Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan nergens een antwoord vinden op mijn zoektocht naar de correcte APN-instellingen om mijn gmail ook in het buitenland op te vragen.
Ik probeerde alles wat ik kon vinden, vernieuwen van de sim-kaart, veranderen van de apn-waarden naar mworld.be, internet.be, iphone.mobistar...
Ik heb een iphone30 abo bij mobistar en slaag er niet in om in het buitenland op internet te komen.
Ik krijg wel een verbinding met het 3G netwerk maar bij controle van bv gmail kan er geen server gevonden worden.(roaming staat op)
Is er iemand op dit forum die ervaring heeft met gmail opvragen in het buitenland met mobistar??
Ik heb nu al froyo draaien op mijn galaxy...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-09 14:10
Verwijderd schreef op maandag 22 november 2010 @ 18:40:
Ik kan nergens een antwoord vinden op mijn zoektocht naar de correcte APN-instellingen om mijn gmail ook in het buitenland op te vragen.
Ik probeerde alles wat ik kon vinden, vernieuwen van de sim-kaart, veranderen van de apn-waarden naar mworld.be, internet.be, iphone.mobistar...
Ik heb een iphone30 abo bij mobistar en slaag er niet in om in het buitenland op internet te komen.
Ik krijg wel een verbinding met het 3G netwerk maar bij controle van bv gmail kan er geen server gevonden worden.(roaming staat op)
Is er iemand op dit forum die ervaring heeft met gmail opvragen in het buitenland met mobistar??
Ik heb nu al froyo draaien op mijn galaxy...
Vinkje bij roaming aan gezet?

Edit:
Had je al gedaan dus. Theoretisch zou het dan moeten werken.
Werkt internet überhaupt niet dan?

[ Voor 6% gewijzigd door madmaus op 22-11-2010 18:47 ]

panasonic fz1000 # Raynox DCR-250 en DCR-150 # B+W ND 110 filter # Tiffen variable ND Filter ** mijn Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Heb je al eens bij Mobistar gevraagd? Of handmatig een andere provider gekozen?

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
gambieter schreef op maandag 22 november 2010 @ 18:49:
Ik heb zelfs vanuit Spanje gebeld met mobistar! Zij deden dan een controle van mijn gsm en gaven de raad om te vernieuwen van sim-kaart omdat alle instellingen bij hen in orde waren...
Handmatig een andere provider heb ik nog niet gedaan neen, maar ik krijg het symbool van 3G en kan perfect bellen en sms'en...
Ik stelde bijna zowat alle mogelijke combinaties van APN's in die ik kon vinden op internet.
Bijna alle instellingen werken perfect in België maar eens de grens over...
Ik testte ondertussen in Spanje, Duitsland, Frankrijk, Nederland en Zweden dus providers genoeg maar zonder resultaat!
Ik kan genoeg tips vinden om géén internet te krijgen in het buitenland maar om het wel gedaan te krijgen is een andere zaak.
Daarom ook denk ik dat het een kleinigheid is die verkeerd gaat.
Vandaag nog las ik over MCC en MCN-codes die land-en provider-gebonden zijn. Kan ik ook nog eens proberen maar ik denk dat ik het daar te ver zoek. Telkens die waarden aanpassen per land lijkt mij een beetje te veel van het goede!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
gambieter schreef op maandag 22 november 2010 @ 18:49:
Niets van internet, geen gmail(waar ik het voor doe) maar ook geen google-maps of gewoon internetten...

Sorry quote verkeerd aangeklikt!
Hoort bij madmaus

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2010 19:51 ]