Abit bp6 met 1 cpu ????

Pagina: 1
Acties:

• Roy
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22:34

Roy

Hobbies?

Topicstarter
Ik moet voor m'n pa een computer samenstellen, die redelijk snel moet zijn, maar niet duur (nederlands he !! :) ). En nu kan ik redelijk goedkoop aan een Abit bp6 (dual celeron) komen, maar kan ik dan eerst met 1 cpu draaien ?? misschien dat ik er dan later nog een bij op gooi, als mijn pa weer iets geld over heeft.

Inderdaad...

Verwijderd

Yep, BP6 Rulez.
Dat kan zeker.
Maar ik denk dat je er verstandiger aan doet, om in een keer 2 processors erin te gooien. Want dat vind Windows wat beter. Anders heb je straks misschien twee pocessors met verschillende snelheden, en daar hapt ie niet echt op, (het kan wel)

Direct(or)

• Yoda
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 07-11-2025

Yoda

Can you feel it?

Ik heb ook eerst op 1 processor gedraaid en er later 1tje bij gezet,....nix geen problemen ging gewoon goed,...

• Servor
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
1 CPU op een BP6 kan zeer goed. Let wel op dat het voor Windows 95/98 helemaal NIETS uitmaakt of je er nou 1 of 2 CPU's indoet. Deze versies van Windows ondersteunen GEEN SMP!

Met W2K/NT4/Linux/etc kan je later wel een 2e CPU bijprikken, voor Windows 2000 kan je een repair install uitvoeren om de tweede CPU te laten 'herkennen' bij NT4 was er ook een truukje, maar dat weet ik nu even niet meer :)

En het helpt inderdaad om twee dezelfde CPU's naast elkaar te prikken. Ik raad altijd 2 366'ers aan die zijn zeer makkelijk op 550Mhz te klokken!

Succes.
- Jarno

• Roy

Roy

Hobbies?

Topicstarter
okay, bedankt he !

Inderdaad...

• php
  • Niet online

php

Voor NT4 moet je ergens in het register een waarde van 0 naar 1 zetten. Weet niet meer welke waarde, maar dat lijkt me wel te vinden in een of andere faq.

BP6 en 1 CPU is gewoon te doen, niks mee aan de hand.

Bovendien schijnen die powerleap dingen nu te werken, dus je kan met dat bordje nog wel even vooruit.

Bovendien 4 IDE poorten = 8 devices.

• Onno
  • Niet online
Voor NT4 moet je ergens in het register een waarde van 0 naar 1 zetten.
Daarmee ben je er niet hoor. Je hebt ook een andere kernel en een andere HAL nodig.

Verwijderd

Trouwens, ik zou zelf nog even wachten met kopen :)

Over het algemeen kan je niet aan die langzame Celly's meer komen, maar alleen >433. Aangezien de meeste echt niet harder lopen dan 600Mhz (vanwege de core) kan je beter wachten op de nieuwe serie Celly's (0.18Micron :))

Dan kan je weer leuk overclocken :7

• Roy

Roy

Hobbies?

Topicstarter
Arbz: als dat ding voor mij was, had ik of gewacht of een athlon gekocht.
Maar deze computer gaat gebruikt worden bij de receptie van een hotel, daar wordt ie gebruikt als kassa, en als computer waarmee je bevestigingen en brieven mee kunt typen, en soms een beetje internetten.
Dus daar heb je geen snel ding voor nodig, en mijn pa wil niet hebben dat ik hem overclock omdat hij 100% stabiel moet zijn, in verband met het kassaprogramma.

Nu maar hopen dat ik zelf ook een keer een nieuwe computer krijg :)

Inderdaad...

Verwijderd

In win2k kan je in config-->Syste, geval en dan hrdware en dan system o.i.d. (ergens bovenaan de lijst) kiezen voor 1 cpu of 2
Pagina: 1