{XP] Geen permissies meer (na install van MySQL)

Pagina: 1
Acties:

• Xanland
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 25-11 17:07
Dag medemenschen,

Op dit moment heb ik een zeer vreemd probleem. Op dit moment draait een klein servertje van een maat van mij nog op Windows XP.

Daar draaide o.a. TeamSpeak3 Server en Client op, waarna er later nog een MySQL 5.0.53 (Workbench ook) en Hamachi op is geinstalleerd.
Op dit moment zijn er opeens geen permissies meer, waardoor dat is gebeurd weten wij dus niet. Of door MySQL of door Hamachi2. Daarnaast heeft de server zelfs geen internet meer.

Op dit moment ben ik aardig radeloos over hoe het te fixen. Persoon zelf durft mij niet eens bij dat ding te laten, dus alles moet via die persoon zelf.
Wat ik inmiddels heb geprobeerd is het volgende commando in de cmd:
code:
1
secedit /configure /cfg %windir%\repair\secsetup.inf /db secsetup.sdb /verbose

Ook dit heeft helaas niet geholpen, en bij google heb ik dit dus gevonden - waarvan ik hoopte dat het nog een beetje zou helpen, maar helaas.
Nu komt het er eigenlijk op neer dat ik niks meer weet en dus ook radeloos ben qua wat ik nog kan doen. Dit wil ik eigenlijk graag oplossen, zonder een format o.i.d.

[ Voor 6% gewijzigd door Xanland op 22-11-2010 21:36 ]

RobIII: Ik probeer als ik wil stoppen met mijn auto ook altijd de sigarettenaansteker, de airco, 3 radioknoppen en de binnenverlichting en dan de rem :P

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Wat bedoelt die maat van je met 'geen permissies' - met andere woorden - wat is er dan precies stuk?

Zo'n extra vertaalslag voor iemand die zelf ook niet echt wil meewerken is namelijk niet erg praktisch.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Xanland
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 25-11 17:07
Met geen permissies bedoel ik die berichten van: Je mag hier niet in, of - dit kan je niet wijzigen.

Wat ik dan bedoel zijn zulk soort errors: Afbeeldingslocatie: http://filedb.experts-exchange.com/incoming/2010/06_w24/314785/permissions-error.JPGMaar dan eigenlijk met alles!

Wat ik dus eigenlijk bedoel is als je een soort van account met beperkte rechten hebt. Dat je dan bestanden niet mag openen, of wijzigen. Alleen het vage is dat hij wel een Administrator-account heeft.

[ Voor 36% gewijzigd door Xanland op 23-11-2010 08:23 ]

RobIII: Ik probeer als ik wil stoppen met mijn auto ook altijd de sigarettenaansteker, de airco, 3 radioknoppen en de binnenverlichting en dan de rem :P

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Dat screenshot is niet van die XP machine uiteraard he ;) Even voor de duidelijkheid, laat die beste man dan eens goed nakijken wie er nog in de Administrators groep zitten?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device