Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Wat gebruiken op een muziek-PC voor feestjes? *

Pagina: 1
Acties:

• rkvg93
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 28-07-2023
Hallo,

Met oud en nieuw zitten ik met mijn vriendengroep bij elkaar in een bouwunit/keet, nu moet hier natuurlijk ook muziek in komen. Ik heb een oude pc staan met intel pentium 4 processor, 512 mb werkgeheugen en 40 gb harde schijf ruimte. Nu is mijn vraag aan jullie of iemand van jullie hier misschien ervaring mee heeft en een advies voor een besturingssysteem, gewoon Windows XP of is hier een leuke versie van Linux voor?
Via google kon ik hier geen antwoord op vinden.

Alvast bedankt voor jullie tips!!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-11 11:58
XP zou daar opzich wel op moeten draaien hoor. Linux draait wellicht wat soepeler maar als je er geen ervaring mee hebt en het makkelijk wil houden zou ik persoonlijk voor XP gaan. Gewoon alle extra's uitzetten (instellen op maximale prestaties) en dan zou dat prima moeten werken.

Desktop | Server | Laptop

• rkvg93
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 28-07-2023
Ik wil opzich ook wel een Linux versie proberen, info is er dacht ik genoeg te vinden op internet, en heb een klein beetje ervaring. Welke Linux zou je aanraden?

• brambo123
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23-11 21:57
Ik zou Ubuntu 10.04 LTS er op zetten met eventueel XBMC

• Paul1994
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12:29
Heb zelf voor op vakantie naar Terschelling een P3 laptop 700MHz met 256MB werkgeheugen mee gehad. Ik kan je vertellen dat ding dat speelde zelfs hd films zonder moeite af.

Zolang je MicroXP maar erop zet ;-) !

Modbreak:Doe de suggestie hier ook maar niet geven. ;)

[ Voor 15% gewijzigd door pasta op 24-11-2010 02:27 ]

• lucoloco
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 17-01 11:59
windows media center 2005 heeft wel een leuke interface, mischien iets om te proberen?

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15:20

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

Het topic krijgt van mij een kick richting Client Software Algemeen :)

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Ook hier is het trouwens de bedoeling dat je niet alleen een vraag stelt en achterover leunt, maar even aangeeft wat je eigen gedachtenrichtingen zijn. Er zijn op dit forum al best wat discussies geweest over mediaplayers voor feestjes etc. Welke heb je al bekeken, welke bevielen wel/niet? Het OS lijkt me dan overigens het minst belangrijkst, belangrijker is vast de applicatie.

Welkom trouwens! Ik pas je topictitel wat aan (was: Muziek PC) zodat het duidelijker is wat je zoekt. De muziek-PC zelf heb je namelijk al ;)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

DukeBox

loves wheat smoothies

Paul1994 schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 19:01:Ik kan je vertellen dat ding dat speelde zelfs hd films zonder moeite af.
Als film zeker de sprookjes van H.C. Andersen ?

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• temp00
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam

Kan je misschien iets specifieker zijn mbt wat je precies wilt? Want zowat elke (oude) PC en OS icm met de juiste software speelt mp3's af....zelfs een oude p1/p2/p3.

♠ REPLY CODE ALPHA ♠ 9800X3D, 32GB @ 6000, 980 Pro 2TB, RTX 5070Ti, MPG271QRX OLED @ 360HZ ♠ Overwatch

• Zak aarde
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 27-03 13:01
XP (eventueel een micro versie, is niet eens noodzakelijk op jouw systeem) zal prima voldoen voor je systeempje. Als er ook maar iets van een geluidskaart in zit zul je Virtual DJ kunnen gebruiken voor het gemakkelijk maken van playlists en auto-crossfading. Als dit te uitgebreid is kan je ook kijken naar een simpelere oplossing (elke muziekspeler à la iTunes/Windows Media Player). Als je ook een internetverbinding hebt zou je spotify kunnen overwegen mocht 40GB niet voldoen voor de muziek die je erbij wilt hebben.

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15:00
XP (of 2000 misschien zelfs nog) en dan Winamp, volgens mij is dat wel lekker licht en vlot.

