Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[Windows7] VPN verbinding maken lukt niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedenmiddag,

Mijn vriendin heeft een laptop waarmee ze graag verbinding wil maken met de Erasmus Universiteit, middels VPN.

Dit lukt probleemloos via haar pc met Windows XP, en ook op haar andere laptop met Windows Vista gaat het probleemloos.

Echter, op haar laptop met Windows 7 lukt het niet, we krijgen onderstaande melding:

Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2010/11/22/1290427574-210.jpg

Gezien het feit dat het op haar andere pc's wel lukt, is het zeker dat het aan haar laptop ligt.

de volgende dingen heb ik al geprobeerd:
- met de andere pc's een vpn verbinding gemaakt met de universiteit(hierboven genoemd)
- firewall uitgezet
- er draait geen Norton.

Wie kan mij meer vertellen over een oplossing?

Googlen heb ik ook al gedaan.. Niet echt wat zinvols kwam daar uit naar mijn idee

Verwijderd

Topicstarter
Update: op mijn eigen laptop met Windows 7 werktie wel, maar daar heeft vriendinnetje niks aan :)

• asmi
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Ik zou dat vinkje bij "Logboekregistratie inschakelen" eens aanzetten.

• GeenAngst
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 24-11 23:48
asmi schreef op maandag 22 november 2010 @ 19:26:
Ik zou dat vinkje bij "Logboekregistratie inschakelen" eens aanzetten.
Inderdaad, en dan kijken wat er komt te staan in het logboek. Dan kan je waarschijnlijk de problemen beter oplossen.

It is hard to fail, But it is worse never to have tried to succeed.

• barry457
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12-11 13:43
Als je logboek aanzet en de uitkomst een post, misschien dat we dan meer kunnen zien/betekenen.

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:18

TheVMaster

Moderator WOS
Verwijderd schreef op maandag 22 november 2010 @ 17:16:
Update: op mijn eigen laptop met Windows 7 werktie wel, maar daar heeft vriendinnetje niks aan :)
Tja...ik zou dus even de vpn-instellingen vergelijken, je zult dan waarschijnlijk een klein verschilletje tegenkomen. Enneh..jou laptop van waaraf het wel lukt, probeer je dat dan 'vanaf het zelfde netwerk', dus bij je vriendin op locatie zeg maar?

[ Voor 16% gewijzigd door TheVMaster op 23-11-2010 11:28 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, vriendin is nu bij mij thuis, en hier werkt de verbinding wel op haar laptop.

Ik gok dus dat ik het in de windows firewall moet zoeken? want op de andere pc's bij haar thuis doetie het wel.
Pagina: 1