Nortel IP phone - license

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-05 19:44
Ik heb een aantal 2e hands Nortel IP Phones gekocht (1120e & 1140e). Deze met SIP firmware uitgerust en ze doen het prima op een Asterisk PBX. Echter......eentje begint nu te mekkeren over een ongeldige license..... :'(

Lijkt me eigenlijk helemaal niet relevant, aangezien deze toestellen van mij zijn en ze draaien op een eigen server/PBX. Dus als ik als user er voor wil kiezen om ze gewoon 'vrij te gebruiken' moet dat mogelijk zijn, lijkt mij.
Nu is het nog 1 toestel, maar ik vermoed dat er binnenkort meerdere gaan 'zeuren'.
In de license info van de toestellen staat nl. het volgende:
code:
1
2
3
4
5
6
License mode: Node locked
License status: Active
Token type: Evaluation
Tokens requested: 1
Tokens acquired: 0
Token expiry: 25 day(s)

In het display van de weigerend toestel staat:
"Could not obtain license. Login has been denied"

In de manual staat wel een hele passage over licenses etc. maar dat lijkt meer te gaan over wanneer je ze aansluit op een Nortel Communication Server etc.

Weet iemand hoe ik deze toestellen 'license free' krijg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmjjb
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 26-03 19:18
Heb je onlanks een firmware update gedaan, mischien dat dat er iets mee te maken kan hebben.

Het kan ook een probleem zijn van activation lijkt me, mischien dat je op de website keys kan aanvragen en met het toestel kan sync'en

Dit is een gokje, zou het eigenlijk ook niet weten.. maar mischien is dit het

[ Voor 14% gewijzigd door mmjjb op 22-11-2010 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Heb wel een firmware update gedaan, van hun 'Unistim' firmware naar SIP.
En key aanvragen, ja zou kunnen, kom een beetje moeilijk door hun 'systeem'.......
Maar ik blijf het vreemd vinden, ik heb toch in feite niets met 'hun' (Nortel) te maken?

• fabje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:24
dat probleem ziet er bekent uit (ik heb hier ook paar 1140 en 1120 toestellen draaien)

welke firmware draai je ? die SIP1140e03.02.16.00 versie kan je beter afblijven zoals je gemerkt heb, die zit helemaal dichtgetimmerd met licenties

beter blijf je op de 02.02.21.00 versie... die paar features ga je niet missen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Ik had inderdaad de laatste firmware versie draaien (v. 03.02.16.00). Deze er vandaag eens afgemieterd en versie 02.00.10.00 er op gezet. Deze lijkt inderdaad vooralsnog beter; in ieder geval geen gezeik met licenses meer, komt ook niet meer voor in het menu. Dus dat lijkt inderdaad de "oplossing" te zijn.....

Nu zit ik dus feitelijk nog 'lager' dan de versie die jij aanraadt. Moet ik alsnog naar de 2.2 gaan?
Ik zie de volgende versies 2 staan:
-SIP Firmware Release 2.2.21 for IP Phone 1120E (2009-10-01)
-SIP Firmware Release 2.2 for IP Phone 1120E (2009-07-08)
-SIP Firmware Release 2.1 for IP Phone 1120E (2008-12-05)
-SIP Firmware Release 2.0 for IP Phone 1120E (2008-07-14

Ik heb nu dus de 2.0 genomen, jij hebt/bedoelt volgens mij de versie 2.2.21, toch? Zou ik die alsnog moeten nemen?

Thanks for the tip!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fabje
Pak gewoon de 2.02.21 versie dan heb je allebei je toestellen (de 1120 en 1140) op gelijke firmware :) Het is gewoon een stabiele versie. werkt hiero perfect met Trixbox.

als je nog vragen heb, just shoot ;) er zijn nog wat leuke fratsen mogelijk met configfiles :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Je heb ik zojuist gedaan (de 2.02.21 versie). Werkt idd ook! Thx!

Met de config files ben ik ni bezig, krijg alleen bij sommige toestellen een provisioning error, in de TFT server staat dan een time out error. Terwijl andere toestellen prima de TFTP server bereiken. Heb niet kunnen vinden of en waar ik daarover iets kan instellen in de toestellen.

(blijft wel een beetje vaag toestel/systeem: ik was net bij. ook nog even de mogelijkheid tot het instellen van een TFTP server kwijt: bleek dat die mogelijkheid pas weer terug is als je DHCP óf uit zet óf op partial instelt. Tuurlijk kun je ook je TFTP mbv DHCP instellen, maar toch........)

In de nieuwere firmware had je wel de mogelijkheid om snel de instellingen (ip adres, server etc) van het toestel te bekijken, die mis ik in deze firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fabje
ach... enige wat wel grappig was van die 3.xx versie is het grafische plaatje die je in kan stellen i.p.v. de tekst

makkelijkste is gewoon dhcp op partitional zetten. en dan de configfile (1140DeviceConfig.dat) editten, versie nummer 1ste ophogen in je 1140eSIP.cfg. en op je toestel Servcs =>(5) system =>(3) check for Updates ;) toestel specifieke dingen gooi je in je SIP[mac-adres].cfg

ach, en elk type SIP toestel heeft z'n eigenaardigheden :P (mooiste van die 1140 is dat je je BT-headset eraan kan koppelen, en je smartphone kan opladen aan de usb-aansluiting)

[ Voor 0% gewijzigd door fabje op 01-12-2010 16:17 . Reden: leren tiepen... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Speaking about BT.....in de later firmwares had ik idd in het menu wel opties voor een Bleutooth headset (aan/uitzetten oid). Maar ik zie nu nergens meer een Bluetooth optie oid. Hoe gebruik jij de BT functies van de 1140e?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fabje
heb je " ENABLE_BT YES " in je device configfile staan?

als je dan op "prefs" drukt => (2) audio dan heb je als goed is (5) bluetooth setup erbij staan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Thanks, dat werk nu ook inderdaad. Wel handig inderdaad.......

Heb ik nog een ander vraagje, wellicht dat jij daar ook iets mee kan. Ik ben het "probleem" al eerder op internet tegengekomen.

Als je op de Nortel toestellen een nummer intoetst, dien je daarna altijd nog op de 'verz./sent' button te drukken om het nummer daadwerkelijk te gaan kiezen. Als je lang genoeg wacht (heel lang in mijn geval) gaat ie uiteindelijk toch zelf verder. Is deze tijd in te korten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fabje
Dat zou je in je DailPlan.txt kunnen aanpassen (en niet vergeten in je 1140eSIP.cfg er naar toe te verwijzen), zelf stoor ik me er niet zo aan. Het is een kwestie van eerst nummer tiepen, en dan pas de hoorn oppakken ;)
Pagina: 1