Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koszje
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 31-07 22:49
Hallo,

Ik ben van plan een nieuwe computer samen te stellen. Ik heb alles al alleen weet ik het nog niet zo zeer over een geschickte moederbord. Zover heb ik voor mijn nieuwe computer:
i7-950
460 GTX 1GB
6GB DDR3 RAM 1333 of 1600 (Ik weet niet welk)
PSU - Cooler Master Real Power M700 700W

Dus enkele vraagjes, ten eerste de bios, ik heb op allerlei webwinkels gekeken en bij sommige S1366 moederborden staat er onder Bios functies: "hyper-threading technologie". Betekent dit dat de moederbord ook deze functie in de bios moet hebben om hyper-threading van mijn i7 te gebruiken

Ik hoef me denk ik geen zorgen te maken over compatibility problemen met mijn PSU of mijn andere onderdelen. Ik ben vooralsnog niet van plan om hem te gaan overclocken maar als hij verouderd begint te worden dan zou het natuurlijk een optie kunnen worden.

Ik was eerst van plan om een ASRock X58 Extreme te halen maar na dat ik bij ASRock X58 Extreme 3 gelezen had dat daar in de bios een functie zat voor Hyper Threading begon ik dus te twijfelen en af te vragen of deze echt nodig is in de bios.

Natuurlijk wil ik gewoon een goeie ingebouwde geluidskaart op mijn moederbord en netwerk, zoals het nu is op mijn huidide Evga Nforce 680i. Dus ik zou graag m'n vraag geantwoord zien en misschien een suggestie voor een moederbord, bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinniel83
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-01-2024
Van de Intel site:

Intel® HT Technology requires a computer system with:
A processor that supports Intel® HT Technology
Intel® HT Technology enabled chipset
Intel® HT Technology enabled system BIOS
Intel® HT Technology enabled/optimized operating system

Performance will vary depending on the specific hardware and software you use. See your system manufacturer for details on specific system configurations and performance.

Moet dus door processor, chipset, BIOS en besturingssysteem ondersteunt worden, nu zal dit in de meeste gevallen standaard wel het geval zijn lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Persoonlijk raad ik je een Asus X58D-E aan of een Asus X58D Premium waarmee ik zelf momenteel werk, en ik persoonlijk goede tot zeer goede ervaring mee opgedaan heb. Maar dat is mijn persoonlijk advies en ik zelf altijd toch wel Asus minded ben ondanks dat ze wel prijziger zijn als bv Asrock.

Verder qua ondersteuning van bv Hyperthreading kan je er vanuit gaan dat dit wel op alle hedendaagse X58 boarden zit omdat dit namelijk vanuit het chipset ondersteund word, en dit indirect iets met het bios van doen heeft.

[ Voor 27% gewijzigd door Roel1966 op 22-11-2010 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koszje
Bedankt.

De Asus X58D-E ziet er goed uit, de Premium is me wat te duur, ik zoek namelijk een moederbord voor onder de 200 euro. Ik denk niet dat er veel goeie moederborden met S1366 onder de 180 euro komen.
Ik geloof dat 1333MHz RAM genoeg is voor een i7-950 toch?

Dus ook al staat er bij de webwinkel Azerty bij de ASRock X58 Extreme bij bios functies geen Hyper Threading Technology, terwijl deze er wel bij de Extreme 3 erbij staat, heeft die het ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:38
Koszje schreef op maandag 22 november 2010 @ 20:02:
Dus ook al staat er bij de webwinkel Azerty bij de ASRock X58 Extreme bij bios functies geen Hyper Threading Technology, terwijl deze er wel bij de Extreme 3 erbij staat, heeft die het ook?
Voor specs nooit vertrouwen op de site van webwinkels, kijk gewoon direct bij de fabrikant zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• udybees
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15:33
Ben sinds 2 weken in het bezit van een asus X58 sabertooth. erg tevreden over en kost circa 185,00

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Niet online
Koszje schreef op maandag 22 november 2010 @ 20:02:
Bedankt.

