[Word 2010] Headings automatisch laten nummeren

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsgeode
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 00:02
Het lukt me niet om de nummering in word 2010 zo te krijgen zo als ik het hebben wil. "Heading 2" en "Heading 3" beginnen weer bij 1 te nummeren. Dus voor Chapter 3: 3; 1.1; 1.2 enz. Wat ik wil is dat word doorgaat met nummeren, dus: 3; 3.1; 3.1.1; 3.2; 3.2.1 enz.

Zo moet het dus niet: fout

Zo wil ik het graag zien: goed

Wie kan me helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinvdw
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 06-08 14:31
Leg misschien uit hoe je het nu doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-09 15:19
Het lijkt mij dat dit nog altijd ingesteld kan worden via de Stijlen in Word. Daar kan je per stijl weergeven op welke stijl hij gebaseerd is en hoe er omgegaan moet worden met de nummering.

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Als je met TAB inspringt moet je met Shift-TAB terug gaan naar een lager niveau. Alleen met Enter verlaat je een genummerde lijst.

Nummering kun je instellen in Opmaak>Opsommingstekens en Nummering>Meerdere Niveaus>Doorgaan met vorige lijst.

Dit is wel gebaseerd op een oudere Word versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsgeode
Ik heb nu de kopjes getypt en vervolgens in de ribbeon voor de betreffende heading ("heading 1", "heading 2" enz) gekozen. Dan geeft word helemaal geen nummers. Vervolgens kan je bij stijlen de nummering kiezen.

Het knopje ziet er zo uit: klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Nummering met meerdere niveaus kun je in principe helemaal aan je wensen aanpassen. Die optie zit gewoon in de dialoogvensters. De help functie van Office is ook redelijk goed. Heb je daar al eens wat in zitten lezen?

Hoe je dit binnen een opmaakprofiel kunt doen begrijp je als je met opmaakprofielen leert werken. Ook dat wordt allemaal uitgelegd in de helpfunctie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zak aarde
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 27-03 13:01
Ik denk dat je de nummerlijsten niet aan je headings gekoppeld hebt of in ieder geval niet goed. In het dialoogvenster voor multilevel lists kun je inidividueel elk lijstniveau aan een heading koppelen. Het lijkt erop dat je je 2e niveau niet aan heading 2 en je 3e niveau niet aan heading 3 hebt gekoppeld. Check dit even en laat dan even weten of dat gewerkt heeft, zo nee zal ik even naar een andere mogelijke oplossing kijken (geen Office op pc waar ik nu op zit dus zal het even later moeten uitzoeken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsgeode
Zak aarde schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 20:27:
Ik denk dat je de nummerlijsten niet aan je headings gekoppeld hebt of in ieder geval niet goed. In het dialoogvenster voor multilevel lists kun je inidividueel elk lijstniveau aan een heading koppelen. Het lijkt erop dat je je 2e niveau niet aan heading 2 en je 3e niveau niet aan heading 3 hebt gekoppeld. Check dit even en laat dan even weten of dat gewerkt heeft, zo nee zal ik even naar een andere mogelijke oplossing kijken (geen Office op pc waar ik nu op zit dus zal het even later moeten uitzoeken).
Was inderdaad het geval. Het werkt :D Bedankt!
Pagina: 1