Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tidob
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22-09-2020
Hallo allemaal!

Ik heb mijn Xbox nu bijna 1 jaar, en heb er nooit problemen mee gehad. Vanmiddag startte ik hem op, en deed hij heel raar. Hij wachtte erg lang met opstarten, en toen hij klaar was, was er geen enkele data (profielen, opgeslagen dingen) aanwezig. Ik kijk bij de System Settings -> Memory, en daar zegt 'ie dat er wel een HDD in zit, maar dat die niet geformatteerd is! Ik heb al van alles geprobeerd (behalve het formatteren van de schijf), maar hij doet niets, hij speelt zelfs geen games.

Ik heb al gezocht op internet, en er zijn erg veel mensen die hetzelfde hebben. Alleen ik zie nergens een oplossing, alleen maar reacties als "koop een nieuwe harddisk". Maar ik heb toch wel graag alle data terug die op die HDD stond. Heeft iemand enig idee wat ik zou kunnen proberen?

Alvast bedankt,

Edit: Nog wat details vergeten. Ik heb een Xbox 360 Elite, met een harde schijf van 120GB. Xbox Live verloopt over een maand, al heeft dat er niet veel mee te maken.

[ Voor 17% gewijzigd door Tidob op 22-11-2010 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Schijf loshalen en terugklikken al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tidob
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22-09-2020
Nu net geprobeerd, er zat bijna geen stof op, toch even alles weggeblazen en weer teruggestopt. Geen resultaat.

Weet iemand misschien welke gegevens er allemaal op de harde schijf worden opgeslagen? Iemand zei me dat dingen als je level, ratio enz. van games op de server van Xbox Live worden opgeslagen. Dat zou wel handig zijn, want verder heb ik toch niets belangrijks op de schijf staan (garantie -> nieuwe harde schijf van MS in dat geval).

Edit: Ik heb mijn account gerecoverd en op een USB-stick gezet. Blijkbaar wordt je complete account, inclusief gegevens over games, op de Xbox Live Server opgeslagen. De belangrijkste gegevens zijn gered. :P Blijkbaar worden alleen Single Player savegames, offline accounts en overige bestanden (opgenomen filmpjes) op de HDD gezet.

Weet iemand wat ik nu het beste kan doen? Opties zijn:
- De HDD formateren. Dan is er in ieder geval geen hoop meer dat ik de data terug krijg, en het is niet zeker dat de HDD dan wel weer werkt.
- Een mailtje van MS afwachten. Ik had een mailtje gestuurd, alleen gezien eerdere reacties van de support van MS verwacht ik er niet veel van.
- Een nieuwe HDD claimen. Ook dan ben ik alle offline-data kwijt, maar het zal niet snel opnieuw gebeuren - hoop ik. :P
- De USB als nieuwe HDD gebruiken. Niet echt een mogelijkheid, want de USB is maar 600MB groot, en het systeem doet er nu zo'n 2 tot 3 minuten over om op te starten.
- Iemand nog iets? Heb ik iets over het hoofd gezien?

[ Voor 53% gewijzigd door Tidob op 22-11-2010 21:55 ]