Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Diverse foutcodes

Pagina: 1
Acties:
  • 107 views

• NL_Scratch
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 25-11 10:54
Hoi,

Ik heb hier een Terra pc systeem staan. (Duitse fabrikant doorstart van maxdata)
Deze pc geeft alleen vaak diverse foutcodes namelijk:

De instructie op 0x0c6f0068 verwijst naar geheugen op 0x0c6f0068. De lees schrijfbewerking op het geheugen is mislukt.

De instructie op 0x09bc0068 verwijst naar geheugen op 0x09bc0068. De lees schrijfbewerking op het geheugen is misluikt.

Ik heb al flink zitten googlen op deze nummers maar ik kan nog geen resultaat vinden.
De pc heeft ook nog wel is last van blue-screens.

Iemand een idee wat dit probleem kan zijn?

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:22
Vrij duidelijk dat dit duidt op een geheugenprobleem toch? Doe eens een memtest.

• NL_Scratch
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 25-11 10:54
Ik heb diverse andere geheugen modules geprobeerd, geen resultaat.

memtest kan ik idd nog is draaien.

[ Voor 22% gewijzigd door NL_Scratch op 22-11-2010 17:16 ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Hoi :)

Zoals onderhand wel bekend mag zijn zien we graag een paar vanzelfsprekende dingen terugkomen in een goede startpost en dito titel.
Elementaire zaken als OS versie en je eigen oplossingspogingen (en waar nodig zoekresultaten die niet of niet afdoende zijn) zijn daar een paar van.
En als je 'ook wel eens een blue screen' krijgt dan is het helemaal voor de hand liggend om dan via de FAQ - ook al is ie niet echt recent, er staat nog steeds bruikbare info - bijvoorbeeld de Windows Crash/Memory dumps FAQ erbij te pakken.

Nu blijft het in dit geval glazen bollenwerk, en daar hebben jij en wij beiden niet zoveel aan.

Probeer het even opnieuw met een wat beter in elkaar zittende topicstart met de ontbrekende info: Zie Windows Clients - Beleid wat we daarmee bedoelen? :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Dit topic is gesloten.