Ik heb een aantal 2e hands Nortel IP Phones gekocht (1120e & 1140e). Deze met SIP firmware uitgerust en ze doen het prima op een Asterisk PBX. Echter......eentje begint nu te mekkeren over een ongeldige license.....
Lijkt me eigenlijk helemaal niet relevant, aangezien deze toestellen van mij zijn en ze draaien op een eigen server/PBX. Dus als ik als user er voor wil kiezen om ze gewoon 'vrij te gebruiken' moet dat mogelijk zijn, lijkt mij.
Nu is het nog 1 toestel, maar ik vermoed dat er binnenkort meerdere gaan 'zeuren'.
In de license info van de toestellen staat nl. het volgende:
In het display van de weigerend toestel staat:
"Could not obtain license. Login has been denied"
In de manual staat wel een hele passage over licenses etc. maar dat lijkt meer te gaan over wanneer je ze aansluit op een Nortel Communication Server etc.
Weet iemand hoe ik deze toestellen 'license free' krijg?
Lijkt me eigenlijk helemaal niet relevant, aangezien deze toestellen van mij zijn en ze draaien op een eigen server/PBX. Dus als ik als user er voor wil kiezen om ze gewoon 'vrij te gebruiken' moet dat mogelijk zijn, lijkt mij.
Nu is het nog 1 toestel, maar ik vermoed dat er binnenkort meerdere gaan 'zeuren'.
In de license info van de toestellen staat nl. het volgende:
code:
1
2
3
4
5
6
| License mode: Node locked License status: Active Token type: Evaluation Tokens requested: 1 Tokens acquired: 0 Token expiry: 25 day(s) |
In het display van de weigerend toestel staat:
"Could not obtain license. Login has been denied"
In de manual staat wel een hele passage over licenses etc. maar dat lijkt meer te gaan over wanneer je ze aansluit op een Nortel Communication Server etc.
Weet iemand hoe ik deze toestellen 'license free' krijg?