Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal.
Ik ben hier net nieuw en zit met een klein probleem:

Ik heb vandaag in de computer winkel extra werkgeheugen gekocht voor mijn pc.
ik heb 4 slots op het moederbord, 2 zijn in gebruk met allebij een 1 gig 667Mhz kaart.
nu heb ik van de winkel 2 kaarten van 1 gig 667Mhz gekregen.
opzich zou dit moeten kunnen volgens hem.
echter als ik de 4 kaarten in de sloten doe en hem aan zet gaat alles wel draaien maar ik krijg geen beeld scherm en ook geen opstart piep.
ik heb ook alle kaarten met elkaar verwisseld maar hij doet het alleen met 2 kaarten er in en niet met 4(maakt ook niet uit als ik 1 oude en 1 nieuwe doet dus ze werken wel samen!)

nu heb ik via google al een tijdje gezocht en dacht mischien kan het moederbord het niet aan.
dus dit heb ik gecontroleerd, dit is het moederbord dat ik gebruik: asus M2A-VM HDMI.
nu heb ik via google gevonden dat deze per slot een 2 gig kaart aan kan en intotaal 8 gig aan kan.

kan iemand mij vertellen wat ik fout doe of wat ik moet doen om dit werkent te krijgen?
Ik heb ook maar een klein beetje verstand van computers maar dit leek me nog wel te doen :o

alvast bedankt! Jaime

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:02
Geef even de exacte typenummers van de oude en de nieuwe dimmen (zoals deze op de sticker staan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkbullet
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 07-09 11:40
het kan zijn dat je timings van je geheugen verschillen daar door kan het niet op elkaar aan lopen, Op zich zou dit normaal niks uit moeten maken omdat dan het snellere geheugen zich aanpast bij het langzame geheugen, Heb je misschien reeds een MEMtest geprobeerd ? Ik zou dat sowieso eerst adviseren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
de 2 die ik van de computer winkel heb gekregen staat dit op:

KVR667D2N5/1G

en de 2 die er in zaten staat dit op:"

VS1GB667D2

maar als ik dus 1 nieuwe en 1 oude in de eerste 2 slots doe doet hij het dus wel!

hoop dat jullie hier wat aan hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet je zeker dat je de modules stevig in hun socket hebt geduwd? Werken alle modules als ze in één van de twee eerste DIMM banks worden geplaatst? Heb je iets handmatigs ingesteld voor geheugen zoals clocks, timings of voltage?

Zodra je kunt booten is het eerst wat je moet doen MemTest86+ draaien, te vinden op elke Ubuntu cd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardwolf
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13:31
In de ASUS Manual M2A-VM HDMI van je moederbord is vanaf pagina 26 een uitwerking over het plaatsen en eigenschappen van DIMMs, misschien heb je er wat aan. Ik weet niet of het misschien iets te maken kan hebben met de combinaties van single sided (SS) en double sided (DS).

De CAS van KVR667D2N5/1G is dus 4, terwijl de CAS van VS1GB667D2 5 is. Normaal gesproken zou deze dus automatisch op 5 springen als jij 2 van elk er in stopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beatboxx
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-10-2022

Beatboxx

Certified n00b

Ik zou als ik jou was kijken of je de reepjes ver genoeg in je mobo hebt geduwd, die fout maken veel mensen;) Je moet toch redelijk veel kracht zetten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23-08 22:42

Madrox

Oh, Pharaoh!

Single sided of double sided doet er niet toe, zie ik in de QVL van de handleiding, beide zijn getest; ook met 4 modules. Kon je niet meer aan identiek geheugen komen ? Dat werkt nml. atijd het beste. Niet te hard drukken btw, het kan ook stuk. Als de lipjes er goed invallen, ff aandrukken alles, moet het vast zitten.

[ Voor 22% gewijzigd door Madrox op 23-11-2010 17:55 ]

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien moet je een bios update doen, het kan dat de bios versie niet meer dan 2gb ondersteunt.
Pagina: 1