacties daarover :) Dus als ik dat over 5 weken binnen heb post ik wel weer :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Exirion schreef op maandag 22 november 2010 @ 22:52:
[...]

Werkt alleen een beetje leuk als je een wl500g deluxe hebt. Die heeft een 200MHz CPU en 32MB RAM. De gewone wl500g heeft een 125MHz CPU en 16MB RAM. Veel interessanter is het om een Asus O!Play om te bouwen met een USB geluidskaartje en er dan MPD op te laten draaien. Dat heb ik zelf dus gedaan, en ik bedien het afspelen met een iPhone en iPad :)

[afbeelding]
Offtopic: Upgrading WL-500g Premium, WL-500W and WL-700gE RAM to 128 MB :)

Verder wel leuk routertje die wl-500g deluxe. Heb die jaren gehad. Ding heeft maar 2 minpuntjes:
Beetje veel connecties en geheugen is vol (dan gaat ie pakketjes droppen om draaiende te blijven) en max doorvoersnelheid van ~25Mbit. Maar verder retestabiel _/-\o_

[ Voor 22% gewijzigd door Raven op 23-11-2010 21:49 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilf
  • Niet online

Wilf

shuo cao cao

Leuk, Mårud, keep us posted :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvtk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:21
Ik heb zelf een Philips Streamium Wireless Music Adapter SLA5520 op de kop getikt voor weinig (30 euro). Vanaf mijn laptop start ik mbv Nicecast een streaming server en de SLA5520 laat ik dan die stream afspelen. Zit wel wat lag in, maar voor muziek prima (niet voor films). Volgens heb je voor Winamp ook plugins die de output meteen naar een muziekstream kunnen vertalen.

De SLA5520 zelf kan ook nog muziek van je NAS afspelen en internet radio stations. Eigenlijk een aanrader.

[ Voor 11% gewijzigd door rvtk op 24-11-2010 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.teufelaudio.com/pc-speakers/concept-c300-wl.html
Zoiets lijkt me wel wat: mediaplayer via cinch aangesloten laten, en als ik zin heb usb'tje in laptop in de zetel muziekje opzetten zonder kabels te moeten pluggen of whatever :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
Heb de soundcard eindelijk binnen.

Dus direct aangesloten, telnet naar WL500g, ESD installeren (heb geen ipkg, dus gewoon met wget) en toen was het router gedeelte klaar.

Toen WinAmp Portable gewdownload, ESD plugin geselecteerd, WL500g's IP adres ingevuld, en dan zou hij het moeten doen.

Ik keek naar de router en zag het lampje al knipperen van de usb geluidskaart... dus ik hoofdtelefoon aansluiten, en ja hoor, het werkt!! Goeie kwaliteit ook nog... Briljant!!

en dat voor $6... goedkoper kan niet zowat :P

[ Voor 3% gewijzigd door maarud op 18-01-2011 15:56 ]

Pagina: 1