Toon posts:

PC valt uit / start moeilijk op

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo

Nog niet zo lang geleden starte mijn computer zeer moeilijk op.. Iedere keer dat ik hem probeerde aan te leggen viel hij na 3 seconden uit. Als ik dan meerdere malen lang op de aan knop duw zodat ik opnieuw kon proberen zei hij dat het overclocken mislukt was. (heb hem niet overclockt) Na een week of 2 crashte mijn harde schijf.. Ik heb nu een nieuwe gekocht (Samsung spinpoint F3 1tb) maar het probleem is nog steeds niet opgelost. Ik heb soms nog het probleem dat ik hem gewoonweg niet aankrijg of dat hij uitvalt. Tijdens een game (counter strike) valt hij uit. Ik heb al eens de temperaturen gecheckt maar die lijken mij ok.

specificaties:

Processor: Intel(R) Pentium(R) 4 CPU 3.40GHz (2 CPUs)
Memory: 1024MB RAM
Card name: RADEON X600/X550 Series
Description: SB Live! Audio [B880]

iemand een idee ?

Grtz

Afbeeldingslocatie: http://img268.imageshack.us/img268/4168/temperaturen.png

• vinniel83
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-01-2024
Voeding aan vervanging toe misschien?
Zeker bij het spelen van games zal dit veel vragen van je voeding en 2 P4 CPU's?

Wat voor videokaart en voeding (wattage) heb je nu?

• vinniel83
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-01-2024
Sorry niet goed gekeken, een Radeon X550/600 series videokaart dus.

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik dacht ook al aan de voeding ..
Kun je die testen ?

• MarluXiaXl
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 07-09 11:13

MarluXiaXl

Moshi Moshi!

Het is waarschijnlijk zoals je al zei geen temperatuur probleem.
Wat Vinnie al zei zou de voeding het misschien nog kunnen zijn. Wat ik wel zie aan je screenshot is dat de 3.3V Redelijk schommelt. Zou je misschien ook een screenshot hebben waarin je de 12V lijn en de 5.5V lijn in kan aflezen? En hoeveel watt voeding heb je?
Daarbij twijfel ik ook wel weer of het de voeding is, reboot je pc zichzelf wel weer? Of moet je hem weer handmatig aanzetten?

Verwijderd

Topicstarter
Ik moet hem handmatig aanzetten ...
Ook even zeggen dat hij dit nu veel minder doet sinds er een nieuwe harde schijf in zit..
Ik denk dat dit niet lukt met dit programma .. zal mss eens kijken voor een ander.
Zal staks een checken hoeveel watt de voeding is ..

• dezejongeman
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 24-11 13:41
redelijke indicatie van voltages is een max afwijking van 5%
met 3.02v zit je er al onder.
tevens zou je even een multi-meter op je voeding kunnen zetten en de voltages even meten.
soms zijn sensoren niet al te betrouwbaar of niet goed ondersteunt door de software, maar een indicatie geeft het wel.

de vraag is alleen komt het door de regulatoren op het mobo of krijgt het mobo al brakke voltages aangeleverd van de voeding.

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19-12 16:46

Madrox

Oh, Pharaoh!

Zou het iig eens testen met een zwaardere voeding, kom je er het snels achter.

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

Verwijderd

Topicstarter
volgens mij heb ik er een voeding van 300 watt in zitten
Zie afb voor 5 en 12 V lijn
Afbeeldingslocatie: http://img193.imageshack.us/img193/4570/tempsn.jpg

[ Voor 65% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2010 18:56 ]

• MarluXiaXl
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 07-09 11:13

MarluXiaXl

Moshi Moshi!

Zoals Madrox al zei, een andere voeding proberen is inderdaad het snelste ;)
Als ik het zo zie, zou ik toch zeggen dat de voeding niet meer ok is. De 3.3V wijkt een beetje af net zoals de 5V. Maar de 12V is dan wel nog gewoon normaal. En de 5V standby is misschien ook te laag. Ik zie op verschillende forums dat dit ook nog wel rare dingen met je pc kan doen. Zoals random reboots etc.
Het zou nog kunnen zijn dat je te weinig ampere hebt. Maar van dat heb ik niet zo veel verstand ;)

Er viel me nog iets op: Je temperaturen en je RPM van je ventilatoren. Ik denk dat Everest je RPM niet zo goed heeft afgelezen. Tenzij je zelf weet dat dit klopt natuurlijk ;)

Verwijderd

Topicstarter
Probleem is opgelost.
Ik heb mij een nieuwe (en zwaardere) voeding gekocht.

• zoepersooi
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20-12 20:16
ik heb ook al een keer zo'n probleem gehad en toen was mijn moederboord en jawel mijn intel quad-core stuk :+ tegelijkertijd
was ook een game aan het spelen

dus miss moet je daar anders naar kijken

(geeft hij tijdens het opstarten nog vreemde geluiden?) stuur anders een DM

http://supsooi.tweakblogs.net/ kijk eens bij mijn advertenties intressante spullen

Pagina: 1