En dan gewoon alle muziek in een playlist knallen en shufflen maar :Y

• yannickie111
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 00:35
ik zou ook voor XP gaan, en dan inderdaad winamp o.i.d, of misschien spotify, vind ik ook best gebruiksvriendelijk.

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-11 16:43
Windows XP kaal strippen alleen essentiele software en winamp.

• peak
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15:23
Of windows xp en itunes erop zetten en dan kunnen de mensen met een iphone/ipod touch door jouw library heen scrollen en verzoekjes doen.

(weet niet of dit voor itunes met windows kan... hier op mac wel)

Verwijderd

knoppix is een linux versie met hele lage systeemeisen ,zonder installeren gewoon van dvd booten

System Requirements i486 :P

http://www.knopper.net/knoppix-info/

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Nu online

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Toevallig gaan wij binnenkort ook zoiets neerzetten op Scouting. Wij doen het op een LinuxPCtje. Ubuntu erop geknald en dan een mediaplayer aanzetten in partymode. Deze zit standaard in veel Muziekspelers zoals Amarok, Banshee en Rhythmbox. Hierdoor kun je echt alleen muziek bedienen en niet meer :+ Voor dit soort specifieke taken bijzonder doeltreffend. Mocht je PC de standaard Ubuntu niet trekken kun je ook Ubuntu varianten erop zetten. Media is gelukkig niet extreem zwaar dus een standaard PC trekt dat wel.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• WeeJeWel
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 20-11 11:53
Vergeet Spotify / grooveshark niet!

Homey — Critics are those without skills to create.

Verwijderd

Ik zou er XP opzetten met foobar2000 als media player.

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 22:03:
knoppix is een linux versie met hele lage systeemeisen ,zonder installeren gewoon van dvd booten

System Requirements i486 :P

http://www.knopper.net/knoppix-info/
En al bijna een jaar niet meer bijgewerkt.

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Mediamonkey biedt een kiosk/party-mode.

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

• twiFight
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Zet er ook ff een virusscanner op. Zou niet de eerste keer zijn dat er een maat aankomt met "huuuuuh ik heb nog wel een USB sticky met vette muziek!!" en dat vervolgens de hele PC onder de crap zit. E.e.a. is ook wel op te vangen met limited user accounts.

• afraca
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13-08 16:46

afraca

Open Source!

Virus is uiteraard geen probleem als je linux distro draait zoals mijn NOS ( /23 ) collega Touchdomex al voorstelt ;)

[ Voor 3% gewijzigd door afraca op 24-11-2010 09:51 ]

IMDB vote history | Next-gen OS, audio en video player, search engine en Movie DB

Verwijderd

afraca schreef op woensdag 24 november 2010 @ 09:50:
Virus is uiteraard geen probleem als je linux distro draait zoals mijn NOS ( /23 ) collega Touchdomex al voorstelt ;)
Ik geef toe dat de kans klein is, maar je doet net of het niet KAN voorkomen. En dat is gewoonweg onzin.

Threats!

• Touchdomex
  • Nu online

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Verwijderd schreef op woensdag 24 november 2010 @ 05:27:
[...]

En al bijna een jaar niet meer bijgewerkt.
Is dat nodig dan? :+

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• Thapous
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16:12

Thapous

Nee toch niet.

Wij gebruiken in de keet bij ons altijd grooveshark. Gewoon streamen vanaf het internet. Grooveshark heeft een beste bende muziek in hun database staan. Dus dat is denk ik best interessant.

//Thapous

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:33

AzzKickah

06-CENSORED

Ik zeg knal er XP op met Spotify. Klaar. Bam. *O* Party-time.

• koffieprutser
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 31-10 10:02
Linux is idd wel 'virusvrij' (ik neem aan dat je vrienden geen sticks met linuxvirussen meenemen)
en lichte versies booten supersnel (puppy linux bijvoorbeeld), het is wel wat meer werk.

