Vragen over boeken verkopen op Bol

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juanita
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 28-08 16:58
Ik verkoop mijn studieboeken op Bol.com, bevalt tot nu toe erg goed. Had een paar korte vragen er over:
  1. Wanneer krijg je nou betalingsgarantie en wanneer niet?
  2. In sommige studieboeken heb ik met een marker stukjes tekst gearceerd. Af en toe ook met pen (dom, weet het) er wat bij gezet. Per boek komt dit echter zeer sporadisch voor. Moet ik het er bij 'Toelichting op conditie' bijzetten? Is wel netjes maar als anderen het ook niet doen ben ik mezelf aan het benadelen.
  3. Ik zie dat je aanbod 3 maanden op de site blijft staan. Is verlengen aan het eind van de periode makkelijk?

[ Voor 9% gewijzigd door juanita op 22-11-2010 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FailFr8er
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-09 14:25
juanita schreef op maandag 22 november 2010 @ 17:18:
Ik verkoop mijn studieboeken op Bol.com, bevalt tot nu toe erg goed. Had een paar korte vragen er over:
  1. Wanneer krijg je nou betalingsgarantie en wanneer niet?
  2. In sommige studieboeken heb ik met een marker stukjes tekst gearceerd. Af en toe ook met pen (dom, weet het) er wat bij gezet. Per boek komt dit echter zeer sporadisch voor. Moet ik het er bij 'Toelichting op conditie' bijzetten? Is wel netjes maar als anderen het ook niet doen ben ik mezelf aan het benadelen.
  3. Ik zie dat je aanbod 3 maanden op de site blijft staan. Is verlengen aan het eind van de periode makkelijk?
Ik ben zelf ook al een tijdje (sinds het begin denk ik) aan het verkopen via Bol.com, al best wel een leuk bedrag mee opgehaald :).

1 - In principe heb je direct betalingsgarantie tenzij het product niet aankomt; Bol.com handelt de betaling af, en of/hoe zij het geld binnenkrijgen is hun probleem afaik (daarom betaal je ze ook zelf geld als tussenpersoon). Hier kan ik me in vergissen though.
2 - Dit soort boeken zet ik als 'goed' met een notitie; Eigen stomme schuld dat ik het er zelf heb ingezet, hoe zou jij het vinden om een boek met notities te krijgen :).
3 - Het aanbod verlengen zijn 2 muisklikken. Je krijgt een E-mail met een link, en daar kun je je hele lijst verlengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03:36

job

Let er met de verkoop op dat je de verzendkosten zelf moet betalen. Dus het geld wat je met een boek verdient (verkoopprijs minus verzendkosten, minus het bedrag wat bol.com verdient) valt soms erg tegen.

Soms krijg je een aanvulling op de verzendkosten van bol (bij grote boeken), maar het komt vaak voor dat een boek toch niet door de brievenbus past (je moet hem ook inpakken) en je toch geen aanvulling ontvangt.

[ Voor 23% gewijzigd door job op 23-11-2010 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juanita
Krijg trouwens de indruk dat Bol.com de nieuw prijzen aanpast aan de 2e hands prijzen. Kan me vergissen maar ze hebben een boek in korte tijd 2 keer in prijs aangepast waardoor het een stuk concurrerender is met prijzen van 2e hands verkopers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik heb al heel wat boeken verkocht via BOL, maar ik heb de indruk dat BOL pas tot betaling overgaat als de klant heeft betaald. Soms duurt het weken voor de centen zijn overgeschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20-09 19:18
Wolly schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 17:53:
Ik heb al heel wat boeken verkocht via BOL, maar ik heb de indruk dat BOL pas tot betaling overgaat als de klant heeft betaald. Soms duurt het weken voor de centen zijn overgeschreven.
Sterker, dat is ook zo, geven ze zelf ook aan en dat lijkt me normaal. Je hebt toch ook geen vordering op Bol, maar op jouw koper?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juanita
Wolly schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 17:53:
Standaard duurt het een maand voordat ze betalen. Heeft dacht ik niks met het betaalgedrag van de klant te maken. Bol.com levert echter wel betalingsgarantie, alleen is mij niet duidelijk wanneer wel en wanneer niet.
pennywiser schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 20:42:
[...]

Sterker, dat is ook zo, geven ze zelf ook aan en dat lijkt me normaal. Je hebt toch ook geen vordering op Bol, maar op jouw koper?
Nee, volgens mij dus niet, je hebt WEL een vordering op Bol.

[ Voor 23% gewijzigd door juanita op 23-11-2010 23:49 ]

Pagina: 1