De Asus X58D-E ziet er goed uit, de Premium is me wat te duur, ik zoek namelijk een moederbord voor onder de 200 euro. Ik denk niet dat er veel goeie moederborden met S1366 onder de 180 euro komen.
Ik geloof dat 1333MHz RAM genoeg is voor een i7-950 toch?

De Asus X58D-E kan je tot 2000 Mhz gaan maar gewoon 1333 Mhz is voor normaal gebruik meer als voldoende, plus ook nog eens dat de cpu officieel ook maar tot 1333 Mhz ondersteund.

http://www.asus.nl/produc...BKfNyhppW9tDbB&templete=2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koszje
Nou, ik denk dat ik verkocht ben, de Asus X58D-E support wel Hyper Threading he? Omdat ik er niks van kan vinden bij Specificaties maar wel bij retailers.

193,70 euro is best wel een stevige prijs maar na een paar online reviews denk ik dat deze het wel waard is. Dusver denk ik dus dat het de X58D-E wordt.

Hij zal geen problemen hebben met 3 x Kingston ValueRAM toch? Ik weet niet veel over de RAM clocks en hoe deze gamen, foto en video bewerkingen sneller of langzamer kunnen maken.

Bedankt voor de hulp!

[ Voor 24% gewijzigd door Koszje op 22-11-2010 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Niet online
Koszje schreef op maandag 22 november 2010 @ 22:30:
Nou, ik denk dat ik verkocht ben, de Asus X58D-E support wel Hyper Threading he? Omdat ik er niks van kan vinden bij Specificaties maar wel bij retailers.

193,70 euro is best wel een stevige prijs maar na een paar online reviews denk ik dat deze het wel waard is. Dusver denk ik dus dat het de X58D-E wordt.

Hij zal geen problemen hebben met 3 x Kingston ValueRAM toch? Ik weet niet veel over de RAM clocks en hoe deze gamen, foto en video bewerkingen sneller of langzamer kunnen maken.

Bedankt voor de hulp!
Hyperthreading hoef je je verder niet druk om te maken want dat word bij alle X58 boarden ondersteund dus ook gewoon bij dit Asus board.

Ik raad je zelf aan even te kijken naar een Corsair triplechannel setje die vaak qua prijs niet veel duurder als het Kingston Valueram zijn.

Ik mis wel nog een videokaart bij het systeem en dan zou ik zelf zeggen van kijk eens richting de ATI Radeon 6850 hetgeen prima werkt op de Asus X58 serie boarden.

Verder is het enigste waar je echt op moet letten dat het geheugen compatibel is met het board en dus per 3 dimms werken vanwege het triple channel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koszje
Roel1966 schreef op maandag 22 november 2010 @ 23:05:
[...]

Hyperthreading hoef je je verder niet druk om te maken want dat word bij alle X58 boarden ondersteund dus ook gewoon bij dit Asus board.

Ik raad je zelf aan even te kijken naar een Corsair triplechannel setje die vaak qua prijs niet veel duurder als het Kingston Valueram zijn.

Ik mis wel nog een videokaart bij het systeem en dan zou ik zelf zeggen van kijk eens richting de ATI Radeon 6850 hetgeen prima werkt op de Asus X58 serie boarden.

Verder is het enigste waar je echt op moet letten dat het geheugen compatibel is met het board en dus per 3 dimms werken vanwege het triple channel.
Ik heb in mijn eerste post al gezet dat ik een 460 GTX heb. Ik zal kijken voor de Coirsair triplechannel. Ik zal morgen anders een keer posten welke ik dan denk te halen om alvast zeker te zijn dat ze werken.

Ik heb dus eventjes gekeken, de Kingston ValueRAM 6GB 3x2 1333MHz zijn lekker goedkoop. Ik heb ook nog naar Corsair gekeken en daarmee kwam ik met deze: Corsair XMS3 6GB 3x2 1333MHz, wel 10 euro duurder, zullen ze beide werken en evengoed op de P6X58D-E?

[ Voor 12% gewijzigd door Koszje op 23-11-2010 17:13 ]

Pagina: 1