XP is denk ik ook prima (iTunes raad ik niet aan, dat zal wel erg sloom draaien, zoals op elke PC) als je alle crap eraf gooit en hem defragt etc. is het bijna even snel als puppy linux of iets dergelijks en een stuk makkelijker (vooral het installeren van software op lichte distro's zonder makkelijke user interface is irritant)

• Touchdomex
  • Nu online

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

koffieprutser schreef op woensdag 24 november 2010 @ 17:04:
Linux is idd wel 'virusvrij' (ik neem aan dat je vrienden geen sticks met linuxvirussen meenemen)
en lichte versies booten supersnel (puppy linux bijvoorbeeld), het is wel wat meer werk.

XP is denk ik ook prima (iTunes raad ik niet aan, dat zal wel erg sloom draaien, zoals op elke PC) als je alle crap eraf gooit en hem defragt etc. is het bijna even snel als puppy linux of iets dergelijks en een stuk makkelijker (vooral het installeren van software op lichte distro's zonder makkelijke user interface is irritant)
Ook daar zijn genoeg mogelijkheden voor ;) Mits je er een beetje in verdiept zeker. Maar zelfs dat is tegenwoordig niet meer nodig.... In principe is een minimale install van bijvoorbeeld Debian of Ubuntu en daarop enkele dingen voor multimedia meer dan voldoende. Zet daarop FluxboxWM of XFCE als interface en het draait als een tierelier. Het opzetten kan wat langer maar het grote voordeel is dat je er langer plezier van kan hebben dan XP.

Je hebt namelijk nauwelijks tot geen last van virussen, onderhoudsvrij(als het draait dan draait het en lang ook!) updates zijn niet nodig als hij niet aan het internet hangt. Zelfs als je hem wel aan het internet hebt is het niet eens zo erg om niet up te daten en hem gewoon een jaar te draaien zonder gezeur :+

Voor dit soort specifieke taken is XP gewoon niet handig/kost teveel tijd om te tweaken. Je moet namelijk vanaf een volledige installatie dingen gaan strippen en bij linux doe je het net andersom. Je hebt een kleine basis en daarvan bouw je steeds verder uit. Je kan dus ZELF bepalen wat je wel wil en niet wil. XP kan dat ook maar nogmaals opbouwen is beter dan afbouwen ;)

• bbc
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09-09 09:42

bbc

Wij doen dat ook bijna jaarlijks. We huren meestal een installatie en hangen daar dan een laptop aan.

Voorlopig al met twee configuraties gewerkt. Een windows laptop met een hercules dj eraan hangen en VirtualDJ, wat als voordeel heeft dat je kan voorbeluisteren.
http://www.hercules.com/n.../bdd/p/14/dj-control-mp3/
Dat is wel al een aantal jaartjes geleden.

Daarna weer een hercules gekocht, maar dan voor mac omdat die blijkbaar dus niet uitwisselbaar zijn 8)7
Daar kwam wel traktor studio bij, wat toch een zeer goed programma is. Ik heb wel nog een oude powerpc macbook pro. Het ding werkt niet meer en voor zo een oude brol brengen ze dus geen updates meer uit. Dank u mijnheer Jobs 8)7

Zeer aangenaam om mee te werken met die faders, maar je loopt dus het risico niet al teveel ondersteuning te krijgen na verloop van tijd wat het toch wat duur maakt. Ik ga misschien nog eens een nieuwe dj set kopen (misschien van traktor zelf), maar zal toch eerst mijn cd collectie eens opnieuw moeten rippen naar een losless formaat. Want het nadeel is dat je met een deftige installatie wel hoort dat je mp3tjes aan het afspelen bent.

• afraca
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13-08 16:46

afraca

Open Source!

Verwijderd schreef op woensdag 24 november 2010 @ 09:53:
[...]

Ik geef toe dat de kans klein is, maar je doet net of het niet KAN voorkomen. En dat is gewoonweg onzin.

Threats!
offtopic:
*zucht* , wilde nog een edit van m'n post doen, maar was te lui :P Dan hierbij dank voor het rechtzetten, inderdaad is geen enkele Linux distro 100% veilig, maar gezien de doelgroep, de taak die de pc moet gaan vervullen is het echt een damn kleine kans dat een usb stick een ongewenste gast meebrengt :+

IMDB vote history | Next-gen OS, audio en video player, search engine en Movie DB

Pagina: 1