Welk scherm voor eyefinity?

Pagina: 1
Acties:

• luukdekloe
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23-01-2021
Hallo tweakers,

Ik wil 3x22''/24'' monitoren gaan kopen voor een eyefinity setup.
Deze schermen komen te hangen aan een sapphire 5970 oc.

Nou is mijn vraag kan ik elke monitor gebruiken of moet deze ook eyefinity kunnen ondersteunen ofzo?

Ik heb een mooi deal kunnen maken maar mijn vraag is zijn deze geschikt voor eyefinity:
pricewatch: Philips Brilliance C-line 226CL2SB
3 voor 375 euro is de deal.

oja heeft iemand ervaring met van die (actieve?) display adapters die je ook nodig moet hebben?

alvast bedankt.

• tsjech@
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 30-12-2025
Minimaal 1 monitor met een displayport zal wel handig zijn, anders werkt het niet. Volgens mij staat er op de website van AMD/RADEON een duidelijke uitleg wat je nodig hebt.

De monitoren die je opgeeft hebben dat niet en dan moet je weer moeilijk doen met actieve adapters wat zonde is van je geld. Kosten ca. 80,- per stuk

[ Voor 3% gewijzigd door tsjech@ op 22-11-2010 20:39 ]

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:22
circa 25 euro per stuk*.

Verwijderd

Nou, voor 25 euro heb je geen actieve dp->dvi convertor hoor.. dat zijn die passieve dingen waar je niks aan hebt.
Het is óf DVI óf passieve DP->DVI op zo'n kaart, lekker onzinnig dus.

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:22
Ik gebruik zelf Eyefinity... ik weet heus wel hoeveel mijn convertor kost.
pricewatch: Sapphire Active DisplayPort naar DVI Adapter

Ja die werkt, ja die is op voorraad, ja die kost 25 euro.
Recognising the demand for a lower cost solution to using the DisplayPort output for a third monitor in ATI Eyefinity mode on its HD 5000 series cards, SAPPHIRE Technology has just introduced a DisplayPort to Single Link DVI adapter.

Eyefinity mode requires the third monitor to be either a DisplayPort (DP) monitor or a monitor connected with an active adapter to synchronise the signals for a DVI or HDMI monitor*. Earlier active DP to Dual Link DVI adapters were considered to be too expensive by many users who did not need ultra high resolution.

SAPPHIRE's new DP to Single Link DVI adapter is an active solution in a short pigtail format with DP plug to DVI female connector that allows users to connect DVI monitors with resolutions of up to 1920 x 1200. Used with a DP equipped SAPPHIRE HD 5000 series graphics card, this enables landscape Eyefinity modes of up to 5760 x 1200, including 5760 x 1080 with widescreen monitors, as well as portrait modes of up to 3600 x 1920.

SAPPHIRE is offering this solution to make Eyefinity more affordable for users with existing DVI monitors, or wishing to match up existing monitor styles

[ Voor 125% gewijzigd door Paprika op 22-11-2010 21:09 ]

• Marc Rademaker
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17:04
Wat betreft adapters heeft vipeax het bij het rechte eind en dat zal zonder meer werken met die drie philips-schermen. De schermen kunnen echter op geen enkele wijze versteld worden, maar verder lijken het me prima schermen, ook vrij zuinig.

Zelf heb ik drie P2310H's van Dell, met displayport, dus geen adapter nodig. Heb ook een HD 5970, en tot nog toe draaien de meeste spellen vrij goed in Eyefinity, waaronder Bad Company 2 op medium settings. Online is dat echt cool. Zelfde geldt voor CoD: MW2, geeft echt een flink voordeel. Nog niet geprobeerd met Black Ops.

Veel plezier er mee in ieder geval. Overigens weet ik niet of je al een HD 5970 hebt, maar de HD 6970, met 2GB geheugen, kan ook wel eens heel interessant worden voor Eyefinity. Mocht ik de kans hebben, dan ga ik zeker kijken of het de moeite waard is om twee keer HD 6970 in CF te draaien :)

• Sandertje03
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 28-01 13:58
oftewel benodigheden:

3x monitor, voor 375
3x DVI-kabel (als die er niet bij zitten)
1x DP-DVI converter. voor 25

Totaal kosten: 400 + kabels.

ik zou het doen :)

| Asus Rampage III Gene | Intel i7 930 | Corsair Dominator GT 6GB PC3-14900 | Asus GTX580 Matrix | Intel 510 SSD 120GB | Cooler Master Silent Pro M850 | Cooler Master CM-690 II Advanced | Corsair H50 | Logitech G15 Red |

• muppet99
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08-02 21:19
persoonlijk zou ik voor een scherm gaan met een dunnere bezel. Als je namelijk twee schermen tegen elkaar zet, heb je twee keer de bezel aan ruimte er tussen zitten.

Just my 2 cents :)

Verder na aanschaf veel plezier met de opstelling toegewenst

Carpe Diem

• luukdekloe
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23-01-2021
Oke mooi dan doe ik het!

@muppet99, voor de prijs zijn er niet veel schermen met een dunnere bezel en specs
Pagina: 1