Budget Upgrade Moederbord + CPU + Geheugen

Pagina: 1
Acties:
  • 268 views

• percy1984
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 29-04-2024
Beste tweakers,

Ik ben op zoek naar een goedkope upgrade voor mijn pc en zoek advies om het zo goedkoop mogelijk te houden. Zelf zat ik te denken aan een igp moederbord met een redelijk snelle cpu en 4GB geheugen.
Harde schijven heb ik: 2x 1TB van Seagate.

Ik hoef ze niet in raid-opstelling, ik wil alleen dat mijn computer wat sneller reageert. Mijn huidige configuratie stamt nog uit de oertijd, jawel een single core AMD 3GHz cpu met 1028MB geheugen. Nodig aan vervanging toe dus..

Ik programmeer veel in Java en in C#.NET en ga nu ook thuis werken, vandaar de upgrade. Ook wil ik dat er games als League of Legends en World of Warcraft gespeeld kunnen worden, hoeft niet met de allerbeste details, maar goed speelbaar. Liefst met een hdmi uitgang, zodat ik hem aan de tv kan koppelen om full-hd content af te spelen, echter als dit de totaalprijs flink omhoog drijft, dan zonder hdmi, gebruik ik gewoon mijn multimedia player en stream ik de content daar naar toe...

Ik heb een zeer beperkt budget, ik zat te denken aan een €150,-. Vandaar een moederbord met grafische kaart onboard... geluid en lan-poort onboard is prima genoeg.

Dus kort samengevat:
Upgradeset: Moederbord + CPU + geheugen met onboard grafische kaart en wel zo goedkoop mogelijk

Wie kan me helpen, ik stel alle hulp erg op prijs!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:09
reviews: Tweakers.net Best Buy Guide: editie november 2010

Neem die eens door. Ik heb vorige week twee systemen gerepareerd met onderdelen die in de budgetconfiguratie worden genoemd. Serieus gamen op hoge resolutie gaat je niet lukken, maar voor een IGP is dat bord zeker niet slecht.

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-01 21:05

Madrox

Oh, Pharaoh!

Dit is haalbaar:
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Athlon II X2 250€ 48,90€ 48,90
1Kingston ValueRAM KVR1066D3N7K2/4G€ 48,99€ 48,99
1Asus M4A78LT-M LE€ 43,32€ 43,32
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 141,21

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

Verwijderd

Waarom een onboard grafische kaart als je voor de zelfde prijs iets met losse dan wel goedkopen GPU kaart kan halen? Intel heeft al een tijdje geen onboard meer dacht ik (zal met i5 terug komen in de CPU). Mits het nieuw moet zijn zou ik je toch richting V&A sturen. Voor dat geld is er zeker een goedde upgrade te vinden die nog jaren meegaat

V&A aangeboden: Moederbord set; Asus P5K + E6750 + 4Gb geheugen
V&A aangeboden: Asus P5B-E + Intel C2D E6600 + Zalman CNPS9500AT
nog een simpel kaartje erbij en je bent klaar:
V&A aangeboden: XFX GeForce 9500GT 1024MB DDR2 Standard
V&A aangeboden: Asus EN8800GT TOP/G/HTDP/512M
V&A aangeboden: Sapphire HD 4870 512MB DDR5

• jaapsander
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 17-02 21:23
Met een budget van 150 euro kom je niet ver. Om een beetje normaal te kunnen gamen heb je meer power nodig dan de IGP kan leveren. Je kan altijd eerst de config van Madrox aanhouden en er later een discrete GPU bijsteken, of voor 2e hands onderdelen gaan.

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 17-02 19:39

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Dit soort topics zijn niet toegestaan op GoT. Lees voor meer info: PMG Beleid

Wel kan je om advies vragen in één van de centrale adviestopics. Een overzicht vind je hier: Best Buy Guide overzichtstopic

Dit topic gaat dicht.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.