Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikvandinteren
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23-11-2020
Wanneer ik bestanden wil openen/verplaatsen/kopiëren van mijn F-schijf naar een andere harde schijf krijg ik geregeld de foutmelding:
"Kan geen gegevens van het bronbestand of op de bronschijf lezen".

F is ook fysiek een andere schijf dan mijn andere schijven en het treedt alleen op wanneer ik een bestand van F naar C of D wil verplaatsen/kopiëren. Andersom gaat prima.

Ik heb F helemaal geformatteerd, maar dat mocht niet baten. Is deze schijf nog te repareren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moning2
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12-09 20:11
Kijk eens met HD Tune (of iets dergelijks) naar de bad sectors. Grote kans dat deze de vuilnisbak in kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

En test eens met het tooltje van de fabrikant. Waarschijnlijk is de schijf gewoon op en moet je deze vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12:49

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Heb je al eens met de GoT search gezocht? Dergelijke situatie zijn al velemalen behandeld hier. Zoals Terw_Dan al aangeeft is het verstandig eerst de hardeschijf eens te controleren met de diagnostictooling van de fabrikant zelf. Download dan wel de ISO zodat je vanaf CD kunt opstarten en Windows buiten/uit kunt sluiten.

Linkje: http://support.wdc.com/pr...roupid=502&sid=30&lang=en

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06-09 20:46
Wat voor een schijf is dit? usb? ide? sata?
Test eens in een andere pc.
Kontroleer de kabels naar je hd, of deze goed zitten, of er geen kabel in de stekker los zit(oude stroom aansluiting).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikvandinteren
Het is een ATA.

Ik had een diag-tool van WD laten draaien, maar die gaf bijna direct al een error. Ik zal HD Tune ook nog eens proberen. Maar als ik het goed begrijp: Als er bad sectors worden gevonden dan is die HD niet meer te redden. :(

Jammer, het ding is niet eens zo oud...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07:55

SeatRider

Hips don't lie

rikvandinteren schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 09:28:
Het is een ATA.

Ik had een diag-tool van WD laten draaien, maar die gaf bijna direct al een error. Ik zal HD Tune ook nog eens proberen. Maar als ik het goed begrijp: Als er bad sectors worden gevonden dan is die HD niet meer te redden. :(

Als ie nog niet zo oud is, dan heeft ie wellicht nog garantie. Als ie uit de garantie is, is ie m.i. oud genoeg om vervangen te mogen worden.

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12:49

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

rikvandinteren schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 09:28:
Het is een ATA.

Als de WD tooling al direct problemen aangeeft, dan hoef je niet meer met HDtune te gaan testen, dat heeft helemaal geen zin. Als de hardeschijf een retail schijf is, dus niet in een compleet systeem geleverd van een van de bekende oem fabrikanten zoals Dell, HP etc, dan zal er zo'n 3 jaar garantie op zitten, anders moet je naar de garantie van het gehele systeem kijken.

Of er nog garantie aanwezig is kun je op de website van Western Digital controleren door het serie nummer in te geven: http://websupport.wdc.com/warranty/serialinput.asp

[ Voor 8% gewijzigd door _Dune_ op 23-11-2010 10:49 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikvandinteren
Hey bedankt!

Het was een retail-schijf. De garantie zal waarschijnlijk verlopen zijn. Volgens mij is-ie uit 2007, maar ik check die link nog.
SeatRider schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 09:30:
[...]

Als ie nog niet zo oud is, dan heeft ie wellicht nog garantie. Als ie uit de garantie is, is ie m.i. oud genoeg om vervangen te mogen worden.
Wat mij betreft mogen ze wel wat langer meegaan dan de garantietermijn. Beetje een vreemde opmerking...

[ Voor 34% gewijzigd door rikvandinteren op 23-11-2010 14:34 ]

Pagina: 1