Brommen van een Saffire ATI Radeon HD 5850

Pagina: 1
Acties:

• WackOo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 25-08-2025
Ik had laatst dit probleem ook al maar toen heeft het zichzelf verholpen, de ventilator van mijn video kaart bromt heel erg, net een oude auto.

Ik heb 't even op genomen, ik heb em al schoon gemaakt met kwast en met compressor (voorzichtig natuurlijk), kon hem helaas niet op schroeven, of tenminste had alle schroefjes los maar de kap wou er niet af.

http://213.10.247.178/saf...eon_hd_5850-fan_noise.wav

standaard draait hij op 21% (Fan Speed), het maakt ook niet uit als ik deze handmatig verander, hij blijft brommen.

Iemand hier eerder problemen mee gehad?

[ Voor 10% gewijzigd door WackOo op 22-11-2010 20:36 ]

• Darkbullet
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 22-11-2025
je fan is aan het doodgaan of is al kapot.Ik had laatst een Chipset koeler ook vervangen maakte het zelfde lawaai.. Misschien moet je is kijken of je een Accelero er op kan plaatsen ? Vaak ook nog betere koeling performance als een stock koeler.

• marcop23
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:12
Dat heb ik ook op mijn oude AMD Radeon 2400OPRO :)

Hoe goed je hem ook schoonmaakt of de kast kantelt, hij blijft brommen. Het enige wat bij mij helpt is gewoon een keiharde klap op mijn case. Ook de fanspeed maakt niets uit.

Ik weet echter niet hoe je dit kan oplossen zonder de complete fan te vervangen.

• Darkbullet
Ehm :P Ik wel :D

Een ruk aan je fan geven :P houd die er van zelf mee op :D

• WackOo
Diaseti schreef op maandag 22 november 2010 @ 20:56:
je fan is aan het doodgaan of is al kapot.Ik had laatst een Chipset koeler ook vervangen maakte het zelfde lawaai.. Misschien moet je is kijken of je een Accelero er op kan plaatsen ? Vaak ook nog betere koeling performance als een stock koeler.
Dat idee had ik ook al, ik kan de kap er niet af krijgen, anders had ik even geprobeerd of het zou helpen om even de ventilator te smeren, maar na alle schroeven los te hebben gedraaid krijg ik alsnog niet open, valt ook niet op internet iets over te vinden, morgen nog maar even naar kijken en anders toch eens naar een andere video kaart kijken of andere ventilator.. maarja, dacht ik hoor hier nog even om te kijken of er iets aan te doen valt.

//Edit:
Heb al geprobeerd een tik erop te geven of hem met de hand stil te zetten maar helpt niet, ook helpt et niet hem aan te drukken met als achterliggende gedachte dat de ventilator mss iets is los gelaten van het pinnetje.

[ Voor 12% gewijzigd door WackOo op 22-11-2010 21:09 ]

• Darkbullet
Dat probleem is iig erg lastig ik snap daar naast ook de frustratie toch denk ik dat het er af moet willen zonder brokken te maken het is er namelijk ook opgekomen ik zou als ik jou was nog ff de videokaart onder de loep nemen en te kijken of je niet ergens een schroef bent vergeten wellicht is het een kliksysteem ?

• Knul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:44
Diaseti schreef op maandag 22 november 2010 @ 22:04:
Dat probleem is iig erg lastig ik snap daar naast ook de frustratie toch denk ik dat het er af moet willen zonder brokken te maken het is er namelijk ook opgekomen ik zou als ik jou was nog ff de videokaart onder de loep nemen en te kijken of je niet ergens een schroef bent vergeten wellicht is het een kliksysteem ?
Leestekens alsjeblieft, het valt echt niet te lezen zo.

@TS

Heeft je kaart nog garantie? Ik zal hem terugsturen als ik jou was, voordat ik er zou mee gaan klooien.

• Darkbullet
Modbreak:Een beetje normaal reageren kan geen kwaad hoor :)

[ Voor 75% gewijzigd door Pollewob op 23-11-2010 11:12 ]

Verwijderd

8)7

Even serieus - doet hij dit al vanaf het begin, pas sinds kort, na een bepaald incident, tijdens bepaalde activiteiten, altijd of juist alleen op idle?

[ Voor 16% gewijzigd door Pollewob op 23-11-2010 11:12 ]

• WackOo
Ik heb hem opgestuurd naar Alternate, welke hem doorstuurt naar de fabrikant zoals ik het begrijp.

Hij deed dit pas sinds kort, een tijd terug deed hij het ook al alleen is het toen na een keer aan en uit zetten opgehouden, dat was deze keer niet zo.

Bedankt voor jullie reacties, hoop m'n kaart snel terug te krijgen.. maar er staat een wacht tijd van 4-6 weken.
Pagina: 1