Eminent EM4550 VPN probleem?

Pagina: 1
Acties:

• 2xit
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-12-2025

2xit

Q+M by P+E

Topicstarter
Voor mijn thuisnetwerk gebruik de Eminent EM4550 Router, welke (voor zover ik kan zien) zonder enige problemen werkt. Van mijn werkgever heb ik onlangs een nieuwe laptop gekregen (Dell E6400, waarop Windows7 is geinstalleerd) en moet gebruik maken van een VPN-verbinding om contact met het werk te krijgen.

Nu heb ik het volgende probleem: Ondanks het feit dat ik draadloos of zelfs bedraad contact kan maken met mijn thuisnetwerk (en dus kan internetten) kan ik geen VPN-verbinding maken. Ik kan zelfs het IP-adres van VPN-server niet pingen. Voor de E6400 gebruikte ik een andere Dell Laptop (waarop XP was geinstalleerd) en werkte alles prima. Draadloos geen probleem en VPN ook geen probleem. Ik heb , voor zover ik weet, geen enkele setting van mijn router gewijzigd en begrijp niet waarom ik geen VPN-verbinding kan opzetten. Als ik via UMTS (Vodafone) een internetverbinding opzet op de E6400, kan ik wel een VPN-verbinding maken.

Om te testen of WIFI en VPN uberhaupt werkt heb ik mijn laptop getest op een andere router (D-link) en kon ik zonder probleem contact maken met de VPN-server.

Heeft iemand enig idee hoe dit komt en hoe ik dit kan oplossen?

The factory of the future will have only two employees, a man and a dog. The man will be there to feed the dog. The dog will be there to keep the man from touching the equipment.

Always be 2excite(d)

• knifto
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23-02 14:06
Wat voor soort VPN verbinding gebruik je? (PPTP, IPSEC, enz?)

• 2xit

2xit

Q+M by P+E

Topicstarter
knifto schreef op maandag 22 november 2010 @ 23:46:
Wat voor soort VPN verbinding gebruik je? (PPTP, IPSEC, enz?)
Ik gebruik Cisco VPN Client-software, voor de verbinding naar mijn werk staat IPSec/UDP als transport

The factory of the future will have only two employees, a man and a dog. The man will be there to feed the dog. The dog will be there to keep the man from touching the equipment.

Always be 2excite(d)

• 2xit

2xit

Q+M by P+E

Topicstarter
Iemand een idee?

Always be 2excite(d)