Turbo boost werkt niet met i7 860, P55 Extreme3 (en SSD)

Pagina: 1
Acties:

• PatrickH89
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-02 10:06
Een maandje geleden heb ik een SSD (120GB Vertex 2) aangeschaft voor mijn PC met een i7 860 en een ASRock P55 Extreme3. Hiervoor heb ik mijn i7 860 op een bclck van 150 gedraaid (dus over het algemeen 22x150=3300) met Turbo Boost, Speedstep en Vdrop aan.

Turbo Boost werkte hierbij naar behoren (heb hem regelmatig naar een MHz of 3600 zien schieten tijdens games. Nu slingerde ik gisteren CPU-Z weer eens aan en hierbij bleek dat Turbo Boost maar tot maximaal de multiplier van 22 ging.

Na een Google sessie (tussen de C-STATE stond niet aan reacties) stuitte ik op een suggestie dat het probleem veroorzaakt werd door een SSD (aangezien geprobeerd had te booten met SSD en HDD, HDD werkte en SSD niet). Een (mogelijke) oplossing werd niet gegeven.

Verder heb ik nog even GoT doorzocht en uitgeprobeerd (de standaard C-STATE, SpeedStep, Turbo Boost etc.), maar het mocht niet baten.

Ik heb in de BIOS SpeedStep, Turbo Boost, C-STATE aan en auto (andere opties C3 en C6) en verder alle OC Tweaker instellingen op Auto (weer alles terug gezet om te testen of het dan zou werken) en ik heb met verschillende instellingen gespeeld om te kijken of het een verschil zou maken (na elke verandering weer teruggezet op BIOS auto), maar zonder resultaat.

Dus hierbij ten slotte mijn vraag: zijn er andere gebruikers die dit probleem hebben ervaren (en met of zonder SSD) en/of dit probleem opgelost hebben?

• Goofy1978
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 31-12-2025
zet c3c5c6 aan niet op auto laten staan, en het zou denk ik moeten werken was bij mijn mb ook zo.

• PatrickH89
Ik kan alleen kiezen voor of C3 of C6 helaas, dus auto zou de goede optie moeten zijn (het heeft overigens ook gewerkt met de instelling op Auto).

• PatrickH89
Niemand anders met dit probleem (of met een oplossing)?