netwerk problemen

Pagina: 1
Acties:

• wilzeyX
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22-09-2025
sinds een tijdje ben ik in het bezit van een imac en deze zit bekabeld aangesloten op mn router. op mn netwerk is ook nog een macbook (draadloos) en mn mediacenter (popcorn c-200, bekabeld) aangesloten. dit heeft het altijd goed gedaan maar sinds 2 dagen heb ik geen verbinding meer met het internet.

de imac doet het alleen als ik de router reset, dan heb ik gewoon goed internet. ook dan werkt mn netwerk nog steeds niet want hij herkent de macbook en mediacenter niet in de lijst van apparaten. ook heb ik op de macbook vol signaal airport maar toch is er geen internet verbinding

heeft iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen??

alvast bedankt!

• asaki
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 18:32
Net geupdated naar MacOS 10.6.5? Er schijnt een bug te zijn met het mounten van Windows formatted drives (over smb) ik kan alleen op kantoor hier de link niet vinden :(

Zal vanavond nog even kijken!

• wilzeyX
ja heb onlangs wel een update gedaan op mn imac maar nog niet op mn macbook..
ook mn ps3 en iphone ontvangen wel een signaal maar hebben geen internet.

• dragon4ce
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online

dragon4ce

hardware freak

dan zou ik het toch eerder in je router zoeken dan in je mac, maakt de router soms een hoog fluitend geluid?

Omdat het kan.

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-01 16:38

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Lijkt op een defecte router inderdaad.

Launching containers into space

• wilzeyX
nee de router maakt geen raar geluid of iets dergelijks.. maar de router is pas een half jaar oud, zou het hier echt aan kunnen liggen? want als ik m reset doet ie het wel..

• Pendora
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19:25
Heb je toevallig in de afgelopen twee dagen een Torrent programma draaien? Misschien dat die teveel connecties aanmaakt dan je router aan kan. Dit kan nogal snel vooral als je het op beide mac's hebt draaien

• wilzeyX
nee dit is ook niet het geval.. nog suggesties?

• Pendora
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19:25
Heb je misschien een error log in je router zitten?

• EoG
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15-01 07:42

EoG

BOFH

Wat voor router is het überhaupt? Welke firmware staat er op je router? Op je MacBook geef je aan dat je vol bereik hebt, kun je dan wel op je router komen?

In principe zou je óf je router óf je modem moeten gaan uitsluiten; het makkelijkste is om even te testen met een andere router; anders zou je kunnen proberen te testen zonder router.
Pagina: 1